Lotus Evora GTE: Uhlíkový zabiják
Vozidlo vychází z koncepčního vozu GTE Road Car Concept. Oproti standardnímu modelu Evora je verze GTE lehčí o 105 kg. Na eliminaci hmotnosti má podíl rozsáhlé použití uhlíkových vláken, které nalezly uplatnění jak na karoserii (dveře, střecha, přední i zadní nárazník), tak v interiéru (kupříkladu sedadla).
V porovnání se základním provedením modelu téhož jména byl model opatřen novými nárazníky a prahy karoserie, které jsou nově dynamičtější a originálnější. Doplňkem jsou průduchy na blatnících a impozantní zadní spoiler.
Interiér je velmi puristický. Ve strohé ultimativní kabině dominují sedadla Recaro (taktéž z uhlíkových vláken), která jsou příslibem nejen sportovní, ale i dálkové jízdy. Dojem z kabiny dále utváří černé kožené čalounění a zmíněné karbonové prvky.
Vůz původně vznikl ve formě limitované edice 20 kusů pro asijský trh, na kterém se nabízel s automatizovanou manuální převodovkou AMT, lehkými kovanými ráfky z lehkých slitin a pneumatikami Pirelli P Zero Corsa (tedy s prvky výbavy, které si ponechává i sériová GTE). Pro zajímavost - dodávka 114-ti vozidel pro čínský trh byla rozprodána během několika dní.
Unikátní automobil je poháněn šestiválcovým agregátem o objemu 3,5 l, který produkuje výkon 438 bhp (více než 444 k).