Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Maybach Guard: Největší strážce

David Bureš
Diskuze (0)
Obrněný Maybach je proti výchozí verzi 62 o 406 kg těžší. Výrobce přesto tvrdí, že se jeho ovladatelnost nijak nezhoršila.

Ultraluxusní odnož Daimler AG představila na ženevském autosalonu faceliftovanou pancéřovanou limuzínu Maybach Guard. Ta se svým vzhledem nijak neliší od výchozí verze s prodlouženým rozvorem Maybach 62, díky rozsáhlému použití špičkových materiálů je však mnohem bezpečnější. Výrobce garantuje kvalitu jejího pancéřování certifikátem od nezávislých státních orgánů.

V karoserii Maybachu Guard byla použita speciální ocel a kevlar, který je pro svou vysokou pevnost používán například v neprůstřelných vestách. Tyto materiály jsou nejen pevné, ale také lehké, hmotnost verze Guard tak vzrostla jen o 406 kg.

Dodejme, že například jen upravený interiér pancéřované Audi A8 L W12 Security váží o celých 720 kg více, než základní A8.

Maybach tvrdí, že už samotný základ auta byl konstruovaný pro vyšší hmotnost, a tak nemuselo být upraveno jeho zavěšení, brzdový systém ani převodovka. Přesto by ovladatelnost Maybachu Guard měla zůstat totožná s výchozí 62.

Guard zrychlí z 0-100 km/h za 5,7 s, což je jen o 0,5 s pomaleji než u verze 62. Maximální rychlost 250 km/h zůstala zachována.

Výrobce se nezmiňuje, jestli nějak upravil pohonnou jednotku vozu. Maybach 62 pohání vidlicový dvanáctiválec o výkonu 405 kW v 5.250 min-1. Maximum točivého momentu 900 Nm je k dispozici v pásmu 2.200–3.000 min-1.

Po montáži pancéřovaných částí karoserie se Maybach Guard staví na běžné montážní lince spolu s ostatními modely značky. Pancéřovaná limuzína rovněž nabízí prakticky stejnou základní a příplatkovou výbavu jako sériová 62. Jaká bude cena verze Guard, však výrobce nezveřejnil.

Maybach představil faceliftované řady 57 a 62 na loňském autosalonu v Pekingu. Nová generace by mohla být vyvíjena ve spolupráci s Astonem Martin. Automobilku založil Wilhelm Maybach v roce 1909, první experimentální vůz Maybach W1 byl vyroben o dalších deset let později. Řada 57/62 se vyrábí od roku 2002.

David Bureš
Diskuze (0)