Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lotus Evora Sport 410: Kila dolů a koně nahoru

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Lotus Evora se pro letošní rok dočkal nové verze Sport 410 s mírně zvýšeným výkonem a poměrně výrazným odlehčením.

Lotus začátkem loňského roku představil model Evora 400, který má s kompresorem přeplňovaným vidlicovým šestiválcem o objemu 3,5 litru a výkonu 298 kW (406 koní) představovat nejsilnější a nejrychlejší model značky všech dob.

V letošním roce se máme dočkat premiéry Evory 400 Roadster. Tuto informaci již dříve potvrdil přímo Jean-Marc Gales, generální ředitel značky Lotus. Než k tomu dojde představuje britská automobilka ostřejší provedení Evora Sport 410, které přiveze i do Ženevy.

Podobně jako u nedávno odhalených modelů Exige Sport 350 a Elise Cup 250 se Lotus drží své současné filozofie a při vývoji nového zástupce modelové řady Evora věnoval velkou pozornost úsporám hmotnosti.

Za snížením hmotnosti z výchozích 1395 kg o 70 kg na 1325 kg u verze s manuální převodovkou stojí aplikace rozsáhlé sady komponentů z uhlíkových vláken. Novinka má z tohoto materiálu standardně spoiler v předním nárazníku, střechu, difuzor a kapotu motoru. Nové karosářské díly navíc zvyšují aerodynamický přítlak o 15 %.

Snižování hmotnosti se projevilo i v interiéru, kde jsou z uhlíkových vláken sedadla a rovněž výplně dveří. Standardem je zde přitom čalounění Alcantarou a ve výbavě nechybí ani multimediální systém.

K pohonu nové Evory slouží před zadní nápravou uložený přeplňovaný šestiválec o objemu 3,5 litru, který je naladěn na 306 kW (416 k) při 7000 min-1 a točivý moment 410 N.m dostupný při 3500 min-1. S motorem spolupracuje šestistupňová manuální nebo automatická převodovka.

Lotus uvádí, že Evora Sport 410 zvládne zajet jedno kolo na testovacím okruhu v Hethelu za 1 minutu a 28 sekund, což je o tři sekundy méně než potřebuje Evora 400. Vedle času na jedno kolo na svém okruhu automobilka zveřejnila i jízdní výkony. Verze s manuální převodovkou zvládne akceleraci z 0 na 100 km/h za 4,2 s, zatímco automat je o 0,1 s rychlejší. Maximální rychlost je 300 km/h pro manuál a 280 km/h pro automatickou převodovku.

Lotus Evora Sport 410 nabízí možnost nových nastavení systému DPM (Dynamic Performance Management), která mají ještě vylepšit zábavu za volantem. V režimech Sport a Race má mít nyní plynový pedál ještě citlivější reakce a upravuje se i nastavení kontroly trakce, které dává více svobody řidiči.

Vedle nižší hmotnosti a vyššího výkonu se na vylepšené jízdní dynamice modelu Evora Sport 410 podílí i diferenciál typu Torsen s omezenou svorností, přepracované odpružení, které stojí za snížením světlé výšky o 5 mm a kovaná kola obutá do pneumatik Michelin Cup 2 o rozměrech 235/35 R19 vpředu a 285/30 R20 vzadu.

Prodej modelu Evora Sport 410 se má rozběhnout v červnu letošního roku s cenou od 106.900 euro (zhruba 2.900.000 Kč) pro německý trh a Lotus oznámil, že roční produkce tohoto modelu je omezena na 150 vozů.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)