Lotus v Paříži
Lotus ani nikdo nebral příliš vážně, když automobilka začala zahlcovat média heslem something is coming s odkazem na čtyři plánované novinky. Všichni víme, že dnes může být „novým modelem“ i auto s novým tvarem nárazníků nebo světel… Jenže Lotus nepolevil. Přímo na výstavišti mezi stánky rozjel velkou agitační kampaň a nutno říct, že úspěšnou.
Určitě nikdo ze stovek novinářů, kdo přišli na tiskovou konferenci, netušil, co se chystá. Místo čtyř Lotus odhalil hned pět nových modelů, k tomu novou výkonnější verzi Evora S a studii městského auta Lotus City Car.
Samozřejmě tato pětinásobná premiéra znamená, že přísun nových Lotusů je pro nejbližší roky více méně vyzrazen už nyní. Nutno také podotknout, že auta nebyla přístupná a některá z nich mají blíž k designové studii nebo maketě než k hotovému autu.
Méně významná novinka – již zmíněná Evora S – zamíří k zákazníkům záhy. Na první ze zcela nových modelů, které navrhnul bývalý designér Ferrari Donato Coco, si budeme muset ještě počkat.
Z časového hlediska je první na řadě Esprit. Osmiválcové kupé s motorem uprostřed stane na vrcholu pyramidy a bude dostupné už od roku 2012.
Tvarem karoserie je mu velmi podobný Elan: levnější 2+2 místné kupé s šestiválcovým motorem. V roce 2013 se pravděpodobně stane nástupcem Evory.
Elite jako jediný zveřejnila automobilka už před premiérou. Dostane stejný motor jako Esprit, avšak bude uložen vpředu. Lotus jej plánuje na rok 2014.
Rok 2015 přinese dvě poslední novinky: čtyřdveřový Eterne, překvapivého vyzyvatele Porsche Panamera a Astonu Martin Rapide, a také nové Elise. Nástupce služebně nejstaršího Lotusu současnosti se do výroby dostane nečekaně až jako poslední. Pokud se bude aktuální model vyrábět až do té doby, bude mít na kontě těžko uvěřitelných 20 let výroby!