Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lincoln MKS: Nový design a technika pro rok 2013

David Bureš
Diskuze (6)
Lincoln rozsáhle modernizoval svůj velký sedan MKS.

Lincoln pro modelový rok 2013 modernizoval svůj velký sedan MKS. Modernizace se zaměřila na lepší ovladatelnost, úpravu vzhledu a techniky. Novinkou je i silnější motor 3,7 Ti-VCT V6. Mezi hlavní konkurenty vozu patří podle Lincolnu Acura RL, Audi A6 a BMW řady 5.

Vzhled vozu prošel rozsáhlou modernizací. Nejvíce patrnou změnou je upravená maska chladiče, podobající se řešení u crossoveru MKT modelového roku 2013. Jinak tvarován je přední nárazník, nová je grafika hlavních i koncových světel, zadní světla jsou diodová. Pozměněné víko zavazadlového prostoru usnadňuje přístup do zavazadelníku, poznávací značka vozu se přesunula na zadní nárazník.

Vnitřek celkově působí modernějším dojmem. Tachometr je umístěn uprostřed přístrojového panelu, obklopen je dvěma displeji. Jinak řešená i středová konzole. Kůže používaná na sedačkách pochází od skotské společnosti Bridge of Weir.

K pohonu slouží jeden ze dvou vidlicových šestiválců kombinovaných s šestistupňovou samočinnou převodovkou. Základem je 3,7 Ti-VCT V6, nabízený s pohonem předních, nebo všech kol. Jeho výkon vzrostl z 204 kW na 224 kW, vrchol točivého momentu 372 Nm leží v 4000 min-1. Maska chladiče s uzavíratelnými otvory pomáhá snít spotřebu paliva, ta u provedení s poháněnou přední nápravou v americkém dálničním cyklu činí 8,4 l/100 km.

Motor 3,5 V6 EcoBoost je k dispozici výhradně s pohonem všech kol. Jeho výkon je 265 kW v 5700 min-1, maximální točivý moment 474 Nm je dostupný v 1500-5250 min-1. Spotřeba paliva v americkém dálničním cyklu činí 9,4 l/100 km.

Sedan bude standardně vybaven adaptivními tlumiči, což zlepší jeho ovladatelnost. Díky systému Lincoln Drive Control je možné vedle tlumičů nastavit i reakce řízení, kontroly trakce a převodovky. Řidič může vybírat mezi třemi režimy - Sport, Normal a Comfort. V módu Sport funguje Torque Vectoring Control, elektronická náhrada samosvorného diferenciálu.

Brzdnou dráhu zkracují větší brzdy, průměr předních kotoučů je nyní 352 mm, zadních pak 345 mm. Posilovač řízení je nyní elektrický, auto má nyní rychleji reagovat na otočení volantem.

Z bezpečnostních systémů je v nabídce varování před kolizí s vozidly v mrtvém úhlu, varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu nebo varování před kolizí s vpředu jedoucími vozy. Nechybí ani adaptivní tempomat. Díky multimediálnímu systému SYNC je možné z vozu vytvořit Wi-Fi hot spot.

Modernizovaný Lincoln MKS bude vyráběn v Chicagu, do showroomů první exempláře dorazí během jara 2012.

David Bureš
Diskuze (6)
18. 11. 2011 15:21
Re: =)
me se taky celkem libi, i kdyz predchozi zebrovani masky mi prislo hezci.
Avatar - Bristol
18. 11. 2011 13:41
=)
asi tu budu jediný ale mě se toto auto docela líbí...sice ten předek je takový...podivný ale zbytek je dobrý :yes: jinak ten MKS je dost hrůza...tenhle designový směr je takový dost kontroverzní...škoda že nepokračují v tom svém klasickém designu...to bylo úžasné...

jinak nevíte jak je to se zastoupením Lincolnu v Evropě?
Avatar - Vencos
18. 11. 2011 13:32
Nenalezený Lincoln
Měli by začít Lincolny prodávat v Číně, aby si číňani mohli vymyslet vlastní čínské Lincolny a pak je sem přivézt. Přesně tak jako to udělalo GM s Buickem. A čínský Buick se zdaj lidem OK. Čínský Liíncolny by jim taky přišly fajn
Avatar - kari.laz
18. 11. 2011 11:34
Re: Metoda pokus - omyl...
Zde už se dá bez výčitek říct, že je to vyloženě hnusný.
18. 11. 2011 09:26
Re: Metoda pokus - omyl...
Mi to pripomina kombinaci Accordu a BMW. Tenhle model smetanku neslizne :-)