Mazda 3 2012: Facelift pro Frankfurt
Výrazně tvarovaná auta se obvykle příliš nemění, zvlášť pak u japonských značek, kde upgrade designu v polovině modelového cyklu obvykle obnáší jen kosmetické změny. Mazda 3, představená v březnu 2009 v Ženevě, z tohoto pravidla nijak nevybočuje.
Prakticky jediná změna viditelná na prvních oficiálních fotografiích je tvar otvorů po stranách předního nárazníku. S tím souvisí i změna mlhovek z podélně orientovaných pásků na kruhové čočky a zmenšení krytek vstřikovačů předních světel.
Vzhled evropského faceliftu se liší od na jaře zveřejněného faceliftu americké Mazdy 3.
Mazda však současně s designováni retušemi slibuje nižší emise CO2, sportovnější a stabilnější podvozek a interiér na vyšší kvalitativní úrovni. K interiéru nelze bez fotografií nic říct, technické změny jsou už předem známé.
Ačkoliv to není oficiálně řečeno, z důrazu na zlepšení je patrné, že Mazda 3 dostane balíček Skyactiv. Zážehový 2,0 Skyactiv-G s nejvyšší jistotou nahradí současný 2,0 MZR-DISI i-Stop, místo turbodieselu 2,2 MZR-CD (110 a 136 kW) bude nasazen 2,2 Skyactiv-D.
Stejné agregáty zavítají i pod kapotu nového modelu CX-5.
Facelfitovaná Mazda3 bude nejspíš čerpat i z inovací Skyactiv-MT (efektivnější manuální převodovka) a Skyactiv-Chassis (odlehčený pdovozek).