Lotus Evora Sport 410: Kila dolů a koně nahoru

 

Lotus Evora se pro letošní rok dočkal nové verze Sport 410 s mírně zvýšeným výkonem a poměrně výrazným odlehčením.

Lotus začátkem loňského roku představil model Evora 400, který má s kompresorem přeplňovaným vidlicovým šestiválcem o objemu 3,5 litru a výkonu 298 kW (406 koní) představovat nejsilnější a nejrychlejší model značky všech dob.

V letošním roce se máme dočkat premiéry Evory 400 Roadster. Tuto informaci již dříve potvrdil přímo Jean-Marc Gales, generální ředitel značky Lotus. Než k tomu dojde představuje britská automobilka ostřejší provedení Evora Sport 410, které přiveze i do Ženevy.

Podobně jako u nedávno odhalených modelů Exige Sport 350 a Elise Cup 250 se Lotus drží své současné filozofie a při vývoji nového zástupce modelové řady Evora věnoval velkou pozornost úsporám hmotnosti.

Za snížením hmotnosti z výchozích 1395 kg o 70 kg na 1325 kg u verze s manuální převodovkou stojí aplikace rozsáhlé sady komponentů z uhlíkových vláken. Novinka má z tohoto materiálu standardně spoiler v předním nárazníku, střechu, difuzor a kapotu motoru. Nové karosářské díly navíc zvyšují aerodynamický přítlak o 15 %.

Snižování hmotnosti se projevilo i v interiéru, kde jsou z uhlíkových vláken sedadla a rovněž výplně dveří. Standardem je zde přitom čalounění Alcantarou a ve výbavě nechybí ani multimediální systém.

K pohonu nové Evory slouží před zadní nápravou uložený přeplňovaný šestiválec o objemu 3,5 litru, který je naladěn na 306 kW (416 k) při 7000 min-1 a točivý moment 410 N.m dostupný při 3500 min-1. S motorem spolupracuje šestistupňová manuální nebo automatická převodovka.

Lotus uvádí, že Evora Sport 410 zvládne zajet jedno kolo na testovacím okruhu v Hethelu za 1 minutu a 28 sekund, což je o tři sekundy méně než potřebuje Evora 400. Vedle času na jedno kolo na svém okruhu automobilka zveřejnila i jízdní výkony. Verze s manuální převodovkou zvládne akceleraci z 0 na 100 km/h za 4,2 s, zatímco automat je o 0,1 s rychlejší. Maximální rychlost je 300 km/h pro manuál a 280 km/h pro automatickou převodovku.

Lotus Evora Sport 410 nabízí možnost nových nastavení systému DPM (Dynamic Performance Management), která mají ještě vylepšit zábavu za volantem. V režimech Sport a Race má mít nyní plynový pedál ještě citlivější reakce a upravuje se i nastavení kontroly trakce, které dává více svobody řidiči.

Vedle nižší hmotnosti a vyššího výkonu se na vylepšené jízdní dynamice modelu Evora Sport 410 podílí i diferenciál typu Torsen s omezenou svorností, přepracované odpružení, které stojí za snížením světlé výšky o 5 mm a kovaná kola obutá do pneumatik Michelin Cup 2 o rozměrech 235/35 R19 vpředu a 285/30 R20 vzadu.

Prodej modelu Evora Sport 410 se má rozběhnout v červnu letošního roku s cenou od 106.900 euro (zhruba 2.900.000 Kč) pro německý trh a Lotus oznámil, že roční produkce tohoto modelu je omezena na 150 vozů.

Spolupracujeme s TipCars.com
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc? Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc?

Co přináší Kodiaq ve verzi Scout? Není to jen designová varianta?

Hennessey Venom F5 má premiéru 1. listopadu. Pokoří Chiron? Hennessey Venom F5 má premiéru 1. listopadu. Pokoří Chiron?

Čekání je skoro u konce. Vážný soupeř pro superauto…

 



Lotus Evora GT430 nabídne přes 430 koní na 1299 kg Lotus Evora GT430 nabídne přes 430 koní na 1299 kg

Lotus opět dokazuje, že stále umí snižovat hmotnost i u…

Lotus Evora Sport 410 je poctou Bondovu Espritu S1. Vznikl pouze jediný kousek Lotus Evora Sport 410 je poctou Bondovu Espritu S1. Vznikl pouze jediný kousek

V červenci letošního roku tomu bude čtyřicet let od…

 



 
Dacia Duster 1.5 dCi EDC Outdoor – To nejlepší nakonec

TEST: Dacia Duster 1.5 dCi EDC Outdoor – To nejlepší nakonec

Dnes 12:51

Pouhý zhruba rok vydržela ve výrobním programu poslední inovace Dacie Duster. Nedávno totiž značka představila nástupce, druhou generaci. Co tedy nabízí původní duster v samém závěru své kariéry?




Blesk.cz

Bojoval do posledního dechu: Býk probodl toreadorovi krk. Nakonec padl

Bojoval do posledního dechu: Býk probodl toreadorovi…

Má víc štěstí než rozumu. To by se dalo říct o toreadorovi Arturu Macíasovi, který málem zemřel v Mexiku během…

Toto jsou první fotografie odolného tabletu Samsung Galaxy Tab Active 2

Toto jsou první fotografie odolného tabletu Samsung…

V polovině září se na internetu začalo mluvit o nástupci dva roky starého tabletu Galaxy Tab Active od Samsungu.…

 

iSport.cz

Everton po výprasku s Arsenalem reaguje na krizi. Odvolal Koemana

Everton po výprasku s Arsenalem reaguje na krizi.…

Fotbalisté Evertonu mění trenéra. Ronald Koeman byl odvolán po nedělní prohře 2:5 s Arsenalem, po které je…

Ztráta pro Spartu! Kadlec má trhlinu ve svalu, bude chybět několik týdnů

Ztráta pro Spartu! Kadlec má trhlinu ve svalu, bude…

Fotbalisté Sparty se budou muset v nejbližších zápasech obejít bez útočníka Václava Kadlece, který si v úvodu…

 

Reflex.cz

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí, ale často volí zcela iracionálně. Smiřme se s tím

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí,…

Řečeno s klasikem – Volby dopadly tak, jak dopadly, jelikož lidé volili tak, jak volili. Ano, autorem…

Cestovatelka Petra Ježková: Mých 10 nejlepších míst na Kubě

Cestovatelka Petra Ježková: Mých 10 nejlepších míst na Kubě

Podívejte se na 10 tipů, které byste si podle cestovatelky Petry Ježkové při návštěvě Kuby neměli nechat ujít.