Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Maserati pozastavuje výrobu kvůli nízké poptávce. Opět...

David Bureš
Diskuze (37)
Zastavení výroby se týká všech továren, v nichž Maserati vyrábí své vozy. Závody Mirafiori a Grugliasco budou zavřeny až do poloviny ledna.

Maserati se podle plánů vedení koncernu FCA mělo stát jakýmsi italským Porsche, automobilkou s širokou nabídkou sportovně laděných vozů a rostoucími prodeji. Zatím se to však trojzubci moc nedaří, sice nabídl sedan Ghibli a SUV Levante, prodeje jsou ale za očekáváním. Maserati dokonce musí kvůli nízké poptávce zastavit výrobu, což už je poněkolikáté v poslední době.

Zastavení výroby naváže na aktuálně probíhající vánoční prázdniny. Továrna vyrábějící sedany Ghibli a Quattroporte tak opět začne vyrábět až 15. ledna, po čtyřech týdnech od zastavení linek. Loni přitom byla produkce zastavena během Vánoc na tři týdny.

Také závod Mirafiori otevře až 15. ledna, zavřen bude od 20. prosince. Loni přitom továrna vyrábějící SUV Levante otevírala hned po vánočních prázdninách, s jediným volným dnem navíc. Během čtvrtého čtvrtletí letošního roku tak bude zavřen v 24 dnech z 61 možných pracovních dnů, v Mirafiori se nevyrábělo ani na přelomu listopadu a prosince. Výroba v Modeně (sportovní modely GranTurismo a GranCabrio) pak bude opětovně spuštěna 8. ledna, po pauze od 15. prosince.

Maserati zastavení výroby oficiálně nekomentuje, zdroje z odborů jej ale vysvětlují nižší poptávkou. Může za to hlavně nižší zájem čínských zákazníků, kteří jsou pro značku jedni z nejdůležitějších.

Problémy trápí hlavně Levante, které zamířilo do stále nabitějšího segmentu luxusních SUV. Třeba v říjnu bylo do Číny dovezeno jen 750 kusů tohoto SUV, o 67 % méně než před rokem. „Prodeje Levante klesají rychleji, než by se v této etapě produktového cyklu dalo očekávat,“ tvrdí analytik Felipe Munoz z výzkumné společnosti JATO Dynamics. Levante totiž přišlo na trh nedávno, na ten český bylo uvedeno v dubnu 2016.

Jestliže v prvních měsících roku prodeje Maserati čile rostly, za prvních devět měsíců meziročně dokonce o 40 %, v posledním čtvrtletí se tempo zpomalilo. V říjnu a listopadu prodeje značky v Evropské unii najednou klesly o čtyři procenta, v USA dokonce o 15 %.

Právě kvůli těmto potížím se kvůli odborům snižují investice do nových modelů. Je tak otázkou, zda se opět neodsune příprava sporťáku vycházejícího z konceptu Alfieri, podle posledních zpráv chystaného pro rok 2020. Dřívější plány přitom počítaly s jeho uvedením již v roce 2016. Zatím se neukázalo ani první Maserati s plug-in hybridním pohonem, které bylo slibováno pro druhou polovinu letošního roku. Stejně tak patrně nejde ke splnění dřívějšího plánu prodat příští rok 75.000 vozů Maserati.

David Bureš
Diskuze (37)
Avatar - wakantanka
22. 12. 2017 16:52
Re: Maserati
Nebol si to ty co tu nedavno nenechal na Mase nitku suchu? Teda rozcarovany byvaly majitel?
Avatar - Korendir
22. 12. 2017 15:10
Re: Maserati
Já tě chápu, že jsi třeba za ty prachy čekal více. Jasně, je dražší, je rozměrově větší než ostatní a přitom uvnitř menší, nemá tolik technologických vychytávek a tak skvělej infotaiment. Ale třeba, když si psal o tom luxusu,tak kámoš/známý má novou 730xd v Longu a třeba ty sedačky, když srovnám kvalitu kůže Poltrona Frau, co má Maso, nebo teď nově Ermenegildo Zegna, tak jsou v Masu o dost kvalitnější.
Nebo když jsi psal o jízdních vlastnostech. V létě jsem musel jezdit asi týden v Panameře S, té první generace. To auto není výrazně jítdně lepší než zbytek D3 a už vůbec proti Masu.
Maso si nekupuješ z pragmatickýho důvodu. Třeba ten zvuk (pro někoho až moc) prostě zbožňuju, vzhled samozřejmě (ale to je subjektivní záležitost). A taky ty vidle vepředu:)
Pro mě to auto má pozitivní emoce a nedokážu si momentálně představit, že bych šel do D3. Pro mě (tím se omlouvám všem majitelům a fandům D3, nemyslím to špatně), bych šel vždy o třídu níž.
Avatar - Korendir
22. 12. 2017 09:31
Re: Maserati
Budu jakož už jednou opět oponovat. Mám ho a začátkem léta jdu do něj opět ve faceliftu.
A znám dva chlapi, kteří udělali totéž už teď na podzim. A jak říkaš, ty znáš jednoho, který taky šel znovu do Mase, jen do jinýho modelu Levante.
Myslím, že to s tou spokojeností, není tak špatné:)
Ale ty sem stejně píšeš věci, které tak nemyslíš ;)
21. 12. 2017 23:41
Re: Halo, pane ucetni...
Na Elona mi nešahej. ;-) Hyperloopem klidně až na Mars. Kdo z vás to má ? >:D >:D >:D

Já mám třeba vobjednanejch a zálohovanejch 1000 tahačů Semi pro mojí firmu, vozím pomeranče ze Španělska do Řecka a ty řecký zase do Španělska, byznys jako kráva, no vobčas ale cestou schnijou. Čekám už taky tři roky na dvě zaplacený ikska, pro mě a přítelkyni, protože jedno esko mi shořelo a druhý je futr v servisu v Německu. Taky mám vyzáložkovaný dva modely 3 pro děti. Jsou jim 2 a 4 roky, tak do těch vosumnácti se snad dočkaj. Taky máme všickni už zaplacený letenky na Mars. Z Ohrobce až na chalupu do Kojetína nám kámoš Elon postaví ten hyperloop, to sme taky už zaplatily. Je to holt velkej vyzyjonář a gényjus, kterýmu je potřeba vjeřit a trošku ho taky podpořit. Gdo má všech pjet pohromadě, tak to prostě vý. :yes: Go, Elon go.
21. 12. 2017 20:35
FCA není Ferrari
Maserati patří do FCA, největší hlasovací práva, 42%, v něm má firma Exor, která má také nějakou akcionářskou strukturu. Tato firma má jen 32% hlasovacích práv Ferrari. Z toho je zřejmé, že ostatní akcionáři Ferrari a FCA, a jsou jich stovky, důsledně dohlížejí na to, zda se spolupráce vyplatí, vše se prostě platí. A účetní Marchione je jistota zaplacených faktur. FCA byl tento měsíc významně zlepšen rating na stupeň B.