2.9. 2017 Matouš Jelínek

Matrace do auta: Víme, jak si zajistit pohodlí kdykoliv a kdekoliv

 

Auto nemusí být jen prostředkem na přemisťování z bodu A do bodu B. Dá se v něm i pohodlně přespat. Přinášíme několik možností, jak na to.

Jsem volnomyšlenkář, baví mě příroda i cestování a chci být nezávislý – to říká Petr Mráz, vynálezce automatrace Space Bed, když se potkáváme v lesích kousek za Prahou. S prvním nápadem udělat si spaní do interiéru svého roomsteru přišel před deseti lety. Nyní jeho společnost nabízí širokou paletu rozměrů do všech možných vozidel. „Spát se dá třeba i ve Škodě Yeti nebo Kie Venga. Chce to ale, aby vzdálenost mezi předními sedačkami a víkem kufru byla alespoň 170 centimetrů,“ popisuje.

Dvě minuty

V kufru demonstračního Renaultu Espace už vidíme úhlednou kvádrovou tašku. Právě v ní je ukryta budoucí lůžková úprava. „Stačí sklopit sedačky a pak už je to hned,“ ukazuje Mráz. A skutečně – rozložíme mikroplyšem potaženou matračku, následně už jen stačí na suchý zip přichytit boční ucha, vyplňující širší prostor zadních dveří. Z kufru velkého renaultu je rázem letiště.

„Proti stanu je zde výhoda, že můžete zastavit zcela kdekoliv, nikdo o vás nemusí vědět. Přitom komfort je nesrovnatelný. Navíc stejně rychle se matrace i balí,“ říká Mráz.

Léta vývoje

Matraci si blíže prohlížíme. „Jsou to roky testování a zkoumání, jakou látku zvolit, které zipy jsou nejodolnější a podobně. I proto dnes na výrobek poskytujeme desetiletou záruku,“ vysvětluje tvůrce. Když rozepínáme matraci, nacházíme uvnitř kromě polyuretanové pěny také čalounické rouno, které zajišťuje lepší prodyšnost i tepelnou izolaci, ale také překližkovou desku. „Jde o speciální březový výrobek, který si necháváme posílat z Ruska. Může být lehčí a tenčí, přitom zůstává pevný,“ popisuje Mráz. Proč je v matraci překližka? Přece aby držela pevnost i v prostoru mezi sedačkami, kde je vlastně ve vzduchu. Zároveň vytváří v kufru zcela rovnou plochu.

První spací dojmy: Kempování s volkswageny

Naměkko

Zkoušíme si do vozu lehnout a po pravdě nemáme nejmenších námitek. Postel je široká, pohodlná, nerovnosti kufru vyrovnané a pratelný potah příjemný na dotek. Dovedeme si představit, že bychom takto ve voze strávili i delší čas. „Nocoval jsem v autě mnohokrát, například v toskánských vinicích, ale i na lyžích ve Špindlu,“ vzpomíná Mráz.

Svůj vůz si dokonce pro pohodlné a nenápadné kempování dovybavil policí na věci, závěsem se záclonou i dalším akumulátorem, který pohání měnič na 220 V nebo větrák.

Právě ke spaní a vzduchu míří další otázka – vždyť kdo to zkoušel, ví, že auto se rychle zamlží. „Ideální je mít vůz se střešním oknem. Samozřejmě si ale můžete i pootevřít to boční,“ dodává. Zabalit matraci, která stojí podle velikosti od jedenácti do třinácti tisíc korun, je opět záležitostí pár vteřin.

Myšlenka moci rychle a kdekoliv přespat a pak stejně kvapně zmizet se nám líbí, stejně jako kvalitní zpracování i celková promyšlenost konstrukce – byť se odráží ve vyšší ceně. Zájem o produkt ale je. „Už jsme prodali stovky kusů, především do Německa, Rakouska a Švýcarska. Naše matrace jsou ale i v ČR, USA, skandinávských zemích, Španělsku či jižní Evropě,“ loučí se Petr Mráz.

Další možnosti spaní ve voze: Autostan

Jinou možností, jak skloubit nezávislost na hotelech a kempech s vysokým komfortem, je rozkládací stan na střešní nosič vozu. Na první pohled vypadá jako rozměrný střešní box, jenže stačí zatočit klikou a nad hlavou vám vyroste domeček s pevnou laminátovou střechou a pohodlnou matrací uvnitř. Nezbytnou součástí je i skládací žebřík. Minus představuje vysoká pořizovací cena od třiceti tisíc výše. Stan si jde i půjčit. Ani to ale není právě levné. Sazby činí od 450 Kč za den. Také upevnění na předem připravené příčníky trvá asi tři čtvrtě hodiny.

Další možnosti spaní ve voze: Úprava kombi svépomocí

Přespat se dá i ve voze, který se na to zdánlivě nehodí. Jak vytvořit za pár korun dvoulůžko v jedné z nejprodávanějších ojetin: Fabii Combi první generace? To jsme ukázali už před několika lety, kdy nám ji popsal čtenář Jiří. Nejprve je potřeba vyjmout zadní sedák, stačí ho přitom vyháknout z úchytů. „Když se vyndá, vznikne sice dostatečně dlouhá plocha, stále však není rovná. Proto jsem si nechal na míru uříznout dřevoštěpkovou desku,“ říká Jiří.

Ta vyšla zhruba na 250 korun. Jelikož je však deska ve voze mírně nakřivo, bylo nutné auto dostat do roviny. „K tomuto účelu používám dřevěné klíny,“ prozrazuje majitel. „A aby mi v noci dovnitř nenalétali komáři, vyrobil jsem si moskytiéru, kterou přidělávám na suchý zip do zadních oken,“ dodává. Večer potom stačí posunout přední sedačky co nejvíce dopředu a nastavit je kolmo, posunout desku až k nim a rozložit molitan, který si můžete vystřihnout přímo na míru – a můžete jít spát. Ložná plocha má přes 190 cm.

Spolupracujeme s TipCars.com
Glosa Jana Vávry: Královská banalita Glosa Jana Vávry: Královská banalita

Zaručeným receptem na globální mediální pozornost je…

Venezuelské prezidentské volby vyhrál stávající prezident Nicolas Maduro Venezuelské prezidentské volby vyhrál stávající prezident Nicolas Maduro

Nedělní prezidentské volby ve Venezuele vyhrál dosavadní…

Rodící se italská vláda straší Evropskou unii Rodící se italská vláda straší Evropskou unii

Strany v programu zmírnily původní radikální plány, mezi…

Zápisník Jany Havligerové: Ministerská jízda Zápisník Jany Havligerové: Ministerská jízda

Ministryně financí v demisi má první náčrt státního…

 

Štítky Svět motorů

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Škoda Š 720: Šestiválec měl konkurovat BMW, skončilo to fiaskem Škoda Š 720: Šestiválec měl konkurovat BMW, skončilo to fiaskem

Prototyp vozu střední třídy s označením Š 720 měl být…

EU schválila další povinnou výbavu aut. S alkoholem v dechu nenastartujete EU schválila další povinnou výbavu aut. S alkoholem v dechu nenastartujete

Rozšíření povinné výbavy o dalších dvanáct prvků vstoupí…

 





 
Podívejte se na kolová a pásová vozidla české armády

Podívejte se na kolová a pásová vozidla české armády

Dnes 08:00

Armáda České republiky má pestrý vozový park. Prohlédněte si nákladní vozidla značky Tatra, bojový speciál Kajman s technikou značky Land Rover, pásový obojživelný transportér nebo tank pro boj s ohněm.




Blesk.cz

Má královna už drandí po nebeských cestách! Dojemná slova táty Aničky (†18), která před smrtí napsala vzkaz na rozloučenou

Má královna už drandí po nebeských cestách! Dojemná…

Stovky motorek a roj lampionů štěstí vyprovodily v sobotu osmnáctiletou bojovnici Aničku ze Žamberka na její…

Vozíčkářka (45) se po schodech musí plazit: Závistiví sousedé ji připravili o peníze

Vozíčkářka (45) se po schodech musí plazit:…

Jak daleko může zajít lidská závist? Své o tom ví vozíčkářka Martina Voráčková (45). Finanční sbírka, kterou…

 

iSport.cz

Nejužitečnějším hráčem hokejového MS byl Kane, útočníkem Aho

Nejužitečnějším hráčem hokejového MS byl Kane, útočníkem Aho

Americký útočník Patrick Kane, který vyhrál s 20 body produktivitu, byl zvolen nejužitečnějším hráčem hokejového…

Kuka o Plzni, Šádkovi, vzoru pro Spartu a Slavii či strachu z Jablonce

Kuka o Plzni, Šádkovi, vzoru pro Spartu a Slavii či…

V sobotu večer se v Plzni zpívalo, tancovalo, pilo a veselilo až do ranních hodin. Fotbalisté Viktorie získali…

 

Reflex.cz

Dědictví jako temný mocenský boj. Seriál Arvingerne ukazuje prohnilost spořádané dánské rodiny

Dědictví jako temný mocenský boj. Seriál Arvingerne…

Tým Kamily Zlatuškové, někdejší kreativní producentky České televize a proděkanky FAMU, vybudoval letos na…

Babišovi kluci z plakátu odpadávají jeden po druhém. Zůstane mu jen Faltýnek?

Babišovi kluci z plakátu odpadávají jeden po druhém.…

Když před pěti lety Andrej Babiš mířil do prvních voleb s hnutím ANO, stavěl svou image z velké části na známých…