reklama


23.3. 2014 Michal Fokt

Budoucí motory Skyactiv-G budou tak čisté jako dnešní elektromobily

Budoucí motory Skyactiv-G budou tak čisté jako dnešní elektromobily

Mazda dále vyvíjí své atmosférické benzinové motory Skyactiv, za 10 let bude představena už třetí generace, která by měla dosahovat emisí, jaké dnes mají elektromobily.

Mazda, která se zdá být jedinou velkou automobilkou, která se spolehne výhradně na atmosférické plnění svých benzinových motorů, to se svými motory Skyactiv myslí opravdu vážně. I nadále se brání přeplňování a namísto něj hledá další způsoby, jak vylepšit staré dobré atmosféry. I proto čekají motory Skyactiv-G v průběhu následujících 11-12 let dvě nové generace, z nichž každá přinese dramatické snížení spotřeby a emisí.

V roce 2018 přijde další generace modelu Mazda6 se Skyactiv-G Generation 2, která bude mít o 30 % větší účinnost, přičemž hlavním trumfem má být technika, kterou nedokázal uvést do života Mercedes-Benz ve svém konceptu F700 DiesOtto, tedy HCCI (Homogenous Charge Combustion Ignition), u níž dochází ke vznícení směsi kompresí pístů.

Takto budou motory pracovat v nízkých otáčkách, zatímco ve vysokých přijdou na řadu klasické zapalovací svíčky a vznětový režim se změní na zážehový. Mazda slibuje, že změna módu bude pro řidiče nezaznamenatelná a tudíž nebude nijak obtěžovat (Mercedes pro okamžik přechodu mezi režimy používal elektromotor hybridního systému). Nicméně tyto motory zatím pracují pouze na zkušebních stolicích ve vývojovém centru Mazdy a žádný vůz zatím nepohání, před inženýry je tedy ještě velká spousta práce.

Třetí generace Skyactivu přijde po roce 2025 a již použitou techniku vypiplá do té míry, že dvoulitrový atmosférický motor bude mít emise oxidu uhličitého kolem 50 g na kilometr, což odpovídá hodnotám dnešní elektromobilů.

Je ovšem otázkou, zda Mazdě její fundamentalizmus vydrží. Ještě před 2-3 roky tvrdila, že jí nezajímají hybridní systémy, protože jsou neefektivní a těžké a před pár týdny začala v Japonsku prodávat Mazdu3 s licenční hybridní technikou Toyoty, zkombinovanou s benzinovým Skyactivem a má v plánu pokračovat ve vývoji vlastního hybridu s malým elekromotorem a akumulátory, doplněnými o kondenzátor systému i-Eloop.

Japonci každopádně spočítali, že zajištění průměrných emisí 95 g oxidu uhličitého na kilometr v roce 2020 jak je nařizuje EU, prodraží výrobu každého auta o 4000 euro a dosažení 70 g/km v roce 2025 přidá dalších 8000 euro a s využitích techniky Skyactiv, která je ve srovnání s hybridy a elektromobily poměrně laciná, se tyto náklady prý výrazně sníží.

Spolupracujeme s TipCars.com
Přečtěte si o mužích Trumpovy vlády, kteří mají moc ovlivnit celý svět Přečtěte si o mužích Trumpovy vlády, kteří mají moc ovlivnit celý svět

S nástupem Donalda Trumpa do Bílého domu přijdou k moci i…

V Dukovanech klesne výroba elektřiny na polovinu, začíná téměř dvouměsíční odstávka V Dukovanech klesne výroba elektřiny na polovinu, začíná téměř dvouměsíční odstávka

V Jaderné elektrárně Dukovany začali energetici v poledne…

Ukrajina náhle zastavila výstavbu zdi na hranici s Ruskem, chybějí peníze Ukrajina náhle zastavila výstavbu zdi na hranici s Ruskem, chybějí peníze

Kyjev překvapivě zastavil stavbu zdi na hranici s Ruskem,…

 
 

Přidat názorDiskuse: Budoucí motory Skyactiv-G budou tak čisté…



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Vzpomínka na dětství. V zámku Příseka je 10 tisíc autíček Vzpomínka na dětství. V zámku Příseka je 10 tisíc autíček

Muzeum autíček, které se nachází téměř ve všech…

Nový crossover Škody nejspíše dostane základy od Volkswagenu Nový crossover Škody nejspíše dostane základy od Volkswagenu

Německý koncern chystá řadu novinek, z čehož by v blízké…

 






 
Známe ceny omlazeného Volkswagenu Golf. Kolik stojí 1.0 TSI a 1.5 TSI?

Známe ceny omlazeného Volkswagenu Golf. Kolik stojí 1.0 TSI a 1.5 TSI?

Dnes 13:56

Oficiální ceník modernizovaného Volkswagenu Golf zatím není k dispozici, přesto ale známe ceny žhavých novinek v nabídce. Pod 400.000 Kč se nedostanou.




Blesk.cz

Trump jde do Bílého domu ONLINE: 2 bible, tisíce vojáků, humr i protesty

Trump jde do Bílého domu ONLINE: 2 bible, tisíce…

Republikán Donald Trump v pátek v pravé poledne místního času (18:00 českého času) složí ve Washingtonu před…

Šéf Zdeněk Pohlreich: O 17 kilo těžší a narvaný v kroji! To je pohled

Šéf Zdeněk Pohlreich: O 17 kilo těžší a narvaný v…

V dalším díle Ano, šéfe se Zdeněk Pohlreich (59) vydal na Pálavu do kempu. Během natáčení si vyzkoušel místní…

 

iSport.cz

Havlátův comeback na obzoru? V Kometě má dres, hrát ale dnes nebude

Havlátův comeback na obzoru? V Kometě má dres, hrát…

Česká hokejová hvězda poslední dekády je znovu o něco blíž svému návratu na led. Zbrusu nový dres Komety se…

Djokovičův pád. Je pohublý, vyčpělý a ztrácí se ve světě mimo tenis

Djokovičův pád. Je pohublý, vyčpělý a ztrácí se ve…

PŘÍMO Z MELBOURNE | Ještě v červnu měl Novak Djokovič v držení tituly ze všech čtyř grandslamů. Dnes mu zbývá už…

 

Reflex.cz

Život jinak – úžasné snímky českého fotografa Jakuba Demla

Život jinak – úžasné snímky českého fotografa Jakuba Demla

Fotograf Jakub Deml zahajuje v pátek 20. 1. 2017 výstavu svých fotografií z cyklu Život jinak. Osm snímků…

Hrozba sociálních sítí: Jste si jisti, že nemáte internetového stalkera?

Hrozba sociálních sítí: Jste si jisti, že nemáte…

Denně ho využíváme jako zdroj informací nebo pro zábavu. Sdílíme jeho prostřednictvím své pocity, nálady,…

 
 
reklama