Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

MAN před veletrhem Bauma 2016

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Společnost MAN Truck & Bus se připravuje na mezinárodní veletrh stavební i těžařské techniky a nákladních vozidel BAUMA 2016 v Mnichově.

Společnost MAN Truck & Bus mimo prověřených systémů jako je MAN HydroDrive nebo své nejvýkonnější pohonné jednotky pro stavební vozidla D38, představí na Bauma 2016 novinky jako je nová lehká hypoidní dvounáprava nebo aplikace pro řidiče MAN DriverConnect App.

MAN HydroDrive byl představen již v roce 2005 jako nový typ pohonu nápravy. V mnoha oborech se toto technické řešení přední nápravy poháněné hydrostatickýmim motory v kolech stalo nepostradatelným prvkem pro zvýšení trakce nebo pro zvýšení brzdného účinku v terénu.

MAN tento systém v minulosti dále rozvíjel a značně vylepšil. Uložení hydraulického vedení bylo optimalizováno pro zvětšení volného místa, takže nyní lze s MAN HydroDrive konfigurovat i ty největší šíře pneumatik dokonce i s řetězy.

Nová lehčí hypoidní dvounáprava je určena pro zvláštní vozidla např. domíchávače betonu. V porovnání s vybavením standardních AP náprav ukazuje váha o 280 kg méně. Oproti dosavadní obvyklé hypoidní dvouose s 13t nosností lze získat výhodu 180 kg. Výše zmíněný domíchávač naloží o 180 kg betonu nebo vody více. Nové řešení hypoidní dvounápravy údajně přispívá i ke snížení spotřeby paliva.

Tento typ nápravy lze zvolit pro standardní stavební vozidla s motorizací do 353 kW (480 k) ve variantách odpružení pera/pera (BB) nebo pera/vzduch (BL) u TGX 6x4, TGS, 6x4 a 8x4, a také v modelu TGM 6x4. Ve středním výškovém provedení využívá tuto alternativu také TGX 6x4 BB nebo TGS 6x4 a 8x4.

Společnost MAN Truck & Bus na veletrhu Bauma 2016 vystaví i motor D38, který má být ideální volbou pro vozidla, na jejichž výkon jsou dopravci kladený zvýšené nároky.

Typickým využitím pro tuto pohonnou jednotku dodávanou s výkonem od 382 kW (520 k) jsou těžké přepravy s konfiguracemi náprav modelu 6x4 a 8x4. Přeplňovaný vznětový řadový šestiválec D38 o objemu 15.256 cm3 dosahuje točivého momentu 2700 N.m již při 930 min-1. V případě speciálních tahačů 8x4 pro hmotnost soupravy do 250 tun je k dispozici točivý moment až 3000 N.m.

V loňském roce představil MAN řadu TGX s motory D38 s novými převodovkami TipMatic TX, nabízejícími nadstandardní funkce jako je vykývání se při rozjezdu nebo náklonové čidlo.

Technologickou novinkou z dílny MAN je aplikace MAN DriverConnect App, která bude prezentována v rámci systému MAN Telematics.

Aplikace má představovat optimální propojení mezi řidičem a disponentem, umožňující komunikaci v reálném čase, např. pro dosažení nižší spotřeby vozidla. Aplikace přijímá a odesílá textové zprávy a hlášení, navíc je propojena s MAN navigačním systémem. Sděluje data o trase a je nápomocná i v případě nutnosti využití asistenční služby Mobile24, kdy si důležitá data výjezdní tým jednoduše stáhne.

Společnost MAN Truck & Bus se na veletrhu Bauma pořádaném v Mnichově od 11. do 17. dubna letošního roku představní v hale B4 a na jejím stánku má být každý den přítomen i český delegát.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)