Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mastretta MXT: Mexické kupé s motorem před zadní nápravou

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Mexická společnost Mastretta svůj model MXT poprvé představila v roli prototypu pro domácí trh již v roce 2006. Nyní po čtyřech letech se rozjíždí výroba a v plánu je i zahájení prodeje v Evropě.

Mastretta MXT se poprvé představila v roce 2006 jako prototyp. Následoval vývoj produkčního modelu a testování. Po dvou letech se v roce 2008 na autosalonu v Londýně představil MXT Prototype Zero a v roce 2009 se měla rozběhnout výroba. Bohužel mezinárodní finanční krize tento plán o rok posunula a s produkcí začíná teprve nyní.

Dvoumístné sportovní kupé pod sklolaminátovou karoserií ukrývá hliníkový nosný rám a pomocný rám z oceli, podlahová část je z karbonu. Hmotnost celého vozu je pouze 900 kg. MXT je dlouhé 3900 mm, široké 1790 mm a 1150 mm vysoké. Na přední nápravě obouvá pneumatiky 205/45 R 17, vzadu mají sedmnáctipalcové pláště rozměr 235/45.

Motor pohánějící zadní kola je umístěn před zadní nápravou. Jedná se o přeplňovaný benzinový dvoulitr Ford Duratec, zkombinovaný s pětistupňovou manuální převodovkou a naladěný na výkon 184 kW (250 k) a točivý moment 340 Nm. Z 0 na 100 km/h Mastretta MXT akceleruje za 4,9 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 230 km/h.

Interiéru MXT dominují dvě skořepinová sedadla, jimž dělá společnost sportovní volant o průměru 320 mm. Prostor pro posádku na první pohled působí spartánským dojmem, ale nechybí v něm klimatizace a výrobce nabízí GPS navigaci, DVD přehrávač, Bluetooth a přípojku pro iPod.

V současnosti probíhá certifikace pro britský trh s cílem získat všechna potřebná povolení, verze s pravostranným řízením by se tak měly začít vyrábět v lednu příštího roku. Mexičané si za svůj produkt řeknou v přepočtu mezi 900.000 a 1,1 milionem Kč, tedy při předpokládaném objemu výroby 1.800 kusů.

Počáteční plány jsou o poznání skromnější – první rok by mělo být vyrobeno jen 150 kusů, časem by se měla výroba více než ztrojnásobit. To už by se MXT ale vozily i do kontinentální Evropy a také do USA.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)