Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault bojuje dále: Přichází Mégane RS 275 Trophy

Ondřej Chamilla
Diskuze (186)
Limitovaná edice připravená vrátit titul nejrychlejší předokolky na okruhu Nürburgring Nordschleife zpět do Francie je oficiálně zde. Má o deset koní více a plno dalších funkčních úprav.

Fanoušci ani samotný Renault se nemohli smířit s tím, že Seat Leon Cupra zajel na Severní smyčce Nürburgringu lepší čas, než Mégane RS 265 Cup. Jedni tedy přivolávali ostřejší a rychlejší variantu, zatímco druzí na ní pracovali. Jenže pouze o čas na onom posvátném klikatém kusu asfaltu nejde, řidiči si nyní s novou verzí budou moci užívat vyladěnější stroj na okresky, který zvládne vykouzlit ještě více úsměvů.

Renault se spojil s těmi nejlepšími dodavateli, osadil Mégane 275 Trophy titanovým výfukovým systémem od slovinského specialisty Akrapovič a za příplatek rovněž podvozkem Öhlins vyvíjeným na závodních tratích rally. Již dříve jsme tušili, že auto má mít 275 koní (205 kW) a oficiální údaje to potvrdily. Točivý moment vrcholí hodnotou 360 N.m, normovaná průměrná spotřeba přitom nadále zůstává na 7,5 l/100 km. Velké zlepšení na závodních tratích jistě zajistí také pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2 dostupné také pouze za příplatek.

Zvenku poznáte verzi 275 Trophy například díky devatenáctipalcovým kolům Speedline Turini odvozeným od těch používaných na závodních Méganech. Nechybí šedý přední spoiler a pruhy na bocích, obojí s nápisy Trophy. Plaketka s údajem, do kolikátého vyrobeného vozu nasedáte, se nachází na prazích. Řidiče pak jistě potěší i alcantarový volant a ruční brzda či skořepinová sedadla.

Cena limitované edice, která touží udávat tempo mezi ostrými hatchbacky, ještě není známa, ve Francii však začíná na 38.000 eur, tedy dle aktuálního kurzu zhruba 1.042.000 Kč.

Ondřej Chamilla
Diskuze (186)
Avatar - Emel
15. 5. 2014 15:14
Re: Pekné
Kdyby člověk věděl, že za chvíli najede na dálnici, tak by se to dalo vydržet. Ale z Mohelnice do Hradce...

Mazda přece útočí plamenometem zepředu ;-)
Avatar - woody-alien
15. 5. 2014 14:56
Re: Pekné
Nj, aspoň byla trochu zábava. ;-) Původně jsem taky chtěl jen tak lehce "doplachtit" domů, ale ti "sedmdesátníci" - to je prostě k nevydržení. Největší sranda byla, že když jsem tě předjel a mezi náma bylo ještě auto, tak jsem tu tvojí placku vůbec neviděl. Jak v nějakým thrilleru - víš, že přijde útok, ale nevíš kdy a odkud. >:D
Avatar - white label
15. 5. 2014 14:50
Re: MRSC275
No, navíc Cupra má DCC v základu i bez Perform. paketu.
Je normální, že automobilky berou např. tlumiče/pružiny od ext. dodavatele, ale pochybuju, že běžně berou od jednoho dodavatele celý podvozek (včetně náprav apod.).
Avatar - Emel
15. 5. 2014 14:22
Re: MRSC275
Myslím, že se všeobecně podceňuje přínos vývoje ve firmách typu Ricardo, Continental apod. Mám jednoho známého v Ricardu a třeba pro BMW dělají spoustu věcí, u kterých bys čekal, že by si je BMW přece mělo dělat "samo", včetně motorů...

Mazda má podvozek Bilstein a taky to nikdo nekřičí do světa... a na spoustě jiných aut bys našel Koni nebo Eibach nebo něco úplně jiného.

Že měl být podvozek v základu, to je jiná věc... asi měl, ale pokud kupci skousnou příplatek, tak je to jejich boj.

Cupra je holt dobyvatel, MRS jakožto držitel trůnu si může dovolit víc.
Avatar - white label
15. 5. 2014 13:48
Re: MRSC275
Jistě, ale jedna věc jsou jednotlivé komponenty (nikdo asi nečeká, že si budou v Dieppe dělat vlastní akumulátory) a druhá celý podvozek, to tam příště kluci z Dieppe můžou dát motor a převodovku od Porsche, nebo třeba interiér od BMW..
Výfuk "Abramovič" mohl být klidně za příplatek (dnes se Akrapovič nabízí pomalu i k sekačkám na trávu), ale ten podvozek měl být u takto orientované edice v základu. |A nebo mohli dát výfuk (+10 PS) jako příplatek k normálnímu Cupu, stejně jako ten podvozek.
Podívej se na Cupru, té dali dokonce DCC v základu, což je na poměry koncernu v podstatě rarita.