Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda 3 2012: Facelift pro Frankfurt

Diskuze (15)
Mazda3Je to dva a půl roku, co se představila aktuální generace Mazdy 3. Frankfurtský autosalon proto uvidí povinný facelift.

Výrazně tvarovaná auta se obvykle příliš nemění, zvlášť pak u japonských značek, kde upgrade designu v polovině modelového cyklu obvykle obnáší jen kosmetické změny. Mazda 3, představená v březnu 2009 v Ženevě, z tohoto pravidla nijak nevybočuje.

Prakticky jediná změna viditelná na prvních oficiálních fotografiích je tvar otvorů po stranách předního nárazníku. S tím souvisí i změna mlhovek z podélně orientovaných pásků na kruhové čočky a zmenšení krytek vstřikovačů předních světel.

Vzhled evropského faceliftu se liší od na jaře zveřejněného faceliftu americké Mazdy 3.

Mazda však současně s designováni retušemi slibuje nižší emise CO2, sportovnější a stabilnější podvozek a interiér na vyšší kvalitativní úrovni. K interiéru nelze bez fotografií nic říct, technické změny jsou už předem známé.

Ačkoliv to není oficiálně řečeno, z důrazu na zlepšení je patrné, že Mazda 3 dostane balíček Skyactiv. Zážehový 2,0 Skyactiv-G s nejvyšší jistotou nahradí současný 2,0 MZR-DISI i-Stop, místo turbodieselu 2,2 MZR-CD (110 a 136 kW) bude nasazen 2,2 Skyactiv-D.

Stejné agregáty zavítají i pod kapotu nového modelu CX-5.

Facelfitovaná Mazda3 bude nejspíš čerpat i z inovací Skyactiv-MT (efektivnější manuální převodovka) a Skyactiv-Chassis (odlehčený pdovozek).

Diskuze (15)
Avatar - skejpa
3. 8. 2011 22:46
Re: Technika
Ja tam tedy vidim rozdil zcela jasne. Ten usmev uz neni tak vyrazny. Podle me je to peknej FL a poznat rozhodne je.
3. 8. 2011 08:28
Re: Technika
Mňa by zaujímalo ako sa facelift dotkne nižších stupňov výbavy. Sám mám Mazdu 3BL GTA-presne takú istú bielu, aká je na obrázku, takže neobjektívne za seba poviem, že táto výbava(GTA/Sport/GT...) facelift nepotrebovala a je to z môjho pohľadu mierny krok späť. No v prípade nižších výbav by zmena designu nárazníka nemusela byť márna. To za predpokladu, že pre nižšie výbavy nebude pripravený opäť ešte nárazník s iným riešením bočných otvorov a mlhoviek. O tvare nárazníka MPSky ani nehovoriac. Osobne by by som skôr privítal zakomponovanie LED denného svietenie, keď už nie do svetiel, tak aspoň do masky, alebo do spomínaných bočných otvorov v nárazníku. Za 2,2 Skyactiv-D bez DPF dávam Mazdičke :yes:
2. 8. 2011 23:33
Re: skyactive
he he, přesně tohle mě taky napadlo >:-[]

jinak ty úpravy snad ani nestojej za zmínku a za námahu už vůbec ne :no:
2. 8. 2011 20:52
Re: Technika
Jj, souhlas, zajímavá je také situace v americe, kde se spojuje evropský i japonský přístup... Každý rok vyjede nová modelvá řada roku 1234, kdy se přidá jedna chromovaná lišta na předek a pak se dolaďují výbavy, trošku technika a další drobnosti... A jednou cca za 3-5 let auto absolvuje klasický (evropský) facelift... Jinak škoda, že si víc nepohráli s tím "úsměvem" přední masky, který předek trochu kazí.
2. 8. 2011 19:50
Na tohle...
...by se měli kluci v Pežó dívat každej večer před spaním, aby viděli že se dá auto s velkou tlamou udělat i tak, aby vypadalo dobře.