12.4. 2016 Jan Mička Jan Mička

Maserati Levante vstoupilo na český trh, nejlevnější verzi pohání turbodiesel

 

Vůbec první SUV od Maserati si odbylo premiéru na letošním autosalonu v Ženevě a jenom chvíli na to vstupuje na český trh. Nejdostupnější verze stojí 1,6 milionu korun.

Model Levante je pro italskou automobilku revoluční. Jde o vůbec první SUV s trojzubcem ve znaku, které se prostřednictvím nejasných a oficiálně nepotvrzených zpráv odhalovalo v podstatě celé roky. Zlom nastal až v polovině loňského roku, kdy se do světa dostaly snímky z patentového úřadu a teprve pár dnů před letošním ženevským autosalonem vyšla najevo jeho oficiální podoba.

Vůz jsme si poprvé prohlédli právě letos v Ženevě, kde měl svou oficiální premiéru. Pět metrů dlouhá, necelé dva metry široká a 1,68 metru vysoká karoserie nese to pravé DNA automobilky a svým designem navazuje na sedany Ghibli a Quattroporte. Přední gril už snad nemohl být větší, naopak světlomety jsou nezvykle úzké, a třímetrový rozvor zajistil dostatek místa v podélném směru i osobám s výškou okolo 190 centimetrů. Ty navíc nebudou trpět ani nedostatkem místa nad hlavou, přestože o tom rychle se svažující střecha napoprvé nevypovídá. Myslelo se také na dostatečnou přepravní kapacitu pro zavazadla – kufr má základní objem 580 litrů a hezky přehlednou ložnou plochu.

Maserati Levante - rozměry karoserie
Délka [mm]5003
Šířka [mm]1968
Výška [mm]1679*
Rozvor [mm]3004
Rozchod vpředu/vzadu [mm]1624/1679
Přední převis [mm]966
Zadní převis [mm]1033
*platí v režimu podvozku Normal. Rozsah nastavení podvozku je +40 a -45 mm oproti režimu Normal.

Levante pohánějí tři motory – jeden vznětový od VM Motori a dva zážehové. Všechny mají šest válců řazených do V s úhlem rozevření 60°, jsou přeplňované, mají objem 3,0 litru a spolupracují s osmistupňovou automatickou převodovkou od ZF. Základem výkonovým i cenovým je turbodiesel s 202 kilowatty a točivým momentem 600 N.m, dvě zážehové verze mají 257 a 316 kW. Ještě v průběhu letošního roku se však dočkají také milovníci osmiválců.

Maserati Levante musíte vidět naživo, pak se vám z něj nebude chtít vystoupit

Právě nejsilnější variantě věří české zastoupení automobilky snad ze všeho nejvíce. SUV o hmotnosti 2109 kilogramů totiž dokáže rozjet z klidu na 100 km/h za 5,2 sekundy, přičemž maximální rychlost vrcholí hodnotou 264 km/h. Standardem pro všechny verze je pohon všech kol ATC (Active Transfer Case) s teoretickým přerozdělením točivého momentu mezi nápravy v rozmezí od 0:100 až 50:50. Výrobcem pohonu 4x4 je dle všeho společnost Magna Steyr, která jej dodává také pro sedan Ghibli.

Video

Ceny vozu startují na 1.612.000 Kč za verzi Diesel. Základní výbava zahrnuje například vzduchové odpružení, litá 18“ kola, bixenonové světlomety, dvouzónovou automatickou klimatizaci, kožené čalounění sedadel, sadu na opravu pneumatik, elektrické otevírání víka zavazadelníku, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče, nebo infotainment s displejem o úhlopříčce 8,4 palce.

České zastoupení Maserati v současné době eviduje zhruba dvacet objednávek modelu Levante a další přírůstek očekává po večerním představení vozu partnerům v pražském Foru Karlín (z prezentace pro novináře proběhla odpoledne a pochází z ní přiložené video). Oficiálním prodejcem je dealerství Scuderia Praha, které současně zajistí i servis. Značkovou péči ale nabídne také společnost Motortec v Brně například pro zákazníky ze Slovenska či Rakouska. Dodávky prvních vozidel zákazníkům proběhnou během června, ceny zážehových variant zjišťujeme.

Maserati Levante – technická data nabízených verzí
ModelLevante DieselLevanteLevante S
Motor3.0 V63.0 V6 biturbo3.0 V6 biturbo
Zdvihový objem [cm3]298729792979
Válce/ventily6/46/46/4
Největší výkon [kW/min]202/4000257/5750316/5750
Točivý moment [N.m/min]600/2000-2600500/4500-5000580/4500-5000
Pohotovostní hmotnost [kg]220521092109
Převodovka8A8A8A
Max. rychlost [km/h]230251264
Zrychlení 0-100 km/h [s]6,965,2
Komb. spotřeba [l/100 km]7,210,710,9
Cena [Kč]1.612.000zjišťujemezjišťujeme

Spolupracujeme s TipCars.com
Palestina hrozí přerušením vztahů se Spojenými státy, vadí jí nový zákon Palestina hrozí přerušením vztahů se Spojenými státy, vadí jí nový zákon

Palestinské vedení přeruší veškerou komunikaci se…

Česko má problém s extremismem, tvrdí německý Spiegel Česko má problém s extremismem, tvrdí německý Spiegel

Zatímco v 90. letech reagovalo Česko na rasismus a štvaní…

V Německu pokračují jednání o vládě. Pokud zkrachují, dojde k předčasným volbám V Německu pokračují jednání o vládě. Pokud zkrachují, dojde k předčasným volbám

V Berlíně dnes pokračuje dlouhá série jednání o nové…

 
 

Přidat názorDiskuse: Maserati Levante vstoupilo na český trh,…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Ojetiny vyrobené v Česku a na Slovensku: Víme, kterým se vyhnout Ojetiny vyrobené v Česku a na Slovensku: Víme, kterým se vyhnout

Automobilovému průmyslu v České i Slovenské republice se…

Evropský parlament: Všechny nové vozy musejí mít automatické brzdění! Evropský parlament: Všechny nové vozy musejí mít automatické brzdění!

Evropská komise se bude zabývat návrhy parlamentního…

 






 
Renault odhalil nový Duster. Od Dacie se neliší jen svým znakem!

Renault odhalil nový Duster. Od Dacie se neliší jen svým znakem!

Včera

Druhé generace se dočkal také bratr Dacie Duster se znaky mateřského Renaultu. Od rumunského sourozence se liší v několika ohledech.




Blesk.cz

Advent začíná za 14 dní! Vyrobte si adventní věnec krok za krokem

Advent začíná za 14 dní! Vyrobte si adventní věnec…

První svíčku na adventních věncích budeme zapalovat už v neděli 3. prosince. Je tedy ideální čas na to, vyrobit…

Nešťastná smrt mladé dívky: Zabila ji rozbitá nabíječka iPhonu. Ve spánku!

Nešťastná smrt mladé dívky: Zabila ji rozbitá…

Prasklý kabel není něco, co by se mělo podomácku opravovat. Příkladem budiž smutný příběh mladé dívky, která si…

 

iSport.cz

Dojemné loučení Poláků: Přivítejte Jakuba Jandu, jako by byl náš!

Dojemné loučení Poláků: Přivítejte Jakuba Jandu,…

PŘÍMO Z POLSKA | Jako by se loučil doma a před vlastními fanoušky. Jakub Janda se ve svém posledním závodě…

SESTŘIHY: Plzeňská série trvá, Slavia nadělovala, Brno už není poslední

SESTŘIHY: Plzeňská série trvá, Slavia nadělovala,…

Neuvěřitelná série fotbalistů Plzně nekončí. Lídr Het ligy si udržel stoprocentní bilanci i po 14. kole Het…

 

Reflex.cz

Staletí starý příběh má pořád grády!

Staletí starý příběh má pořád grády!

Rónin je samuraj bez pána a příběh, který právě vyšel zpracovaný do komiksové podoby v nakladatelství Crew,…

Tuzemské banky holí své klienty jako ovce. Když ale mají zvýšit úroky u vkladů, mají hromadu výmluv, proč to nejde

Tuzemské banky holí své klienty jako ovce. Když ale…

Růst české ekonomiky trhá rekordy a centrální bankéři již nahlas varují, že nastává čas zchladit pádící…