Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lotus nepolevuje a příští rok dorazí s elektrickým kupé, které bude konkurovat Taycanu

24. 4. 2022 • 20:00
43
5
Zobrazit náhledy (43)
Lotus Eletre Lotus Eletre Lotus Eletre Lotus Eletre Lotus Eletre Lotus Eletre Lotus Eletre Lotus Eletre Lotus Eletre Lotus Eletre Lotus Eletre Lotus Eletre Lotus Eletre Lotus Eletre Lotus Eletre Lotus Eletre Lotus Eletre Lotus Eletre Lotus Eletre Lotus Eletre Lotus Eletre Lotus Eletre Lotus Eletre Lotus Eletre Lotus Eletre Lotus Eletre Lotus Eletre Lotus Eletre Lotus Eletre Lotus Eletre Lotus Eletre Lotus Eletre Lotus Eletre Lotus Eletre Lotus Eletre Lotus Eletre Lotus Eletre Lotus Eletre

Zatímco mnoho příznivců značky Lotus ještě úplně nevstřebalo nové elektrické SUV Eletre, automobilka již mocně finišuje s přípravou sportovního elektromobilu, který má konkurovat těm nejlepším v daném segmentu.

Je rok 2022 a svět možná vypadá trochu jinak, než jsme si před pár lety dokázali představit. Tuhle úvahu bychom mohli užít nejen v globálních měřítkách, ale také na poli automobilového průmyslu. Lotus, který vznikl pod rukou legendárního Colina Chapmana, má za sebou roky úspěchů a ikonických modelů, které se navždy zaryly do kroniky automobilového světa. Od úmrtí zakladatele značky však značka hledala svoji tvář a několikrát byla blízko úplnému zániku. V roce 2017 získala většinový podíl Lotusu čínská firma Geely, která se snaží ikonické značce vrátit lesk, byť v trochu jiném kabátu.

Video se připravuje ...

O jakém “kabátu” to vlastně mluvíme? Pro tuto chvíli je cestou budoucnosti elektromobilita. A touto cestou se nyní vydává i Lotus, což se samozřejmě věrným fanouškům britské značky zrovna nezamlouvá. Je tomu pár týdnů, co Lotus představil své historicky první SUV a zároveň první elektromobil, model Eletre. Lotus zbrojí dál a pro příští rok chystá čtyřdveřové kupé Type 133. 

Kupé, které bude moci konkurovat modelům jako Porsche Taycan nebo Audi e-tron GT, se bude stejně jako Eletre vyrábět v Číně. Po designové stránce by však nemělo být kopií Eletre v jiné karoserii. “Každý model může mít svůj vlastní charakter. Musí však být udržována určitá kontinuita a rodinná identita,” prohlásil Peter Horbury, viceprezident designu značky. 

Stejně jako u zmíněných konkurenčních modelů, i Type 133 bude hrát na co nejlepší aerodynamiku kvůli zlepšení jízdních vlastností a zejména dojezdu. Lotus Eletre disponuje dvěma elektromotory s celkovým výkonem 600 koní, což bude dle generálního ředitele Matta Windlea základní konfigurace. Již teď se počítá verzí o výkonu 900 koní, které mohou dostat jak Eletre, tak i kupé Type 133. 

Jak to bude s oficiálním názvem Type 133? Lotus bude pokračovat v novodobé tradici a je jisté, že elektrické kupé bude začínat na “E” stejně jako současné modely Eletre, Emira a Evija. Mimochodem, Lotus má plánovaný model i na rok 2024. Pracovní název je Type 134 a bude se jednat o malý crossover, který bude konkurovat elektrickému Porsche Macan nebo Jaguar I-Pace. 

Autor: Dominik Kovář

Související články

Témata
24. 4. 2022 20:57
Re: Eletre
To mi prozaď, co vidíš na Eletre famózního? Fakt nevim ;-)
Avatar - 3_diamanty
24. 4. 2022 17:19
Re: No jo
No tak bez nej by tu uz nebol.... geely :yes:
Avatar - 3_diamanty
24. 4. 2022 17:17
Eletre
Po famoznom Eletre sa uz tesim na kupatko... chcelo by to ale este aspon jedno mensie suv.... :-[] ;-)
24. 4. 2022 16:44
Lotus, v dobách kdy ctil své tradiční firemní barvy, ...
...british racing green a žlutou, býval výrobcem akceptovatelných specifických lehkých sporťáčků pro vyhraněnou skupinu zákazníků - fanoušků.

Obávám se, že ani populistické, podprahové a až jaksi dnes módní, žluto-bleděmodré ladění (např. pozadí titulního snímku) ho zpět do sedla asi jen tak jednoduše a prvoplánově nedostane. Zrovna tak, jako sázka na použití elektrického pohonu, kde pověstnou nízkou hmotnost a obratnost asi i vymění za pokus naskočit na většinovou elektrickou vlnu.
Avatar - Midlosek
24. 4. 2022 14:11
No jo
V roce 2017 získala většinový podíl Lotusu čínská firma Geely...

To nemusíte ani psát, to je totiž dost vidět :-[]
Články odjinud