Maserati Alfieri se odsouvá, značka reaguje na potíže
Již krátce po loňské premiéře konceptu Maserati Alfieri dalo vedení automobilky najevo, že s tímto kupé počítá i do sériové výroby. Maserati nadále chce vůz vyrábět, zahájení produkce se ale odsouvá na rok 2018.
Původní plány přitom počítaly s odstartováním výroby už v příštím roce. Už na jaře ale šéf Maserati Harald Wester tvrdil, že se sériového Alfieri nejspíše dočkáme až v roce 2017. Z posledních zpráv vyplývá, že se sportovní kupé začne vyrábět ještě o rok později. Otevřená verze má následovat v roce 2019.
Důvodem odsunutí Alfieri je fakt, že se Maserati zatím nedaří naplňovat své ambiciózní plány. V letošním roce chtěla značka prodat 50.000 aut, což se ale nepodaří – důvodem je opožděný příchod SUV Levante. To se mělo začít prodávat již letos, nakonec ale bude jeho sériová verze představena až v březnu 2016. Právě SUV je klíčovým modelem pro expanzi automobilky.
Zájem zákazníků o stávající modely navíc není takový, jaký si Maserati představovalo. Loni sice prodeje značky meziročně vyskočily o 136 %, v posledních měsících ale nastal útlum. Maserati už na situaci zareagovalo a plánuje v listopadu pozastavit výrobu ve svém závodě Grugliasco, kde vznikají sedany Ghibli a Quattroporte.
Maserati Alfieri bylo loni představeno jako oslava stoletého výročí od založení automobilky s trojzubcem ve znaku. Kupé pojmenované po jednom ze zakladatelů značky bylo poháněné motorem z GranTurisma MC Stradale, jmenovitě 4,7litrovým osmiválcem naladěným na 338 kW.
Automobilka nadále počítá s tím, že si sériový automobil zachová maximum prvků konceptu Alfieri. Těšit se tak můžeme na opravdu elegantní vůz dlouhý 4,6 metru s konfigurací interiéru 2+2. Pod jeho kapotou se ale místo atmosférického osmiválce objeví přeplňovaný třílitrový šestiválec ve dvou výkonových verzích s 302 kW a 383 kW.