Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Maybach údajně prodělal na každém autě až osm milionů korun

David Bureš
Diskuze (8)
Limuzíny značky Maybach skončí. Od příštího roku je nahradí velké Mercedesy postavené na základech příští třídy S.

Maybach během minulých sedmi let výroby prodal pouze asi 3.000 automobilů, původní plány přitom počítaly s prodejem 2.000 aut ročně. Britský magazín CAR spočítal, že Maybach na každém prodaném voze prodělal více než 330 tisíc euro, což odpovídá zhruba 8.250.000,- Kč.

Daimler totiž utratil přes miliardu dolarů na rozvoj značky Maybach. Ceny automobilů této značky se ve Velké Británii pohybují od 279.000 do 367.000 liber, což je asi 8,3 až 10,9 milionu korun.

To, že Maybach na každém automobilu prodělával, je jen jedním z důvodů, proč tato luxusní divize Mercedesu skončí. Maybach se totiž potýkal s nízkými prodeji, v roce 2007 prodal 400 aut, předloni dokonce vyrobil pouze 157 aut, což je mnohem méně proti původním plánům. Vozy této značky byly navíc často kritizovány za svůj vzhled, vysokou cenu a stárnoucí techniku. Maybach 57/62 je totiž postaven na stejném základu jako Mercedes třídy S minulé generace (W220).

Koncern Daimler měl přitom s Maybachem velké plány. Ve výrobě se mělo objevit superluxusní SUV nebo sedan 52 se zkráceným rozvorem. Koncept čtyřdveřového kabrioletu Mercedes Ocean Drive pak podle některých zdrojů původně neměl být Mercedesem, nýbrž právě Maybachem.

Budoucnost Maybachu měla být podle loňských zpráv spojena s automobilkou Aston Martin, která měla pomoci s vývojem nové generace limuzín Maybach. Britský výrobce údajně postavil i několik konceptů budoucího Maybachu.

Vedení Daimleru ale nakonec rozhodlo, že Maybach uloží k ledu. Nástupci limuzín této značky mají být automobily odvozené od nové generace Mercedesu-Benz třídy S, která k zákazníkům dorazí během příštího roku.

V plánech je mimo jiné nová vlajková loď celého koncernu a konkurent Rolls-Royce a Bentleye, 6,5 m dlouhý Mercedes-Benz S 600 Pullman. Tak jako v 60. letech bude mít špičkový model svébytný design, původní řadu W100 má připomínat nezvykle kolmo uspořádaná příď.

Daimler oživil Maybach v roce 2002 poté, co se od roku 1940 auta této značky nevyráběla. Hlavními konkurenty Maybachů měly být vozy Bentley a Rolls-Royce, o které je však mezi zákazníky mnohem větší zájem. Bentley loni zákazníkům předal 7.003 automobilů, Rolls-Royce v roce 2011 prodal 3.538 vozů.

David Bureš
Diskuze (8)
Avatar - jozephko
11. 2. 2012 00:08
Najzaujímavejšou bola úvodná propagácia
Na Maybachu azda najzaujímavejšou vecou je, resp. bola veľkolepá reklamná akcia pred začiatkom predaja, kedy sa Maybach plavil v sklenenom kontajneri na luxusnej zaoceánskej lodi z Európy do USA. A ešte jedna vec sa mi páči - lôžková úprava sedadiel ako v business triede v lietadlách. Inak je Maybach nuda.
10. 2. 2012 17:38
Re: Dneska mě bral
Ještě pár let zpět jsi těch "10 M" dal za Mercedes.
10. 2. 2012 16:36
škoda
Já jsem tomuto projektu fandil, no ale každý den není posvícení. ;-\
Avatar - Czerwik
10. 2. 2012 15:08
Maybach
prečo proste tomu novému veľkému S-ku necapnú znak Maybachu a nepomenujú to napríklad Maybach S-Klasse... aby sa, myslím dosť slávne meno, nestratilo len tak ?
10. 2. 2012 14:59
Dneska mě bral
Ha dneska mě bral levým pruhem na D1 u Brna ,registračka 4M1 ..... :-!
A musím říct ,že na živo je to korám a 10 M je fakt za S-Classe hodně :no: