Maserati Levante vstoupilo na český trh, nejlevnější verzi pohání turbodiesel
Model Levante je pro italskou automobilku revoluční. Jde o vůbec první SUV s trojzubcem ve znaku, které se prostřednictvím nejasných a oficiálně nepotvrzených zpráv odhalovalo v podstatě celé roky. Zlom nastal až v polovině loňského roku, kdy se do světa dostaly snímky z patentového úřadu a teprve pár dnů před letošním ženevským autosalonem vyšla najevo jeho oficiální podoba.
Vůz jsme si poprvé prohlédli právě letos v Ženevě, kde měl svou oficiální premiéru. Pět metrů dlouhá, necelé dva metry široká a 1,68 metru vysoká karoserie nese to pravé DNA automobilky a svým designem navazuje na sedany Ghibli a Quattroporte. Přední gril už snad nemohl být větší, naopak světlomety jsou nezvykle úzké, a třímetrový rozvor zajistil dostatek místa v podélném směru i osobám s výškou okolo 190 centimetrů. Ty navíc nebudou trpět ani nedostatkem místa nad hlavou, přestože o tom rychle se svažující střecha napoprvé nevypovídá. Myslelo se také na dostatečnou přepravní kapacitu pro zavazadla – kufr má základní objem 580 litrů a hezky přehlednou ložnou plochu.
Maserati Levante - rozměry karoserie | |
Délka [mm] | 5003 |
Šířka [mm] | 1968 |
Výška [mm] | 1679* |
Rozvor [mm] | 3004 |
Rozchod vpředu/vzadu [mm] | 1624/1679 |
Přední převis [mm] | 966 |
Zadní převis [mm] | 1033 |
*platí v režimu podvozku Normal. Rozsah nastavení podvozku je +40 a -45 mm oproti režimu Normal. |
Levante pohánějí tři motory – jeden vznětový od VM Motori a dva zážehové. Všechny mají šest válců řazených do V s úhlem rozevření 60°, jsou přeplňované, mají objem 3,0 litru a spolupracují s osmistupňovou automatickou převodovkou od ZF. Základem výkonovým i cenovým je turbodiesel s 202 kilowatty a točivým momentem 600 N.m, dvě zážehové verze mají 257 a 316 kW. Ještě v průběhu letošního roku se však dočkají také milovníci osmiválců.
Právě nejsilnější variantě věří české zastoupení automobilky snad ze všeho nejvíce. SUV o hmotnosti 2109 kilogramů totiž dokáže rozjet z klidu na 100 km/h za 5,2 sekundy, přičemž maximální rychlost vrcholí hodnotou 264 km/h. Standardem pro všechny verze je pohon všech kol ATC (Active Transfer Case) s teoretickým přerozdělením točivého momentu mezi nápravy v rozmezí od 0:100 až 50:50. Výrobcem pohonu 4x4 je dle všeho společnost Magna Steyr, která jej dodává také pro sedan Ghibli.
Ceny vozu startují na 1.612.000 Kč za verzi Diesel. Základní výbava zahrnuje například vzduchové odpružení, litá 18“ kola, bixenonové světlomety, dvouzónovou automatickou klimatizaci, kožené čalounění sedadel, sadu na opravu pneumatik, elektrické otevírání víka zavazadelníku, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče, nebo infotainment s displejem o úhlopříčce 8,4 palce.
České zastoupení Maserati v současné době eviduje zhruba dvacet objednávek modelu Levante a další přírůstek očekává po večerním představení vozu partnerům v pražském Foru Karlín (z prezentace pro novináře proběhla odpoledne a pochází z ní přiložené video). Oficiálním prodejcem je dealerství Scuderia Praha, které současně zajistí i servis. Značkovou péči ale nabídne také společnost Motortec v Brně například pro zákazníky ze Slovenska či Rakouska. Dodávky prvních vozidel zákazníkům proběhnou během června, ceny zážehových variant zjišťujeme.
Maserati Levante – technická data nabízených verzí | |||
Model | Levante Diesel | Levante | Levante S |
Motor | 3.0 V6 | 3.0 V6 biturbo | 3.0 V6 biturbo |
Zdvihový objem [cm3] | 2987 | 2979 | 2979 |
Válce/ventily | 6/4 | 6/4 | 6/4 |
Největší výkon [kW/min] | 202/4000 | 257/5750 | 316/5750 |
Točivý moment [N.m/min] | 600/2000-2600 | 500/4500-5000 | 580/4500-5000 |
Pohotovostní hmotnost [kg] | 2205 | 2109 | 2109 |
Převodovka | 8A | 8A | 8A |
Max. rychlost [km/h] | 230 | 251 | 264 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 6,9 | 6 | 5,2 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 7,2 | 10,7 | 10,9 |
Cena [Kč] | 1.612.000 | zjišťujeme | zjišťujeme |