Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mahindra má smělé plány s Pininfarinou

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)
Indický koncern hodlá slavné designérské studio využít pro navrhování prémiových automobilů a řadu dalších aktivit.

Koncem loňského roku bylo potvrzeno, že dvě společnosti koncernu Mahindra, jimiž jsou Tech Mahindra Limited a Mahindra & Mahindra, převzaly italskou společnost Pininfarina, a to v poměru 60:40. Za sumu 28 milionů dolarů získal indický koncern od dosavadního vlastníka Pincar 76% podíl.

Nyní se na Auto Expo 2016 pořádaném v Novém Dillí v rozhovoru pro agenturu Reuters o budoucím využití Pininfariny zmínil Pawan Kumar Goenka, výkonný ředitel Mahindra & Mahindra.

Podle jeho slov bude vedení největšího indického výrobce SUV v následujících měsících rozhodovat o nových typech svých vozů a načasování jejich uvedení na trh. Pininfarina přitom může automobilce pomoci s výběrem nových globálních modelů a následně i jejich vývojem.

Cílem se má stát produkt, který naváže na dosavadní produkci značky Mahindra, ale zároveň se právě za pomoci designérů a vývojových pracovníků od Pininfarina posune směrem k elegantnějším liniím.

Za první vlaštovku přitom může být považována Mahindra XUV Aero Concept, která je sice dílem vlastního designového centra indické automobilky, ale s její podobou již pomáhali i designéři od Pininfariny.

Vedle spolupráce na vývoji globálních modelů pak má Pininfarina pomoci i s návrhy prémiových SUV určených pro indický a další asijské trhy, na nichž musí Mahindra čelit stále silnější konkurenci.

S ohledem na rozsáhlé aktivity indického koncernu se Pininfarina vedle navrhování automobilů zapojí také do designu zemědělské techniky i spotřebního zboží a Mahindra využije zkušenosti italského studia rovněž v letecké dopravě.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)
8. 2. 2016 15:42
Re: Smutné...
Italové zachvíli číňanům a Indům budou prodávat i svoje duše, protože jim nezbyde nic jinýho :-)
8. 2. 2016 15:22
Smutné...
Na jednu stranu je skvělé, že se Pininfarinu Indům podařilo zachránit před likvidací, ale byl bych mnohem radší, kdyby ho koupila nějaká evropská automobilka, která jeho práci využívala, např. Peugeot. Od té doby, co s ním spolupráci skončil, už jeho auta nikdy nebyly tak elegantní, jako dřív... :-( :no: