12.2. 2019 David Bureš Google+ profil David Bureš

Maserati to se sporťákem Alfieri myslí vážně. Jeho výroba odstartuje příští rok

 

Automobilka s trojzubcem ve znaku konečně chystá sériovou verzi konceptu Alfieri. Podle plánů firmy půjde o elektromobil.

Maserati loni ještě před úmrtím tehdejšího šéfa koncernu FCA Sergia Marchionneho zveřejnilo svoji strategii pro následující léta, v rámci níž se počítalo i s novým sporťákem vycházejícím z konceptu Alfieri z roku 2014. Po dříve nerealizovaných plánech a odkládaných projektech brali mnozí plány firmy s rezervou, Maserati ale nyní dokazuje, že to s novým sporťákem myslí vážně.

Automobilka totiž prostřednictvím tiskové zprávy dala najevo, že svůj domovský závod v Modeně modernizuje tak, aby byl orientován na produkci speciálních vysokovýkonných sporťáků s nejmodernější technikou, přesně podle tradice značky, založené už v roce 1939. Přestože Maserati model Alfieri v tiskové zprávě konkrétně nezmiňuje, mezi řádky se dá vyčíst, že továrna bude upravena právě pro potřeby tohoto modelu.

Video

Úprava a modernizace modenské továrny Maserati začne již na podzim s tím, že první předprodukční exempláře zcela nového sportovního modelu vyjedou z bran závodu během prvního pololetí roku 2020.

Alfieri se tak dočkáme nějakých šest let od premiéry stejnojmenného konceptu. Automobilka s jeho výrobou počítala již dříve, vždy ale své plány postupně odsouvala. Hlavně kvůli problémům se splněním ambiciózních plánů na zvýšení produkce. Uvedeným vozům jako Ghibli a Levante se totiž nedařilo tak, jak Maserati doufalo.

Další informace o sériové verzi Alfieri automobilka nyní nezveřejnila, z loni prozrazených budoucích plánů však víme, že vedle kupé dorazí i jako kabriolet. Základem bude nová hliníková platforma, v jejíchž útrobách se bude ukrývat elektrické pohonné ústrojí. To je změna proti původním plánům, kdy se u Alfieri počítalo s konvenčními spalovacími motory, konkrétně různě výkonnými šestiválci.

Vůz použije hned tři elektromotory zajišťující pohon všech kol, které mu navíc umožní zrychlit z 0-100 km/h za zhruba dvě sekundy a jet rychlostí přesahující hranici 300 km/h. Specialitou bude také aktivní aerodynamika.

Nové Alfieri nepřímo nahrazující dnešní duo GranTurismo a GranCabrio ale nebude jedinou novinkou Maserati pro následující léta. Do roku 2022 chce značka kompletně proměnit svoje portfolio, prostřednictvím nových modelů, nových generací stávajících aut nebo faceliftů. Všechny vozy mají být elektrifikované s tím, že se počítá s osmi plug-in hybridními verzemi modelů a čtyřmi čistě elektrickými variantami. Novinkou v nabídce značky pak vedle elektrického sporťáku Alfieri bude i SUV segmentu D, tedy menší než dnešní Levante.

Spolupracujeme s TipCars.com
Katar chce být jedničkou na poli sportovních akcí na Blízkém východě Katar chce být jedničkou na poli sportovních akcí na Blízkém východě

Mistrovství světa ve fotbale, které se odehraje v roce…

Nová inovační strategie zdůrazní výzkum a vývoj Nová inovační strategie zdůrazní výzkum a vývoj

Rostoucí výdaje státu na výzkum a vývoj, zvýšení daňových…

Konec čekání, v Česku odstartuje Apple Pay Konec čekání, v Česku odstartuje Apple Pay

Dlouho očekávaná služba bezkontaktních plateb Apple Pay…

Češi platí za mobilní data nejvíc v Evropě, tvrdí studie Češi platí za mobilní data nejvíc v Evropě, tvrdí studie

Češi platí za jeden gigabyte (GB) stažených dat…

 
 







Doporučujeme
Ženeva 2019: Seznam premiér tradičního autosalonu už je bohatý Ženeva 2019: Seznam očekávaných premiér

Škoda Kamiq, nové BMW 3 Touring, pátá generace Renaultu…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Dny Škody Citigo na benzin se chýlí ke konci. Její odchod spustí revoluci Dny Škody Citigo na benzin se chýlí ke konci. Její odchod spustí revoluci

Škodě Citigo bylo na podzim loňského roku sedm let. Už…

Oficiální příběh o FSO Polonez je lež. Giugiaro ho pro Poláky nenavrhoval Oficiální příběh o FSO Polonez je lež. Giugiaro ho pro Poláky nenavrhoval

Představení moderního liftbacku s italským designem a…

 





 
Evropský trh v lednu 2019: Pád prodejů pokračuje. Toyota předstihla Škodu, Peugeot druhý

Evropský trh v lednu 2019: Pád prodejů pokračuje. Toyota předstihla Škodu, Peugeot druhý

Včera

Nový rok začal na evropských trzích tam, kde ten minulý skončil. Pokles prodejů nových automobilů pokračuje.




Blesk.cz

Majitelé žádali pro Lolu smrtící injekci. Zanedbanou fenku zachránila veterinářka

Majitelé žádali pro Lolu smrtící injekci. Zanedbanou…

Ošklivě si osud zahrál s fenkou Lolou, kterou převzal do své péče Psí domov U Lišky ve Střílkách na Kroměřížsku.…

Pořídit auto na jedno kliknutí? Od února žádný problém

Pořídit auto na jedno kliknutí? Od února žádný problém

Unikátní službu v podobě pořízení auta přes internet spouští od února inovační laboratoř AuresLab pro prodejce…

 

iSport.cz

Sáček: Pokřiky fanoušků? Máme pochopení. Dočkala rádi přivítáme

Sáček: Pokřiky fanoušků? Máme pochopení. Dočkala…

Druhá jarní výhra, ale opět bez fanfár. Sparta dokázala na Dukle dvakrát otočit skóre a po výsledku 3:2 sebrala…

Havířov - Kladno 0:2. Jágr se vrátil po roce, vedle Plekance nebodoval

Havířov - Kladno 0:2. Jágr se vrátil po roce, vedle…

Jaromír Jágr je zpátky! Legendární útočník se po roce a jednom dni objevil v zápase, v 57. kole Chance ligy…

 

Reflex.cz

Vladimír Mertlík: Únor bílý – komouš sílí. Někdo by měl KSČM říct, jaký je rok a v jaké zemi žijí

Vladimír Mertlík: Únor bílý – komouš sílí. Někdo by…

Nic na světě se nemění – jen kostýmy a kulisy, tvrdí Zpětné zrcátko při historických ohlédnutích. Věčnou…

Strach z temných sil: Tisíce nápisů zahánějících zlo v anglické jeskyni a posunutá vesnice

Strach z temných sil: Tisíce nápisů zahánějících zlo…

Obyvatelé vesnice Creswell ve střední Anglii museli být před několika staletími přesvědčeni, že brány pekla se…