12.4. 2016 Jan Mička Jan Mička

Maserati Levante vstoupilo na český trh, nejlevnější verzi pohání turbodiesel

 

Vůbec první SUV od Maserati si odbylo premiéru na letošním autosalonu v Ženevě a jenom chvíli na to vstupuje na český trh. Nejdostupnější verze stojí 1,6 milionu korun.

Model Levante je pro italskou automobilku revoluční. Jde o vůbec první SUV s trojzubcem ve znaku, které se prostřednictvím nejasných a oficiálně nepotvrzených zpráv odhalovalo v podstatě celé roky. Zlom nastal až v polovině loňského roku, kdy se do světa dostaly snímky z patentového úřadu a teprve pár dnů před letošním ženevským autosalonem vyšla najevo jeho oficiální podoba.

Vůz jsme si poprvé prohlédli právě letos v Ženevě, kde měl svou oficiální premiéru. Pět metrů dlouhá, necelé dva metry široká a 1,68 metru vysoká karoserie nese to pravé DNA automobilky a svým designem navazuje na sedany Ghibli a Quattroporte. Přední gril už snad nemohl být větší, naopak světlomety jsou nezvykle úzké, a třímetrový rozvor zajistil dostatek místa v podélném směru i osobám s výškou okolo 190 centimetrů. Ty navíc nebudou trpět ani nedostatkem místa nad hlavou, přestože o tom rychle se svažující střecha napoprvé nevypovídá. Myslelo se také na dostatečnou přepravní kapacitu pro zavazadla – kufr má základní objem 580 litrů a hezky přehlednou ložnou plochu.

Maserati Levante - rozměry karoserie
Délka [mm]5003
Šířka [mm]1968
Výška [mm]1679*
Rozvor [mm]3004
Rozchod vpředu/vzadu [mm]1624/1679
Přední převis [mm]966
Zadní převis [mm]1033
*platí v režimu podvozku Normal. Rozsah nastavení podvozku je +40 a -45 mm oproti režimu Normal.

Levante pohánějí tři motory – jeden vznětový od VM Motori a dva zážehové. Všechny mají šest válců řazených do V s úhlem rozevření 60°, jsou přeplňované, mají objem 3,0 litru a spolupracují s osmistupňovou automatickou převodovkou od ZF. Základem výkonovým i cenovým je turbodiesel s 202 kilowatty a točivým momentem 600 N.m, dvě zážehové verze mají 257 a 316 kW. Ještě v průběhu letošního roku se však dočkají také milovníci osmiválců.

Maserati Levante musíte vidět naživo, pak se vám z něj nebude chtít vystoupit

Právě nejsilnější variantě věří české zastoupení automobilky snad ze všeho nejvíce. SUV o hmotnosti 2109 kilogramů totiž dokáže rozjet z klidu na 100 km/h za 5,2 sekundy, přičemž maximální rychlost vrcholí hodnotou 264 km/h. Standardem pro všechny verze je pohon všech kol ATC (Active Transfer Case) s teoretickým přerozdělením točivého momentu mezi nápravy v rozmezí od 0:100 až 50:50. Výrobcem pohonu 4x4 je dle všeho společnost Magna Steyr, která jej dodává také pro sedan Ghibli.

Video

Ceny vozu startují na 1.612.000 Kč za verzi Diesel. Základní výbava zahrnuje například vzduchové odpružení, litá 18“ kola, bixenonové světlomety, dvouzónovou automatickou klimatizaci, kožené čalounění sedadel, sadu na opravu pneumatik, elektrické otevírání víka zavazadelníku, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče, nebo infotainment s displejem o úhlopříčce 8,4 palce.

České zastoupení Maserati v současné době eviduje zhruba dvacet objednávek modelu Levante a další přírůstek očekává po večerním představení vozu partnerům v pražském Foru Karlín (z prezentace pro novináře proběhla odpoledne a pochází z ní přiložené video). Oficiálním prodejcem je dealerství Scuderia Praha, které současně zajistí i servis. Značkovou péči ale nabídne také společnost Motortec v Brně například pro zákazníky ze Slovenska či Rakouska. Dodávky prvních vozidel zákazníkům proběhnou během června, ceny zážehových variant zjišťujeme.

Maserati Levante – technická data nabízených verzí
ModelLevante DieselLevanteLevante S
Motor3.0 V63.0 V6 biturbo3.0 V6 biturbo
Zdvihový objem [cm3]298729792979
Válce/ventily6/46/46/4
Největší výkon [kW/min]202/4000257/5750316/5750
Točivý moment [N.m/min]600/2000-2600500/4500-5000580/4500-5000
Pohotovostní hmotnost [kg]220521092109
Převodovka8A8A8A
Max. rychlost [km/h]230251264
Zrychlení 0-100 km/h [s]6,965,2
Komb. spotřeba [l/100 km]7,210,710,9
Cena [Kč]1.612.000zjišťujemezjišťujeme

Spolupracujeme s TipCars.com
Čína investuje výrazně více v Evropě než ve Spojených státech, uvádí studie Čína investuje výrazně více v Evropě než ve Spojených státech, uvádí studie

Čína nyní směřuje své přímé zahraniční investice (FDI)…

Průměrná sazba hypoték letos poprvé klesla Průměrná sazba hypoték letos poprvé klesla

Průměrná úroková sazba hypoték v červnu klesla na 2,49…

Zápisník Jana Pavce: Hurikán v Lucerně Zápisník Jana Pavce: Hurikán v Lucerně

Kvůli plagiátorství v akademické práci odstoupil další…

 
 

Přidat názorDiskuse: Maserati Levante vstoupilo na český trh,…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Šílená logistika závodů Formule 1. Podívejte se do zákulisí! (video) Šílená logistika závodů Formule 1. Podívejte se do zákulisí! (video)

Kolotoč Formule 1 je neuvěřitelně nabitý. Zamýšleli jste…

Zpátky do alternativní historie. Jak by vypadal retro Prius, Cayenne a další? Zpátky do alternativní historie. Jak by vypadal retro Prius, Cayenne a další?

Umíte si představit Prius navržený Toyotou v 70. letech,…

 



Osmiválcové Maserati Levante míří do Evropy. Nová verze GTS má 404 kW Osmiválcové Maserati Levante míří do Evropy. Nová verze GTS má 404 kW

Osm válců v Maserati Levante debutovalo na jaře v ostré…

Maserati postavilo Levante Trofeo. Tohle SUV má osmiválec od Ferrari! Maserati postavilo Levante Trofeo. Tohle SUV má osmiválec od Ferrari!

SUV z trojzubcem na přídi bylo dosud dostupné výhradně s…

 



 
Poprvé za volantem nového Fordu Focus. Je pořád skvělý!

Poprvé za volantem nového Fordu Focus. Je pořád skvělý!

Dnes 08:00

Při prvních jízdách jsme vyzkoušeli hned několik variant nové generace Fordu Focus. Nejvíce nás zaujala ta s benzinovým tříválcem. Ani nový automat není špatný.




Blesk.cz

Soud trestal za IT na ministerstvu práce. Exšéfa odboru poslal na tři roky do vězení

Soud trestal za IT na ministerstvu práce. Exšéfa…

Soud v úterý poslal bývalého vedoucího IT odboru ministerstva práce Milana Hojera na tři roky do vězení za…

„Zkrvavený muž vyskočil z okna, všude byl prach.“ Manželka herce Soukupa popsala tragédii v centru Prahy

„Zkrvavený muž vyskočil z okna, všude byl prach.“…

Obrovská rána, oblaka prachu, zakrvácení lidé a zoufalé volání o pomoc. Tak Isabela Soukupová, manželka herce…

 

iSport.cz

Van Avermaet udržel vedení na Tour i v horách: To se zapíše do historie!

Van Avermaet udržel vedení na Tour i v horách: To se…

Dokázal nemožné. Před vstupem do hor jen málokdo počítal s tím, že by belgický cyklista Greg Van Avermaet zvládl…

Šural: Proč jsem nepřemluvil Coufala, aby šel do Sparty? Zeptejte se jeho

Šural: Proč jsem nepřemluvil Coufala, aby šel do…

Kapitánem fotbalistů Sparty po Davidu Lafatovi, který ukončil kariéru, se oficiálně stal Josef Šural. Ten už s…

 

Reflex.cz

Sabagiro: Lanovky ve městě Čiatura fungují nepřetržitě již od dob Stalina

Sabagiro: Lanovky ve městě Čiatura fungují…

Hornické město Čiatura v gruzínském regionu Imereti je dodnes významným nalezištěm manganové rudy. Jedinečný je…

Druhá bitva na Marně: 18. července 1918 nastal definitivní přelom v tažení na západní frontě

Druhá bitva na Marně: 18. července 1918 nastal…

Za svítání 18. července 1918, náhle a bez dělostřelecké přípravy, vyrazila z lesa Villers-Cotterts lavina 340…