3.7. 2013 Aleš Dragoun Aleš Dragoun - asd.png

Mazda 3: Třetí generace se představuje na videu

Podobu třetího vydání Mazdy 3 už známe. Několik záznamů z premiér odhaluje praktické detaily konkurenta Golfu i ostatních zástupců nižší střední třídy.

Třetí generace „trojky“ je vyvedena v designérském stylu Kodo a většina těch, kdo ji už mohli vidět, je z tvarů nadšena. Vždyť aktuální řada 6 a SUV CX-5 vzbudily podobné emoce. Jen přední široká „tlama“ některým přijde možná až příliš agresivní. Pětidveřový hatchback brzy doplní i sedan s krátkou stupňovitou zádí, který nechyběl ani v předchozích řadách. Auto se dostane na trhy ještě letos v listopadu, čtyřdveřový model přijde o něco později.

Premiéra Mazdy 3 proběhla 26. června celosvětově na pěti místech současně. Japonská automobilka se vždy spoléhala na poslední roky oblíbenou červenou barvu, která zdůrazňuje až sportovní tvary. Přístrojová deska možná připomíná někomu vozy BMW. Je pravda, že uprostřed umístěný analogový otáčkoměr je hodně stylový. Mazda 3 se prezentovala také v australském Melbourne, ruském Sankt Petěrburgu, v Londýně a Istanbulu. Další ukázka se s malým časovým odstupem odehrála v Kolíně nad Rýnem, kde byl vystaven atypický bílý vůz.

Novinka nabídne informační systém s centrálně umístěnou dotykovou obrazovkou, ta sice vypadá jako tablet, ale je pevná. Prosím, řekněte to českým zlodějům.... Ovladač dalších funkcí je umístěn na středové konzole. Nechybí pár praktických detailů: přední loketní opěrka skrývá kromě úložného prostoru i konektor AUX a dokonce dvě USB. V zadní se zase skrývají držáky na pití, takže o pitný režim celé posádky je postaráno dobře. Tyto funkční prvky jsou určitě důležitější než veskrze kvalitní plasty interiéru. Ve výbavách nechybí ani head-up displej, kontrola tlaku v pneumatikách, hlídání mrtvého úhlu a řazení pádly pod volantem v případě šestistupňového automatu. Mazda se však na prezentacích určitě nechlubila žádnými holátky.

4465 mm dlouhý, 1795 mm široký a 1450 mm vysoký hatchback je postaven na podvozku s rozvorem 2700 mm a jeho zavazadelník pojme 350 l zbytečností. Oproti předchůdci zhubl asi o 60 kg. Pod kapotou se nacházejí zážehové čtyřválce 1,5 l/74 kW, respektive 2,0 l/89 a 121 kW. Diesel si koupíme zatím jediný: 2,2 l se 110 kW. Standardem je šestistupňová přímo řazená převodovka i systém i-stop (start-stop). Některé verze se mohou těšit i na rekuperaci brzdné energie i-Eloop.

Mazda se nikdy v Evropě cenově příliš nepodbízela, i v České republice zlevňuje vždy až na konci modelového cyklu jednotlivých řad. Za kvalitu se však platí a z nové „trojky“ musí mít už teď konkurence hodně těžké spaní.

JAKE.AUTO.CZ: Mazda 3 třetí generace (přehled všech článků)








Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
V německé studii spolehlivosti aut letos uspěly výrobky z Česka a SR V německé studii spolehlivosti aut letos uspěly výrobky z Česka a SR

Prémiové značky, jako například BMW či Audi letos…

Víme, jaká ojetá auta se v Česku prodávají... Jsou čím dál starší Víme, jaká ojetá auta se v Česku prodávají... Jsou čím dál starší

Společnost Cebia analyzovala současnou podobu trhu s…

 



Jízdní dojmy Mazda 3: Opravdu jen decentní zásah? Jízdní dojmy Mazda 3: Opravdu jen decentní zásah?

Trojku jsme vždy považovali za výborný kompakt, a tak nás…

Mazda 3: Modernizovaný model 2017 přichází, zatím jen do Japonska Mazda 3: Modernizovaný model 2017 přichází, zatím jen do Japonska

Mazda přichystala drobnou modernizaci kompaktní řady 3.…

 



 
Tlak v pneumatikách: Víte, jak často jej kontrolovat? A co hrozí, pokud není správný?

Tlak v pneumatikách: Jak často ho kontrolovat? A co hrozí, pokud není správný?

Dnes 13:27

Správný tlak v pneumatikách je nezbytný pro bezpečnou jízdu. Však to s ním také není jenom tak!




Blesk.cz

Stará krása v novém! Skanzen Kouřim láká na nové expozice

Stará krása v novém! Skanzen Kouřim láká na nové expozice

Na 68 milionů korun vyšla první etapa dostavby Muzea lidových staveb v Kouřimi. Ve skanzenu vyrostla stylizovaná…

Doprava v Chorvatsku kolabuje: Řidiči stojí v kolonách i 7 hodin

Doprava v Chorvatsku kolabuje: Řidiči stojí v…

Jízdu do Chorvatska v sobotu řidičům komplikují dlouhé dopravní zácpy i nehody. ČTK o tom informoval český…

 

iSport.cz

Fotbalové přestupy ONLINE: Které hvězdy změní dres?

Fotbalové přestupy ONLINE: Které hvězdy změní dres?

Před novou sezonou se očekávají velké změny i trenérské rošády v českých i zahraničních klubech. V našem…

Petržela o posilách ve Spartě a Slavii: Čeští hráči jim stejně budou závidět

Petržela o posilách ve Spartě a Slavii: Čeští hráči…

Zažil milionové orgie ve Slavii v éře štědrého Čechoameričana Borise Korbela. Seděl na sparťanské lavičce, když…

 

Reflex.cz

Táhněte do prdele, nadávala žena muslimce na koupališti v Šárce. Pak ji zkopala a škrtila. Incident řeší policie

Táhněte do prdele, nadávala žena muslimce na…

V úterý tu ještě nebyla ani noha, ve středu už bylo celkem plno. Řeč je o koupališti Divoká Šárka, kde se…

Deník Colours of Ostrava: Příběh ukradeného filmu

Deník Colours of Ostrava: Příběh ukradeného filmu

Uhlobaron Ptáček v Cimrmanově hře Vizionář přijímá informaci, že by mu někdo mohl vzít důl, s krajní nedůvěrou.…