Mastretta MXT: Mexické kupé s motorem před zadní nápravou

Mastretta MXT: Mexické kupé s motorem před zadní nápravou

 
 

Mexická společnost Mastretta svůj model MXT poprvé představila v roli prototypu pro domácí trh již v roce 2006. Nyní po čtyřech letech se rozjíždí výroba a v plánu je i zahájení prodeje v Evropě.

Mastretta MXT se poprvé představila v roce 2006 jako prototyp. Následoval vývoj produkčního modelu a testování. Po dvou letech se v roce 2008 na autosalonu v Londýně představil MXT Prototype Zero a v roce 2009 se měla rozběhnout výroba. Bohužel mezinárodní finanční krize tento plán o rok posunula a s produkcí začíná teprve nyní.

Dvoumístné sportovní kupé pod sklolaminátovou karoserií ukrývá hliníkový nosný rám a pomocný rám z oceli, podlahová část je z karbonu. Hmotnost celého vozu je pouze 900 kg. MXT je dlouhé 3900 mm, široké 1790 mm a 1150 mm vysoké. Na přední nápravě obouvá pneumatiky 205/45 R 17, vzadu mají sedmnáctipalcové pláště rozměr 235/45.

Motor pohánějící zadní kola je umístěn před zadní nápravou. Jedná se o přeplňovaný benzinový dvoulitr Ford Duratec, zkombinovaný s pětistupňovou manuální převodovkou a naladěný na výkon 184 kW (250 k) a točivý moment 340 Nm. Z 0 na 100 km/h Mastretta MXT akceleruje za 4,9 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 230 km/h.

Interiéru MXT dominují dvě skořepinová sedadla, jimž dělá společnost sportovní volant o průměru 320 mm. Prostor pro posádku na první pohled působí spartánským dojmem, ale nechybí v něm klimatizace a výrobce nabízí GPS navigaci, DVD přehrávač, Bluetooth a přípojku pro iPod.

V současnosti probíhá certifikace pro britský trh s cílem získat všechna potřebná povolení, verze s pravostranným řízením by se tak měly začít vyrábět v lednu příštího roku. Mexičané si za svůj produkt řeknou v přepočtu mezi 900.000 a 1,1 milionem Kč, tedy při předpokládaném objemu výroby 1.800 kusů.

Počáteční plány jsou o poznání skromnější – první rok by mělo být vyrobeno jen 150 kusů, časem by se měla výroba více než ztrojnásobit. To už by se MXT ale vozily i do kontinentální Evropy a také do USA.

Spolupracujeme s TipCars.com
 











Blesk.cz

Braniborsko nadchne milovníky cyklistiky, turistiky i vody

Braniborsko nadchne milovníky cyklistiky, turistiky i vody

Koupání, pěší turistiku, jízdu na kole nebo in-line bruslích, to vše nabízí Lužická jezerní krajina a…

Řím je kvůli suchu bez vody: 1,5 milionu lidí ji zřejmě dostane na příděl

Řím je kvůli suchu bez vody: 1,5 milionu lidí ji…

Italské úřady kvůli dlouhému období sucha nařídily zastavit čerpání vody z jezera nedaleko Říma. Hlavní město…

 

iSport.cz

Štybar: Froome se dá porazit, ale lidi se báli. Do Paříže chci něco zkusit

Štybar: Froome se dá porazit, ale lidi se báli. Do…

PŘÍMO Z FRANCIE | S respektem mluví český cyklista Zdeněk Štybar o současném vládci Tour de France i o jeho týmu…

Deset posil nestačí? Sparta v Egyptě a Rakousku loví útočníka i tvůrce hry

Deset posil nestačí? Sparta v Egyptě a Rakousku loví…

Ačkoli se obecně má za to, že je kádr Sparty pro tuhle chvíli uzavřený, úplně platit to nemusí. Hybnými silami…

 

Reflex.cz

Vláda by měla vyměnit eurokomisařku Jourovou, její výroky na adresu Polska jsou nehorázné

Vláda by měla vyměnit eurokomisařku Jourovou, její…

Hnutí ANO Andreje Babiše v roce 2014 navrhlo vládě za českou eurokomisařku tehdejší ministryni pro místní rozvoj…

Deník Colours Of Ostrava: Bylo to na palici

Deník Colours Of Ostrava: Bylo to na palici

Poslední den na Colours všechno směřovalo k dešti. Neodvrátil ho ani usedavý cikánský pláč, který provozovalo…