Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lotus bude vyrábět auta v Číně

Michal Fokt
Diskuze (15)
Protivný štítek Made in China ponesou už i sportovní vozy značky Lotus. Vyrábět se budou ve spolupráci s firmou Goldstar Heavy Industrial.

Lotus zažívá teď velmi depresivní období. Poté, co zkrachovaly snahy radikálně omladit celé portfolio zcela novými modely, se přešlo raději na drastické utahování opasků, které zastavilo prakticky celý vývoj a nejbližších letech se bude nabídka značky vylepšovat pouze různými modifikacemi stávajících aut s novinkami v nedohlednu.

Součástí úsporných opatření je také přesun části produkce do země s nízkými náklady na pracovní sílu - automobily Lotus se budou podle Automotive News vyrábět ve východočínském přístavním městě Quanzhou a to ve spolupráci s tamní firmou Goldstar Heavy Industrial Co. Malajsijský Proton, vlastnící Lotus, tak konečně slaví úspěch, záměr vyrábět britské sporťáky v Číně deklaruje už několik let, avšak jednání s automobilkami Hawtai Motor Group a China Youngman Automobile Group zkrachovaly.

Goldstar Heavy Industrial je výrobcem lehkých autobusů a obráběcích strojů a sídlí v Dongguanu, Lotusy se tedy zjevně budou vyrábět v samostatné továrně v logisticky významném uzlu. Zatím není zcela zřejmé, zda v Číně budou vznikat pouze sporťáky Elise, Exige a Evora nebo zda loga Lotus dostanou i nějaké jiné modely z portfolia Protonu, v každém případě však bude celá produkce určena pouze pro potřeby čínského trhu.

Michal Fokt
Diskuze (15)
Avatar - Bully_
27. 2. 2015 00:54
Re: problem
Nejsem sef vyvoje a marketingu fy Lotus :-) , ale troufnu si tvrdit, ze ti zazitkove zadny jiny osobni automobil nenabidne vic, nez prave ten hardcore Exige/Elise. Uz i tohle zamereni je naopak vylucuje z mainstreamu a tim maji tu "smulu", ze si je skoro nikdo nekoupi, krome te jizdy ti nenabidnou prakticky nic jineho. Nemyslis si snad, ze se masove neprodavaji naopak pro svou "vymeklost"? >:D
Motorky na 4 kolech nebo vylozene okruhove specialy jsou tak okrajove zalezitosti (a nemuzes je pouzivat jako bezny osobni automobil, coz uz i s El/ige jde jenom se sebezaprenim), ze je v tehle souvislosti nema vubec cenu zminovat. Tech par prodanych kusu firmu nepodrzi.
Jinak 340R byl okruhovou verzi Elise MkI., 2eleven potom El/ige MkII. .
Avatar - beibej
26. 2. 2015 23:54
Re: problem
Lotus má tu smůlu, že se čas nezastavil v roce uvedení Elise. Dnes prostě jsou na trhu auta co zážitkově nabízí víc. Třeba: Atom, Radical nebo Ultima. Proč nepokračujou ve stopě 340R nebo 2eleven?
Avatar - Bully_
26. 2. 2015 21:45
Re: problem
Za cenu noveho Exige si muzes koupit nove Porsche Cayman S/Boxster S, Elise (mam ted na mysli SC verze) je Cayman/Boxster bez "S", tak moc je Lotus levny ;-) Ano, po strance jizdy ma Lotus vsechno a kazdy ho chce. Resp. o tom kazdy vyklada a nikdo si ho ve skutecnosti nekoupi. On totiz de facto nic jineho nez tu jizdu ani nenabidne, drtiva vetsina lidi uvazuje konvecne a prakticky.
Kdyz si pri nehode (i nepatrne) pohnes se sasi, jde prave o tu neopravitelnou zavadu, jak jsem ti psal. Neni to fuk- vuz je potom na odpis.
26. 2. 2015 20:43
Re: problem
mysls Charouze? to zastoupeni >:D jo uzasne, tam bych si nedal servisovat ani kolo, staci me zkusenosti znamich s jinyma znackama na ktere ma zastoupeni :-!

a cena me prijde hodne nizka vzhledem k tomu co ty auta umej po strance jizdy, neznam tedy Evoru, v te jsem se nevezl, znam pouze Elis a Exige

monokok nebo sasy, je to fuk jak to nazves
Avatar - Bully_
26. 2. 2015 20:00
Re: problem
Lotus neni zadna masovka, takze se muze stat, ze jako u kazdeho jineho "exota" budes muset jezdit nekam dal. Oficialni zastoupeni v CR mas jinak v Praze, to zase odnikud takovy kus sveta neni a dalsi najdes i za hranicemi.
O tom, ze by byly Lotusy levne, slysim vazne poprve >:D Doposud kazdy tvrdil pravy opak- pokud teda neposuzujes podle jedineho parametru- 0-100 km/h vs. cena vozu...
Zajet si oservisovat nebo spravit motor do Toyoty muzes vzdycky, aniz bys prisel o ev. zaruku. Dneska uz nemusis jezdit do autorizovanych servisu a pri zachovani servisnich postupu dostanes platne razitko i jinde. Lotus nema zadny monokok a jeho konvencni karosarske dily, jenom z "laminatu" ti muze opravit kazdy schopny karosar. Jina vec je ta, ze se u Lotusu poskozene dily neopravuji, ale meni (ono to casto opravit nejde vubec). Pri ev. vetsi havarii se bohuzel meni casto cele auto. K autorizovanemu prodejci/servisu se jezdi proto, ze by tomuto sportovnimu autu meli rozumnet a poradit pri nastaveni, u/o/pravach a udelat spravnou udrzbu. Jako u ostatnich aut najdes i autorizovane servisy s horsi povesti a servisy/upravce, ke kterym naopak jezdi majitele Lotusu klidne pres pul Evropy, aby se mu dostalo spravne pece a vylepseni (Komo-Tec, Bemani).
Lotus je vozem pro ty, co ho miluji a dokazou ocenit. Neni to konfekce, u ktere by o jeho koupi mel rozhodovat fakt, jestli je znackovy servis hned za rohem.