Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Luxusní Mercedes-Maybach S stojí minimálně 3,7 milionu korun

Aleš Dragoun
Diskuze (4)
Trojcípá hvězda se snaží o zmrtvýchvstání Maybachu. Luxusní prodloužená třída S už zná svoje ceny. Ne, levná opravdu není...

První moderní reinkarnace Maybachu nevyšla. Napodruhé na ni jde Daimler skromněji, nebo alespoň méně okázale. Místo samostatné značky vytvořil „sub-brand“ Mercedes-Maybach. Za základ vzal aktuální S-Klasse série 222 a i dosud nejdelší provedení ještě o kousek prodloužil. Rozvor se natáhl na 3365 mm a celková délka činí 5453 mm. Automobil představil před necelým měsícem současně v americkém Los Angeles i čínském Kantonu.

„Pětistovka“ s vidlicovým osmiválcem 4,7 l, dvěma turby a výkonem 335 kW stojí 134.053 eur, tedy v přepočtu 3,7 milionu korun. O 700 N.m se v jejím případě stará devítistupňová samočinná převodovka. Dražší S 600 pohání dvakrát přeplňovaný vidlicový dvanáctiválec s 390 kW, 830 N.m přenáší pro změnu sedmistupňový automat. Tato verze přijde na 187.841 eur, tedy necelých 5,2 milionu v naší měně. Obě se dají pod pondělka 15. prosince 2014 oficiálně objednat. Předčasný Ježíšek pro boháče? Tak trochu, ale první dodávky klientům začnou 7. února příštího roku.

V dubnu se dále přidá „základní“ model S 400 s pohonem všech kol 4Matic, vidlicovým šestiválcem 3,0 l/245 kW a 480 N.m. A k němu i stejně vybavený S 500, aktuální verze je pouze zadokolkou. Jejich cena prozatím zveřejněna nebyla, samozřejmě, že S 400 je z celé řady nejlevnější. Ale ani v jeho případě si majitelé určitě svůj luxusní koráb nebudou řídit sami. Tak nějak se to k němu nehodí.

Výbava je pochopitelně přebohatá. O všestranně elektricky nastavitelných sedadlech v kůži nemá cenu příliš hovořit, pasažéři vzadu mají k dispozici i opěrky nohou. Osmiválce dostanou také loketní. V základu najdeme i panoramatické střešní okno, hodiny IWC, informační systém Comand Online, multifunkční volant, z elektronických bezpečnostních pomocníků pak ten protikolizní. A nezapomínejme na devatenáctipalcová kola. Dvanáctiválce přidávají třeba inteligentní natáčecí přední LED světla, adaptivní brzdy, parkovací a další jízdní asistenty, head-up displej, audio Burmester s prostorovým zvukem a 13 reproduktory, měnič na šest DVD a vyhřívaná a chlazená sedadla. Za kované „dvacítky“ se připlácí vždy. Peníze navíc je třeba vytáhnout také tehdy, když si na palubě chce posádka dopřát sklenku šampaňského.

Špióni zachytili už i „jezevčíka“ s ještě delším rozvorem. Určitě se nejedná o vlastní dílo nějaké karosárny, i když se hovořilo, že by jej měl vyrábět tuner Brabus. Musíme tedy spekulovat o tom, že ponese trojcípou hvězdu i dvě M? A název? Daimler má přece registrované jméno Pullman podle slavných vagonů a už v nedávné minulosti jej pro nejluxusnější S-Klasse používal... V Goodwoodu se zase můžou obávat o klientelu.

Aleš Dragoun
Diskuze (4)
Avatar - S8
15. 12. 2014 20:49
Re: No!?
Známý známého prodává Rolls-Royce a říká: Když se mě někdo zeptá kolik to stojí, vím, že si to nemůže dovolit...
Avatar - The Spešl Uan
15. 12. 2014 18:16
No!?
Tak to jsem nečekal. Určitě mám nové vysněné auto, tohle je absolutní vrchol celého motoristického průmyslu. A za takový "pakatel"... >:D To se jen tak nevidí, Bentley a Rolls-Royce už se po**ali strachy... >:-[] >:-[] :yes:
Avatar - 125S
15. 12. 2014 13:43
Re: Cena
A to ještě když si připočtu bohatou výbavu s prvkama, které nejdou v normalním esku ani připlatit, tak to jsou hodně "akční ceny" :). Zajímalo by mě srovnání cen, kdybych podobně dovybavil S600.
15. 12. 2014 13:04
Cena
To zase není tolik, když si vezmu, že standardní S600 L stojí od 4400000 a S500 L od 2900000...