12.2. 2019 David Bureš Google+ profil David Bureš

Maserati to se sporťákem Alfieri myslí vážně. Jeho výroba odstartuje příští rok

 

Automobilka s trojzubcem ve znaku konečně chystá sériovou verzi konceptu Alfieri. Podle plánů firmy půjde o elektromobil.

Maserati loni ještě před úmrtím tehdejšího šéfa koncernu FCA Sergia Marchionneho zveřejnilo svoji strategii pro následující léta, v rámci níž se počítalo i s novým sporťákem vycházejícím z konceptu Alfieri z roku 2014. Po dříve nerealizovaných plánech a odkládaných projektech brali mnozí plány firmy s rezervou, Maserati ale nyní dokazuje, že to s novým sporťákem myslí vážně.

Automobilka totiž prostřednictvím tiskové zprávy dala najevo, že svůj domovský závod v Modeně modernizuje tak, aby byl orientován na produkci speciálních vysokovýkonných sporťáků s nejmodernější technikou, přesně podle tradice značky, založené už v roce 1939. Přestože Maserati model Alfieri v tiskové zprávě konkrétně nezmiňuje, mezi řádky se dá vyčíst, že továrna bude upravena právě pro potřeby tohoto modelu.

Video

Úprava a modernizace modenské továrny Maserati začne již na podzim s tím, že první předprodukční exempláře zcela nového sportovního modelu vyjedou z bran závodu během prvního pololetí roku 2020.

Alfieri se tak dočkáme nějakých šest let od premiéry stejnojmenného konceptu. Automobilka s jeho výrobou počítala již dříve, vždy ale své plány postupně odsouvala. Hlavně kvůli problémům se splněním ambiciózních plánů na zvýšení produkce. Uvedeným vozům jako Ghibli a Levante se totiž nedařilo tak, jak Maserati doufalo.

Další informace o sériové verzi Alfieri automobilka nyní nezveřejnila, z loni prozrazených budoucích plánů však víme, že vedle kupé dorazí i jako kabriolet. Základem bude nová hliníková platforma, v jejíchž útrobách se bude ukrývat elektrické pohonné ústrojí. To je změna proti původním plánům, kdy se u Alfieri počítalo s konvenčními spalovacími motory, konkrétně různě výkonnými šestiválci.

Vůz použije hned tři elektromotory zajišťující pohon všech kol, které mu navíc umožní zrychlit z 0-100 km/h za zhruba dvě sekundy a jet rychlostí přesahující hranici 300 km/h. Specialitou bude také aktivní aerodynamika.

Nové Alfieri nepřímo nahrazující dnešní duo GranTurismo a GranCabrio ale nebude jedinou novinkou Maserati pro následující léta. Do roku 2022 chce značka kompletně proměnit svoje portfolio, prostřednictvím nových modelů, nových generací stávajících aut nebo faceliftů. Všechny vozy mají být elektrifikované s tím, že se počítá s osmi plug-in hybridními verzemi modelů a čtyřmi čistě elektrickými variantami. Novinkou v nabídce značky pak vedle elektrického sporťáku Alfieri bude i SUV segmentu D, tedy menší než dnešní Levante.

Spolupracujeme s TipCars.com
Glosa Jaroslava Bukovského: Virtuální bohatství Glosa Jaroslava Bukovského: Virtuální bohatství

Jeden z hrstky více či méně vypečených kryptoměnových…

Tesco prodalo obchodní dům Máj. Developer Amádeus Real připravuje rekonstrukci Tesco prodalo obchodní dům Máj. Developer Amádeus Real připravuje rekonstrukci

Novým majitelem pražského obchodního domu Máj, který je v…

 
 







Doporučujeme
Ženeva 2019: Seznam premiér tradičního autosalonu už je bohatý Ženeva 2019: Seznam očekávaných premiér

Škoda Kamiq, nové BMW 3 Touring, pátá generace Renaultu…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Dny Škody Citigo na benzin se chýlí ke konci. Její odchod spustí revoluci Dny Škody Citigo na benzin se chýlí ke konci. Její odchod spustí revoluci

Škodě Citigo bylo na podzim loňského roku sedm let. Už…

Oficiální příběh o FSO Polonez je lež. Giugiaro ho pro Poláky nenavrhoval Oficiální příběh o FSO Polonez je lež. Giugiaro ho pro Poláky nenavrhoval

Představení moderního liftbacku s italským designem a…

 





 
Volvo V90 D5 Polestar a T4 – Nejmíň Volvo, což je dobře

TEST: Volvo V90 D5 Polestar a T4 – Nejmíň Volvo, což je dobře

Dnes 12:51

Švédská značka nebyla nikdy zaměřena na řidiče, v poslední době se proti tradicím vyměřuje až extrémně. Testované kombíky V90 rebelují nejmíň.




Blesk.cz

V dovolenkovém ráji zabíjela bouře: Nejméně dva mrtví na Krétě

V dovolenkovém ráji zabíjela bouře: Nejméně dva…

Prudký vítr a lijáky si na řeckém ostrově Kréta o víkendu vyžádaly nejméně dva mrtvé. Další dva lidé jsou…

Pořídit auto na jedno kliknutí? Od února žádný problém

Pořídit auto na jedno kliknutí? Od února žádný problém

Unikátní službu v podobě pořízení auta přes internet spouští od února inovační laboratoř AuresLab pro prodejce…

 

iSport.cz

Jágr se chystá na led! Paradoxně proti týmu, který mu sezonu ukončil

Jágr se chystá na led! Paradoxně proti týmu, který…

Je to tady! Jaromír Jágr by se měl konečně dostat na led. Za Kladno by měl šéf klubu naskočit dnes v Havířově…

Němec Selke v českém dresu? Chtěl by hrát za nároďák, říká Darida

Němec Selke v českém dresu? Chtěl by hrát za…

Davie Selke měl cíl: hrát za německé áčko. Jenže ve svých čtyřiadvaceti letech začíná tento útočník Herty Berlín…

 

Reflex.cz

Čupr: Rohlík.cz změní život lidem v regionech, bez nich nebude co jíst, Třeštíková jen prvoplánově kritizuje

Čupr: Rohlík.cz změní život lidem v regionech, bez…

Podnikatel Tomáš Čupr tvrdí, že chce konat dobro. Založil Slevomat a Dáme jídlo, obě úspěšné firmy pak prodal.…

Zeman nedostal pozvánku na sněm ANO.  „Mažu si tě, kundo,“ vzkázal Babišovi

Zeman nedostal pozvánku na sněm ANO. „Mažu si tě,…

Po víkendovém sněmu hnutí ANO se stal Miloš Zeman jediným tuzemským politikem, který nemá číslo na Andreje…