23.3. 2014 Michal Fokt

Budoucí motory Skyactiv-G budou tak čisté jako dnešní elektromobily

Budoucí motory Skyactiv-G budou tak čisté jako dnešní elektromobily

Mazda dále vyvíjí své atmosférické benzinové motory Skyactiv, za 10 let bude představena už třetí generace, která by měla dosahovat emisí, jaké dnes mají elektromobily.

Mazda, která se zdá být jedinou velkou automobilkou, která se spolehne výhradně na atmosférické plnění svých benzinových motorů, to se svými motory Skyactiv myslí opravdu vážně. I nadále se brání přeplňování a namísto něj hledá další způsoby, jak vylepšit staré dobré atmosféry. I proto čekají motory Skyactiv-G v průběhu následujících 11-12 let dvě nové generace, z nichž každá přinese dramatické snížení spotřeby a emisí.

V roce 2018 přijde další generace modelu Mazda6 se Skyactiv-G Generation 2, která bude mít o 30 % větší účinnost, přičemž hlavním trumfem má být technika, kterou nedokázal uvést do života Mercedes-Benz ve svém konceptu F700 DiesOtto, tedy HCCI (Homogenous Charge Combustion Ignition), u níž dochází ke vznícení směsi kompresí pístů.

Takto budou motory pracovat v nízkých otáčkách, zatímco ve vysokých přijdou na řadu klasické zapalovací svíčky a vznětový režim se změní na zážehový. Mazda slibuje, že změna módu bude pro řidiče nezaznamenatelná a tudíž nebude nijak obtěžovat (Mercedes pro okamžik přechodu mezi režimy používal elektromotor hybridního systému). Nicméně tyto motory zatím pracují pouze na zkušebních stolicích ve vývojovém centru Mazdy a žádný vůz zatím nepohání, před inženýry je tedy ještě velká spousta práce.

Třetí generace Skyactivu přijde po roce 2025 a již použitou techniku vypiplá do té míry, že dvoulitrový atmosférický motor bude mít emise oxidu uhličitého kolem 50 g na kilometr, což odpovídá hodnotám dnešní elektromobilů.

Je ovšem otázkou, zda Mazdě její fundamentalizmus vydrží. Ještě před 2-3 roky tvrdila, že jí nezajímají hybridní systémy, protože jsou neefektivní a těžké a před pár týdny začala v Japonsku prodávat Mazdu3 s licenční hybridní technikou Toyoty, zkombinovanou s benzinovým Skyactivem a má v plánu pokračovat ve vývoji vlastního hybridu s malým elekromotorem a akumulátory, doplněnými o kondenzátor systému i-Eloop.

Japonci každopádně spočítali, že zajištění průměrných emisí 95 g oxidu uhličitého na kilometr v roce 2020 jak je nařizuje EU, prodraží výrobu každého auta o 4000 euro a dosažení 70 g/km v roce 2025 přidá dalších 8000 euro a s využitích techniky Skyactiv, která je ve srovnání s hybridy a elektromobily poměrně laciná, se tyto náklady prý výrazně sníží.

Spolupracujeme s TipCars.com
Euro oslabovalo, spekulanti se bojí ekonomického zpomalení Euro oslabovalo, spekulanti se bojí ekonomického zpomalení

Kurz dolaru dnes zůstal po počátečním růstu bez větších…

Růst rublu pomáhá automobilkám v Rusku Růst rublu pomáhá automobilkám v Rusku

Po problematickém loňském a předloňském roce má ruský trh…

Glosa Jaroslava Bukovského: Koruna rzí vývozu Glosa Jaroslava Bukovského: Koruna rzí vývozu

Politika slabé koruny pomalu ztrácí jeden ze svých…

Ceny ropy rostou, Kuvajt prodloužil dohodu o těžbě Ceny ropy rostou, Kuvajt prodloužil dohodu o těžbě

Ceny ropy na světových trzích dnes rostly třetí den po…

 
 

Přidat názorDiskuse: Budoucí motory Skyactiv-G budou tak čisté…







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 






 
Praga S5T: Silniční sestra slavné „Vejtřasky“ slaví výročí

Praga S5T: Silniční sestra slavné „Vejtřasky“ slaví výročí

Dnes 18:45

Praga S5T byla původně nouzovým řešením nedostatku silničních nákladních vozidel s užitečnou hmotností pět tun, ale nakonec se udržela ve výrobě téměř patnáct let.




Blesk.cz

To je rodina: Muže viní z vraždy, jeho sestra útočila jménem ISIS

To je rodina: Muže viní z vraždy, jeho sestra…

Německá prokuratura obvinila 18letého Němce s marockými kořeny z pokusu o vraždu, viní ho z loňského žhářského…

Nenalíčená manželka Hejlíka šokovala! Nejdřív strachem o syna, pak obličejem

Nenalíčená manželka Hejlíka šokovala! Nejdřív…

Otevření největšího obchodu s luxusní módou si nenechali ujít Lukáš (37) a Veronika (34) Hejlíkovi. Pár, který…

 

iSport.cz

Jak si žije kouč tenisových hvězd? Hotel zdarma a odměna je jen začátek

Jak si žije kouč tenisových hvězd? Hotel zdarma a…

Je to začarovaný kruh. Pokud chcete být špičkovým tenistou, prakticky nemáte na výběr. Musíte mít špičkového…

Sport Magazín: Sparta je nepoučitelná, shodly se legendy před derby

Sport Magazín: Sparta je nepoučitelná, shodly se…

Čtyři legendy, které v historii derby S nasypaly hromady gólů, nejenže vzpomínaly na pikantérie ze svých…

 

Reflex.cz

Zruší vlády hotovost? Slovenský ekonom vysvětlil, kdo a proč chce konec bankovek

Zruší vlády hotovost? Slovenský ekonom vysvětlil,…

Politici, centrální bankéři a karetní společnosti. Ti všichni by profitovali ze zrušení hotovosti. Naopak…

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora vstupuje do českých kin, z knihkupectví rychle mizí

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora…

Dvanáctiletému Conorovi umírá maminka na rakovinu a z reálného světa, od šikanujících spolužáků, nesnesitelné…