Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lister Hypercar: Další britská značka ožívá

Aleš Dragoun
Diskuze (0)
Britští automobiloví malovýrobci mají jednu zvláštní vlastnost. I když načas zmizí, za pár let je vždycky někdo oživí. To je i případ Listeru.

Určitě se pamatujete na hranatý supersport Storm se sedmilitrovým motorem Jaguar V12, který pocházel z řady XJS. V letech 1993-2006 jich vzniklo pouhých osmnáct! Bývalý britský pilot F1 Julian Bailey a jeho kolega Jamie Campbell-Walter s jedním z nich vyhráli šampionát FIA GT v roce 2000. Silniční verze byly ale postaveny jen čtyři kusy, z toho tři dodnes existují. Brian Lister však původní firmu založil už v roce 1954 a proslul sportovními vozy, také s motory Jaguar. Jezdil s nimi třeba i Stirling Moss.

Loni se vrátila potřetí v historii a letos přichystala právě kopie legendárního Knobbly (vyboulený) postavené dle dochované dokumentace. A nyní už spřádá plány na comeback k moderním sporťákům. Současnou Lister Motor Company vedou otec a syn: Lawrence a Andrew Whittakerové. Oficiálně oznámili, že chystají právě ideového nástupce Stormu. A vydali první skici. Je jasné, že design ovlivnil právě předchozí úspěšný, ale velmi vzácný model. Koncept „hypercaru“ je podobně hranatý.

Pochopitelně není jasné, kdy high-endový sporťák uvidíme v reálu alespoň coby funkční prototyp. Projekt je zatím ve velmi rané fázi. Chtěli by jeho výsledek ale prodávat nejen doma, nýbrž i v USA a Asii. A hodlají vrátit značku na výsluní. O závodech se pochopitelně v tuto chvíli nemluví, připomeňme jen, že zmíněný úspěch ve třídě GT byl dílem továrního týmu! Nová zbraň na peněženky zákazníků ovšem nebude levná, protože klienti zaplatí za jeden každý kousek odhadem 2 miliony liber (71 milionů korun). Další konkurence pro Bugatti a švédský Koenigsegg? Cenou určitě!

Jenže peníze jsou potřeba už na začátku, a tak pojišťovna Warranty Wise Insurance, majitel firmy, hledá další investory. Mimochodem, server Motor Authority uvádí, že silničních Stormů vzniklo dokonce 90. Tuto informaci ale berme spíše jako vtip a nadsázku.

Aleš Dragoun
Diskuze (0)