Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Úžasný Continental pod retro karoserií ukrývá přes 860 koní a moderní techniku. Může být váš

Jan Zajíc Jan Zajíc 22. 11. 2022 • 18:44
26
1
Zobrazit náhledy (26)
Continental Mark II (1956) Continental Mark II (1956) Continental Mark II (1956) Continental Mark II (1956) Continental Mark II (1956) Continental Mark II (1956) Continental Mark II (1956) Continental Mark II (1956) Continental Mark II (1956) Continental Mark II (1956) Continental Mark II (1956) Continental Mark II (1956) Continental Mark II (1956) Continental Mark II (1956) Continental Mark II (1956) Continental Mark II (1956) Continental Mark II (1956) Continental Mark II (1956) Continental Mark II (1956) Continental Mark II (1956) Continental Mark II (1956)

Continental Mark II byl ve své době nejdražším americkým autem. Jestli se vám tohle luxusní kupé líbí, jeden zajímavý exemplář se bude brzy dražit.

Continental Mark II produkovala divize Continental, patřící automobilce Ford v letech 1956 až 1957. K dispozici byl pouze jako dvoudveřový "hardtop", přestože vznikly také dva prototypy kabrioletu. Výroba probíhala prakticky ručně, vůz chtěl totiž konkurovat autům nejprestižnějších evropských značek, včetně Rolls-Royce.

Video se připravuje ...

Continental Mark II nabízel bohatou výbavu, zákazníci si mohli připlatit za jedinou položku - klimatizaci. Jde také o stroj úctyhodných rozměrů, na délku měří 5547 milimetrů a široký je 1968 mm, vysoký je však jen 1430 mm. Rozvor dosahuje 3200 milimetrů, hmotnost činí zhruba 2,3 tuny.

Celkem podle dostupných informací vzniklo 2996 kusů a zajímavé je, že Ford údajně na každém autě i přes vysokou prodejní cenu prodělával.

Jestli se vám Continental Mark II líbí, pak by vás mohlo zajímat, že jeden exemplář z roku 1956 se bude brzy dražit v americkém Scottsdale, a to na aukci společnosti Barrett Jackson, která se uskuteční ve dnech 21. až 29. ledna. Nejde ale o vůz v původním stavu, nabízený Continental je spíše restomodem, tedy autem výrazně omlazeným.

Vznikl u společnosti SIC Chops a seznam nových dílů či úprav je docela dlouhý. Už samotná karoserie není originální, většina panelů je nových, střecha snížená (o téměř 7 centimetrů), zakázkové jsou nárazníky. Karoserie dále sedí na novém rámu, řešení podvozku pochází částečně z Chevroletu Corvette generace C6, odpružení je vzduchové. Nechybí velká kola, která si ovšem ponechávají klasický vzhled.

O pohon se stará 8,5litrový osmiválec postavený u firmy Jon Kaase Racing Engines a poskytující údajně výkon přes 860 koní. Síla putuje na zadní kola přes automatickou převodovku pocházející od koncernu Chevrolet. Nový je také výfukový systém a vůz má moderní výkonné brzdy.

Proměnil se i interiér. V osmi směrech elektricky nastavitelná sedadla jsou z Lexusu, nechybí bohaté kožené čalounění a zajímavě vyhlížejí ovladače na středovém panelu nebo digitální přístrojovka.

A ještě jedna zajímavost: úpravce při přestavbě objevil v zavazadlovém prostoru podpis Mae West, americké tanečnice, herečky, scenáristky a spisovatelky, ženy, která patřila k hollywoodským sexsymbolům 30. let minulého století. Jak se do auta dostal, však nikdo neví. Podpis navíc není ani ověřený.

Doporučujeme

Témata
22. 11. 2022 21:54
Hm...?
Čo je na tom šrote s pupkom na zemi úžasné?