3.7. 2013 Aleš Dragoun Aleš Dragoun - asd.png

Mazda 3: Třetí generace se představuje na videu

Podobu třetího vydání Mazdy 3 už známe. Několik záznamů z premiér odhaluje praktické detaily konkurenta Golfu i ostatních zástupců nižší střední třídy.

Třetí generace „trojky“ je vyvedena v designérském stylu Kodo a většina těch, kdo ji už mohli vidět, je z tvarů nadšena. Vždyť aktuální řada 6 a SUV CX-5 vzbudily podobné emoce. Jen přední široká „tlama“ některým přijde možná až příliš agresivní. Pětidveřový hatchback brzy doplní i sedan s krátkou stupňovitou zádí, který nechyběl ani v předchozích řadách. Auto se dostane na trhy ještě letos v listopadu, čtyřdveřový model přijde o něco později.

Premiéra Mazdy 3 proběhla 26. června celosvětově na pěti místech současně. Japonská automobilka se vždy spoléhala na poslední roky oblíbenou červenou barvu, která zdůrazňuje až sportovní tvary. Přístrojová deska možná připomíná někomu vozy BMW. Je pravda, že uprostřed umístěný analogový otáčkoměr je hodně stylový. Mazda 3 se prezentovala také v australském Melbourne, ruském Sankt Petěrburgu, v Londýně a Istanbulu. Další ukázka se s malým časovým odstupem odehrála v Kolíně nad Rýnem, kde byl vystaven atypický bílý vůz.

Novinka nabídne informační systém s centrálně umístěnou dotykovou obrazovkou, ta sice vypadá jako tablet, ale je pevná. Prosím, řekněte to českým zlodějům.... Ovladač dalších funkcí je umístěn na středové konzole. Nechybí pár praktických detailů: přední loketní opěrka skrývá kromě úložného prostoru i konektor AUX a dokonce dvě USB. V zadní se zase skrývají držáky na pití, takže o pitný režim celé posádky je postaráno dobře. Tyto funkční prvky jsou určitě důležitější než veskrze kvalitní plasty interiéru. Ve výbavách nechybí ani head-up displej, kontrola tlaku v pneumatikách, hlídání mrtvého úhlu a řazení pádly pod volantem v případě šestistupňového automatu. Mazda se však na prezentacích určitě nechlubila žádnými holátky.

4465 mm dlouhý, 1795 mm široký a 1450 mm vysoký hatchback je postaven na podvozku s rozvorem 2700 mm a jeho zavazadelník pojme 350 l zbytečností. Oproti předchůdci zhubl asi o 60 kg. Pod kapotou se nacházejí zážehové čtyřválce 1,5 l/74 kW, respektive 2,0 l/89 a 121 kW. Diesel si koupíme zatím jediný: 2,2 l se 110 kW. Standardem je šestistupňová přímo řazená převodovka i systém i-stop (start-stop). Některé verze se mohou těšit i na rekuperaci brzdné energie i-Eloop.

Mazda se nikdy v Evropě cenově příliš nepodbízela, i v České republice zlevňuje vždy až na konci modelového cyklu jednotlivých řad. Za kvalitu se však platí a z nové „trojky“ musí mít už teď konkurence hodně těžké spaní.

JAKE.AUTO.CZ: Mazda 3 třetí generace (přehled všech článků)








Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
6 otázek a odpovědí o pokutách v cizině. Taxy dosáhnou i 200 000 Kč 6 otázek a odpovědí o pokutách v cizině. Taxy dosáhnou i 200 000 Kč

Tuzemský automotoklub ÚAMK připravil před nadcházející…

10 nejrychlejších kabrioletů na českém trhu aneb Když nejde jen o kochání... 10 nejrychlejších kabrioletů na českém trhu aneb Když nejde jen o kochání...

Trvalé teploty nad dvacet stupňů vybízejí ke stažení…

 




Jízdní dojmy Mazda 3: Opravdu jen decentní zásah? Jízdní dojmy Mazda 3: Opravdu jen decentní zásah?

Trojku jsme vždy považovali za výborný kompakt, a tak nás…

Mazda 3: Modernizovaný model 2017 přichází, zatím jen do Japonska Mazda 3: Modernizovaný model 2017 přichází, zatím jen do Japonska

Mazda přichystala drobnou modernizaci kompaktní řady 3.…

 



 
Ferrari pro značkový pohár od jeho zrodu až po současnost ve velké galerii

Ferrari pro značkový pohár od jeho zrodu až po současnost ve velké galerii

Dnes 08:00

Ferrari Challenge má za sebou více než dvě desítky sezón. Přitahuje pozornost díky závodům s identickými vozy, kde je hlavním rozdílem umění jezdců a souhra jejich týmů.




Blesk.cz

„Strašná chvíle.“ David svěřil morče kamarádce, zakousl ho pes. Co dělat?

„Strašná chvíle.“ David svěřil morče kamarádce,…

David (26) nastěhoval své morče ke kamarádce, protože odjížděl na delší dobu pryč. Jenže k jeho kleci se…

Zemřel bývalý řecký premiér Mitsotakis (†98). „Byl obklopen milovanými“

Zemřel bývalý řecký premiér Mitsotakis (†98). „Byl…

Ve věku 98 let zemřel bývalý řecký premiér Konstantinos Mitsotakis. Rodina v krátkém prohlášení uvedla, že…

 

iSport.cz

Opavu do ligy tlačil i střelec Kozák: Příští rok to kluci zvládnou!

Opavu do ligy tlačil i střelec Kozák: Příští rok to…

Ve žlutém opavském moři, které v posledním kole FN ligy hnalo Slezský FC Opava zpátky mezi elitu, byl i jejich…

Slavia vládne lize. Nejlepším hráčem je Škoda, trenérem Šilhavý

Slavia vládne lize. Nejlepším hráčem je Škoda,…

Vyhrála ligový titul a ovládla také závěrečné vyhlašování cen pro nejlepší jednotlivce ePojisteni.cz ligy.…

 

Reflex.cz

Další připomínka Nicholase Wintona. Pomník Rozloučení připomíná rodiče zachráněných dětí

Další připomínka Nicholase Wintona. Pomník…

Na pražském hlavním nádraží byl umístěn pomník, který připomíná rodiče Wintonových dětí. Působivý pomník se…

Toulky krajem Sikulů. Kdo byli tito obávaní válečníci a kde vznikl trdelník?

Toulky krajem Sikulů. Kdo byli tito obávaní…

Kdo byli Sikulové? Odkud přišli a co po nich zůstalo? Po stopách dávného etnika se vydáme jen kousek za hranice…