Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lotus Evora 400 Roadster letos a nový Elise v roce 2019

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (4)
Britská automobilka Lotus má v letošním roce rozšířit svou nabídku o otevřenou verzi nejostřejší Evory 400, zatímco na novou generaci Elise si ještě počkáme.

Lotus začátkem loňského roku představil model Evora 400, který má s kompresorem přeplňovaným vidlicovým šestiválcem o objemu 3,5 litru a výkonu 298 kW (406 koní) představovat nejsilnější a nejrychlejší model značky všech dob.

V letošním roce se máme dočkat premiéry Evory 400 Roadster. Tuto informaci potvrdil přímo Jean-Marc Gales, generální ředitel automobilky Lotus.

Podle jeho slov budou střechu této novinky tvořit dva ručně odnímatelné panely z uhlíkových vláken, které bude možné uložit do prostoru mezi sedadly a motorem. Po mechanické stránce bude Evora 400 Roadster totožná s kupé a vedle střechy máme očekávat blíže nespecifikované úpravy karoserie na zádi.

Podle starších neoficiálních informací má být hmotnost obou panelů střechy dohromady jen 6 kg a jízdní výkony roadsteru mají být stejné jako u kupé, což znamená akceleraci z 0 na 100 km/h za 4,2 s a maximální rychlost 300 km/h.

Jean-Marc Gales v souvislosti s Evorou 400 dále naznačil možnost uvedení odlehčené varianty Sport, které se v loňském roce dočkaly modely Elise i Exige.

Vedle informací o novince v rámci modelové řady Evora se generální ředitel automobilky Lotus zmínil i o připravované nové generaci Elise.

Premiéry nejmenšího ze současných Lotusů se máme dočkat v roce 2019. Základem připravované nové generace Elise má být opět konstrukce z extrudovaného hliníku a novinka bude oproti současnému provedení výrazně vhodnější pro každodenní použití.

Nový vůz má i přes již dříve potvrzený cíl v podobě návratu na severoamerický trh a splnění zdejších požadavků na bezpečnost zůstat věrný základním hodnotám značky Lotus a představovat velmi lehký sportovní automobil.

V souvislosti se zvýšením praktičnosti nového Elise se má jednat především o změny, které mají usnadnit nastupování a vystupování. Jednou z těchto novinek se proto mají stát užší prahy. S ohledem na udržení hmotnosti na současné úrovni nebo dokonce i nižší zvažuje Jean-Marc Gales možnost nahrazení některých panelů z hliníku komponenty z laminátu a plastů.

Lotus Elise se poměrně nenápadně zařadil mezi skutečně dlouhověké modely. Poprvé jsme se s ním setkali při jeho světové premiéře ve Frankfurtu nad Mohanem v roce 1995. Toto provedení je nejen ve Velké Británii označováno jako Series 1.

V říjnu roku 2001 byla spuštěna výroba tzv. Series 2, což je důkladně přepracované původní provedení, které vzniklo především kvůli změnám v požadavcích na bezpečnost nových vozů a pod nově tvarovanou karoserií stále ukrývá voštinový lepený hliníkový rám.

Začátkem roku 2010 byla představena podoba Elise pro modelový rok 2011, která přinesla prozatím nejzásadnější změny v designu předních partií a přiblížila nejmenší současný Lotus většímu kupé Evora.

Pařížský autosalon na podzim roku 2010 byl místem premiéry ambiciózního plánu na kompletní proměnu palety modelů značky Lotus, jejíž součástí byl i koncept budoucí generace Elise, jíž jsme se měli v sériové podobě dočkat v letošním roce, ale vše nakonec dopadlo jinak.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (4)
Avatar - Pro_man
12. 1. 2016 10:24
Re: evora roadster
Nevím jak Vám ale mě na 100% připomíná Alfu Romeo 4C :-) která se mi mimochodem taky moc líbí
Avatar - 3_diamanty
11. 1. 2016 19:54
Re: evora roadster
evora je skratka dokonala ;-) :yes: a moc sa mi paci aj elise... dalsi krasny spartansky sportak .. lotus skratka umi ... ma uzasne auta :yes:
Avatar - Bully_
11. 1. 2016 19:45
Re: evora roadster
Kecko. Evora neni zadny spartansky sportak, ale naopak plnohodnotne a kazdodenne pouzitelny sportovni vuz az skoro GT. Prvni Lotus v "Porsche kategorii" a jeho logicky konkurent.
Avatar - 3_diamanty
11. 1. 2016 19:11
evora roadster
ta evora je bozi ;-) :yes: .... skutocny spartansky sportak ... :yes: