Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda 3 MPS: Turbo a pohon všech kol?

Jan Mička
Diskuze (28)
Na veřejnost pronikají zvěsti o nové Mazdě 3 MPS. Možná dostane turbomotor a pohon všech kol.

Nejnovější informace napovídají, že se nová generace ostré „trojky“ dostane do prodeje někdy v příštích dvou letech. Podle zpráv serveru CarsGuide.com bude mít přeplňovaný motor a pohon všech kol, který by na silnici lépe přenesl vysoký výkon.

Pohon všech by byl u modelu MPS novinkou a přeplňované motory měly ï dosavadní generace, zprávy však trochu kolidují s nejnovější filozofií značky. Ta se totiž všemi dostupnými prostředky brání přeplňování u zážehových motorů a raději investuje do technologie Skyactiv, která má zajistit podobnou účinnost, výkon a spotřebu jako méně objemné turbomotory. A nutno podotknout, že Skyactiv funguje. Točivý charakter v současnosti nabízených motorů navíc dává řidiči až překvapivý pocit sportovnosti.

Podle dosavadních informací by mohla Mazda 3 MPS používat čtyřválcový agregát 2.5 Skyactive-G, který je v Česku dostupný jako vrcholná alternativa pro Mazdu 6. Zatímco v Americe je motor běžně dostupný s manuální převodovkou, u nás se musíme spokojit pouze s šestistupňovým automatem.

Výkon 141 kW, kterého tento motor v Mazdě 6 dosahuje, pro ostrou „trojku“ pochopitelně nestačí a instalace turbodmychadla je tedy nevyhnutelná. V této souvislosti se hovoří o výkonu okolo 300 koní, čímž by se vůz stal trnem v patě Volkswagenu Golf R, Seatu Leon Cupra 280 nebo Renaultu Mégane RS 275 Trophy. Na realitu si však musíme ještě chvíli počkat.

Jan Mička
Diskuze (28)
24. 5. 2014 21:02
Re: 3 MPS
V prvej verzii mnoho konkurencie s lepsim a silnejsim motorom nebolo...
Avatar - Emel
22. 5. 2014 20:53
Re: ten motor nebude primarne pre MPS
On by se silnější motor hodil i pro šestku... respektive, možná by stačilo nabídnout 2.5G s manuálem v nějaké běžné výbavě (Attraction třebas).
Avatar - Emel
22. 5. 2014 20:52
Re: 3 MPS
Mazda 3 je zajímavé auto. Motory té minulé ale nebyly žádný zázrak a konkrétně MPS měla sice hodně koní, ale celkovým jízdním projevem rozhodně ke špičce nepatřila.
22. 5. 2014 15:02
Re: Nie je
U GT86 se spekulovalo o 2,5 litru a celkem se mi ta myšlenka líbila.

Co se litrového výkonu týče, podívej se třeba na 991 GT3. Spíš je to otázka toho, kolik peněz jsi za ten motor ochoten zaplatit.
22. 5. 2014 13:51
Re: Nie je
Myslím, že trochu šanci by mít mohla, protože by to byla jediná sportovní atmosféra ve své třídě, každopádně by to asi nějak enormní úspěch nebyl. Toyota zvládla z dvoulitru GT86 vytřískat 147kW. Je to sice EU5, ale EU6 pro benzinové motory zavádí jen limit ohledně pevných částic, což by snad GT86 zvládnout mohla (všechny ostatní limity jsou u EU5 a EU6 totožné). Z 2,5 litru by to tak při stejném litrovém výkonu bylo 250 koní (184kW). Na druhou stranu těžko říci, co na to dlouhozdvihová koncepce toho 2,5litru. I když Accord 2,4 ukazuje, že i dlouhý zdvih se může kamarádit s vysokými otáčkami... no uvidíme.

Dá se polemizovat nad tím, proč GT86 není moc velký úspěch. Víme, že za to může slabý motor, ale mám za to, že třeba té GT86 by pomohlo, kdyby měla třeba 2,2litr (to by vyšlo na cca 220koní, tedy 162kW). Nemyslím si, že za to může atmosférické plnění, ale malý objem. Těch 10% navíc by tomu autu jistě dost bodlo. S 2,5litrem v Mazdě by to tedy vůbec nemuselo být marné, síly by to mělo vcelku dost, i když je jasné, že by to nebyl nejrychlejší hot hatch. Ale ta atmosféra tam dnes potřebuje ten objem a osobně si myslím že je reálné vyvinout EU6 2,5 atmosféru alespoň s 230-240 koňmi. 260 vidím pro EU6 spíše nereálně, litrové výkony jako z Hondy S2000 už dnes nedostaneme (ta by z 2,5 teoreticky dávala 300 koní).