Lotus: Mike Kimberley opouští pozici generálního ředitele

Lotus: Mike Kimberley opouští pozici generálního ředitele

 
 

Mike Kimberley, generální ředitel Lotus Group, dnes 17. července opouští ze zdravotních důvodů svou pozici. Tento muž začínal jako učeň u Jaguaru a vypracoval se až na vedoucí pozici výrobce sportovních vozů Lotus.

Mike Kimberley letos v srpnu oslaví 71. narozeniny a může přitom vzpomínat na skutečně zajímavou kariéru. V roce 1953 začínal jako učen v automobilce Jaguar. Zde se vypracoval do pozice vedoucího oddělení speciálních projektů, kterou obsadil v roce 1965. Vrcholem jeho práce pro Jaguar bylo vedení vývojového týmu projektu závodního vozu Jaguar XJ13 pro 24 hodin Le Mans.

V roce 1969 nastoupil do automobilky Lotus na místo ředitele vývojového oddělení. Jedním z jeho nejvýznamnějších projektů nejen pro začátek jeho kariéry u Lotusu se stal Lotus Europa Twin Cam. Kimberley je samotným Colinem Chapmanem určen v roce 1971 jako hlavní inženýr při vývoji Lotusu Elite.

Ve věku 37 let se z něj stává generální ředitel Lotus Cars a píše se rok 1976, kdy na trh vstupuje první sériový Esprit S1. O čtyři roky později je z něj generální ředitel dceřiné společnosti Lotus Engineering and Technology a na svém kontě má takové ikony jakými jsou Lotus Esprit, Eclat a Elite.

Po náhlém úmrtí Colina Chapmana 16. prosince 1982 se Mike Kimberley stal předsedou představenstva a generálním ředitelem společnosti Lotus Group. Ve vedení setrval až do roku 1992, kdy společnost opustil. O dva roky později je prezidentem a výkonným ředitelem Automobili Lamborghini SpA a je zodpovědný za obnovu italské automobilky před jejím prodejem koncernu VW.

Na konci devadesátých let odchází do důchodu, ale v roce 2005 se vrací a od září roku 2006 až do dnešního dne byl ve vedení společnosti Lotus. Během tohoto působení se zasloužil o dokončení vývoje modelu Evora a jeho uvedení na trh.

Důvodem jeho současného odchodu do důchodu jsou již několik měsíců trvající velké bolesti zad. Koncem roku 2008 podstoupil Mike Kimberley operaci, která byla úspěšná jen částečně. Nyní jej lékaři přesvědčili k odchodu do důchodů, aby nebylo dále příliš ohrožováno jeho zdraví.

Jeho roli ve vedení Lotusu převezme současná skupina členů představenstva podporovaná akcionáři Proton Holdings Bhd, která společnost povede až do jmenování nástupce.

Spolupracujeme s TipCars.com
Luděk Niedermayer: Růst Česka narazil na skleněný strop Luděk Niedermayer: Růst Česka narazil na skleněný strop

Česká ekonomika je historicky nejlépe připravená…

Cigarety stále nesou, český Philip Morris  měl loni vyšší tržby i zisk Cigarety stále nesou, český Philip Morris měl loni vyšší tržby i zisk

Kutnohorskému výrobci tabáku Philip Morris ČR loni…

Účet pro Tesco za podvod: čtyři miliardy korun Účet pro Tesco za podvod: čtyři miliardy korun

Největší britská maloobchodní společnost Tesco zaplatí…

Herec Stefan Denoljubov: My v Bulharsku morální dramata přímo žijeme Herec Stefan Denoljubov: My v Bulharsku morální dramata přímo žijeme

Saxofonista Stefan Denoljubov přijel do Prahy jako herec…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 






 
Turbodmychadla VGT: Naklápění lopatek čtyřikrát jinak (+videa)

Turbodmychadla VGT: Naklápění lopatek čtyřikrát jinak

Dnes 08:00

Turbodmychadla s proměnnou geometrií rozváděcích lopatek statoru turbíny jsou nedílnou součástí vznětových motorů už od 90. let a emisní normy Euro 2. Dnes koncepce existuje už ve čtyřech různých provedeních. Víte, čím se jednotlivá řešení liší?




Blesk.cz

Banky zase zdraží hypotéky: Lidé si naberou půjčky, varují analytici

Banky zase zdraží hypotéky: Lidé si naberou půjčky,…

Od prosince platí nový zákon o spotřebitelských úvěrech, kdy banky začaly posuzovat žadatele přísněji. Česká…

Mladé politika neláká: Feri vábí stravenkami, jaká jsou další řešení?

Mladé politika neláká: Feri vábí stravenkami, jaká…

Jak přivést mladé k většímu zájmu o politiku? Palčivou otázku řeší řada stran. TOP 09 jako ambasadora pro mladé…

 

iSport.cz

Proč je Nizozemsko v bídě? Špatný výběr trenérů i nevýrazní talenti

Proč je Nizozemsko v bídě? Špatný výběr trenérů i…

Fotbalový svět nechápe. Nizozemsko nezvládá po kvalifikaci na EURO 2016 ani tu na mistrovství světa v Rusku. Po…

Ostuda, jsem trapná! Strýcová se při prohře s Plíškovou hádala s koučem

Ostuda, jsem trapná! Strýcová se při prohře s…

Pikantní české osmifinále nabídl prestižní turnaj v Miami. Nasazená dvojka Karolína Plíšková v něm porazila…

 

Reflex.cz

Vláda zavádí evidenci prasečích ocásků. Problém se zvěří tím ale nevyřeší

Vláda zavádí evidenci prasečích ocásků. Problém se…

Posedlost evidencemi všeho druhu v podání současné vládní garnitury expanduje už i do takových oblastí lidských…

Spravedlnost v ČT: Slovák hodil rukavici české televizní detektivce!

Spravedlnost v ČT: Slovák hodil rukavici české…

Včera skončila Spravedlnost! Tedy alespoň na obrazovkách ČT1 a nutno dodat – a tady se dost rozcházím s kolegyní…