Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Maserati chce prodávat 50.000 aut ročně, plánuje tři nové modely

David Bureš
Diskuze (66)
Dva nové modely Maserati se budou vyrábět v bývalé továrně Bertone nedaleko Turína.

Maserati chce v následujících letech uvést na trh tři modely, dva z nich budou sedany, třetí bude SUV. Rozšíření modelové řady je součástí plánů na zvýšení výroby na 50.000 aut ročně. V loňském roce přitom Maserati prodalo 6.159 vozů.

Italská automobilka oznámila, že dva modely budou vyráběny v bývalé turínské továrně Bertone v Grugliascu nedaleko Turína, kterou koncern Fiat koupil v roce 2009. Závod Maserati v Modeně leží uprostřed města, a tak nemůže být kvůli své poloze rozšířen.

Automobilka do renovace závodu Grugliasco investuje 500 milionů euro. Poté zde bude vyráběna nová generace modelu Quattroporte, která má debutovat na detroitském autosalonu na začátku roku 2013.

Platforma nového Quattroporte bude ve velké míře využívat hliník a bude uzpůsobena pro pohon všech kol, technika 4x4 má být odvozena z Ferrari FF. Zvažuje se prý i možnost hybridního pohonu.

V Grugliascu by mohlo ročně vznikat až 12 tisíc exemplářů tohoto auta ročně. Současného Quattroporte se nejvíce vyrobilo v roce 2007, a to 5.088 kusů.

Ve stejném závodě bude později vyráběn i menší sedan, který má zacílit hlavně na BMW 6 Gran Coupé a Mercedes-Benz CLS. Na trhu se má „baby-Quattroporte“ objevit v září 2013. Skoro pět metrů dlouhý automobil má stát 55 až 70 tisíc eur (cca 1,36 až 1,73 milionu korun). Maserati plánuje, že ročně vyrobí 20 až 25 tisíc kopií tohoto modelu.

Třetím novým Maserati se v roce 2014 stane SUV, odvozené od loňského konceptu Kubang. Konkurenty tohoto vozu budou Porsche Cayenne, Range Rover Sport a chystaná SUV z dílny Bentley a Lamborghini.

Automobil bude bratrským modelem Jeepu Grand Cherokee, vyráběn bude v detroitské továrně Jefferson North, patřící Chrysleru. Ročně má vznikat 20 až 25 tisíc exemplářů SUV s trojzubcem ve znaku.

Se zvýšením prodejů bude také spojeno rozšíření dealerské sítě. Maserati chce zvýšit počet svých zastoupení ještě před tím, než se nové modely dostanou na trh. Vedení automobilky tvrdí, že Maserati potřebuje síť 500 dealerů. Většina z nových zastoupení má být otevřena do konce letošního roku.

David Bureš
Diskuze (66)
17. 4. 2012 20:46
Re: Já bych toho chtěl...
:yes:
By mě celkem zajímalo, kam směřuje vývoj Chrysleru pod vedením Fiatu. Co budou další novinky do budoucna a mám trochu obavu, aby mi časem nebylo Chrysleru líto. Ta jejich snaha a pokrizový vývoj jsou mi symaptické.
16. 4. 2012 17:10
Re: Já bych toho chtěl...
Protože píšu o oficiální nabídce. Tu si pro sebe nikdo nenechá. ;-)
16. 4. 2012 16:59
Re: Já bych toho chtěl...
nákup značky a nákup významného podílu je v principu to samé.... Prostě si tím firma pomáhá vstoupit tam, kde by to z vlastních zdrojů bylo složité..... Není to nic proti ničemu, někdy je to prostě efektivnější než se tam rvát s vlastní značkou....

Tak z toho nedělej vědu a nebreč, holt Fiat si takhle pomohl do Ameriky, VW si takhle chctěl otevřít cestu jinam....

Takže neslovíčkař, neblábol, že VW Alfu nechce atd. atd. Pro dnešek to ukočíme a dokonce ti dopřeji luxus posledního slova....
PS: :-! ..... >:D
Avatar - DRBNUTY
16. 4. 2012 16:52
Re: Já bych toho chtěl...
Ako vies, ze nikdy nepadla?Mozno si stari pani nechavaju nieco aj pre seba a nevytaraju vsetko novinarom. ;-)
16. 4. 2012 16:39
Re: Já bych toho chtěl...
Žádná oficiální nabídka NIKDY nepadla. ;-)