Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Marchionne: Na konkurentovi Range Roveru se již pracuje

Jan Mička
Diskuze (9)
Sergio Marchionne prozradil plány o prodeji zcela nového luxusního Jeepu. Uveden by měl být v roce 2018.

Audi Q7, BMW X5, Jeep Grand Cherokee, Mercedes-Benz GLE, Volkswagen Touareg – jedny z nejlepších a nejprodávanějších luxusních SUV na našem trhu. Pak je tady ale ještě mocný Range Rover, který snoubí luxus, překvapující terénní schopnosti a pohodlí nejdražších hotelových apartmánů. A právě tato úroveň je nyní v hledáčku Sergia Marchionneho, šéfa automobilky FCA. Jisté si nemohou být ani vozy jako Cadillac Escalade nebo Lincoln Navigator, Amerika by tedy mohla mít vyšší prioritu než Evropa.

„Když vidím Range Rover, začne se mi vařit krev v žilách, protože bychom měli být také schopni vyrobit něco takového. A také to uděláme,“ řekl Marchionne v rozhovoru pro Bloomberg s tím, že práce na vozidle již začaly. Důvod, proč se jeden z nejvlivnějších mužů světového automobilového průmyslu o velkých plánech nezmínil v rámci loňského nastínění pětileté strategie značky, je jednoduchý – nechtěl příliš brzo vytáhnout všechny trumfy.

Není pochyb o tom, že Jeep na výrobu konkurenta pro Range Rover skutečně má, a vzhledem k tomu, že obliba takových automobilů po celém světě neustále roste, je ve vzduchu cítit úspěch. S Jeepem Grand Wagoneer se zřejmě setkáme někdy v roce 2018.

Jan Mička
Diskuze (9)
15. 5. 2015 16:46
Re: Každý to máme nějak...
Jo, s tímhle souhlasím.
Avatar - del42sa
15. 5. 2015 16:26
Re: Každý to máme nějak...
já ale nemluvím o době před akvizicí AR. :*) Bavím se o době, kdy koncern FIAT už tvořili všechny značky. Ještě na přelomu 80 a 90 let na tom byla Lancia poměrně dobře. Z kopce to začalo jít v druhé polovině devadesátých let....
15. 5. 2015 16:03
Re: Každý to máme nějak...
Neřekl bych, že Lancia byla u Fiatu vždy na posledním místě. Před akvizicí AR Lancia určitě popelkou nebyla a Fiat do ní investoval dost. Problém nastal právě s akvizicí AR, kdy se rozhodlo, že Lancia se přeorientuje ze sportovně-luxusní značky na značku zaměřenou na luxus, což se nepovedlo.
Avatar - del42sa
15. 5. 2015 15:23
Re: Každý to máme nějak...
To je ale známý fakt, byla to prostě politika vedení Fiatu. Lancia byla pro vedení Fiat něco jako Saab pro GM, tj. vždy na posledním místě co se týká investic a uvádění nových modelů.

IMHO největší chybou bylo už v 90tých letech zaříznutí modelu Delta. Jakýsi pokus o renesanci značky proběhl spolu s uvedením modelu Lybra a Thesis (což byl prodejně propadák) a tím byl osud Lancia více méně zpečetěn....

Nová Delta (i když to není špatné auto ) nikdy nedokázala nahradit kompaktní hatchbach (původní Delta) a zároveň chybějí model střední třídy (Lybra).
Jako model sedící zároveň na dvou židlích se sebevědomou cenovkou, ale interiérem z levnějšího modelu Bravo neměl na růžích ustláno od samého začátku.

spíše to byla celá série špatných manažerských rozhodnutí korunovaná krízí v Evropě v roce 2008, která dovedla Lancii tam kde je teď.

V situaci v jaké se Fiat nacházel Marchionnemu ani nic jiného nezbývalo než pokusit se o synergii s Chryslerem. Jedním dechem ale dodávám, že ta myšlenka byla nedotažená do konce. Nestačí pouhé přelepování znaků na kapotě a to co udělal v Evropě s Chryslerem byla IMHO chyba.

Ta synergie s Chryslerem měla být na podobné bázi jako to má koncerna PSA s Peugeotem a Citroenem. Přesto že ty vozy sdílí spoustu klíčové techniky, nejde o stejné automobily.

15. 5. 2015 15:04
Re: Každý to máme nějak...
No euro89 výjimečně nekritizuje přímo Marchionneho, ale celý Fiat. Zatímco Marchionne po nástupu do fce už opravdu na výběr moc neměl a Lanci obětovat musel, tak samotný Fiat opravdu Lancii zaříznul ve prospěch AR začátkem 90ých let.