Mazda B-Fighter - B-Free! (10/2002)

Mazda B-Fighter - B-Free! (10/2002)

 
 
1.10. 2002

Ačkoli je známo, že model Mazda B-Fighter je konstrukčně totožný s Fordem Ranger, lze si představit, že důvody ke koupi toho či onoho vozu mohou být silnější než jen obliba dané značky.

Kromě odlišných doplňků nebo například možnosti získat střechu korby či klimatizaci zdarma poskytuje Mazda také například standardní tříletou záruku. A jaké jsou praktické zkušenosti s vozem, který v barvách složek Integrovaného záchranného systému úspěšně sloužil i při letošních povodních?

Vnějšímu designu dominuje racionalita. Oblé tvary jsou jen zjemněním vcelku spíše praktických tvarů karoserie - na rozdíl od Rangera zde například nejsou přísně kulaté výřezy blatníků. Třímetrový rozvor sice přiměřeně omezuje průchodnost terénem, ale vysoko uložená karoserie Mazdě sluší a lze snad říci, že ze současné produkce pick-upů je B-Fighter nejštíhlejší.

Optická lehkost pokračuje i v interiéru. Jednoduché a přitom nikterak na dotek nepříjemné plasty palubní desky dávají tušit, že jsme v užitkovém voze, ale ke komfortu osobního auta zde mnoho nechybí. Sedačky s velurovým čalouněním jsou přiměřeně pohodlné, potěší elektrické ovládání oken i zrcátek již ve standardní výbavě. I na zadních sedadlech se vcelku pohodlně usadí dvě dospělé osoby, v nouzi pak i čtyři unavení hasiči.

Měříme-li pohodlí polní cestou a nikoli dálnicí, je B-Fighter tím pravým. Na dálnici lze za cenu vysokých otáček pokořit i stopadesátikilometrovou hranici, a v rozbahněném údolí jsme také nezapadli. Ale pravým královstvím jsou pro tuto Mazdu nezpevněné povrchy - odpružení nerovností je i při relativně vysokých rychlostech velmi dobré a i řidič neztrácí kontrolu nad vozem.

Korba chráněná plastovou vanoustřešní nástavbou snese kromě měřítka užitkovosti také pohled kvality - při jízdě nic nepovrzává a snad kromě relativně subtilního mechanismu zajišťování horního víka nástavby není třeba mít obavy o výdrž této často namáhané části vozu.

Při parkování ve městě pomohou rozměrná zpětná zrcátka a velký rejd, naopak obtížně odhadnutelná délka zadního převisu může způsobit problém. Relativně největším překvapením je pak solidní spotřeba, která se v našem víceméně silničním testu pohybovala okolo devítilitrové hranice. Také hlučnost v kabině byla přiměřená charakteru auta a s vyjímkou lehkého hučení při rozjíždění si není nač stěžovat.

Osmdesátikilowattový turbodieseljsme popisovali už v  testu Fordu Ranger a lze jen konstatovat, že v Mazdě odvádí neméně dobrou službu. Slušný zátah odspodu je i při relativně malém maximálním výkonu zárukou dobrých služeb i v težším terénu s nákladem na korbě.

Můžeme tedy shrnout, že Mazda B-Fighter je i přes dřívější rok narození spolehlivým a robustním pomocníkem, který navíc i při těžké službě nevytřese z majitele duši. Oproti sesterskému Fordu Ranger nabízí nyní Mazda možnost získání střešní nástavby či klimatizace zdarma. O výhodné tříleté záruce jsem se již zmínil.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 689 900 Kč Cena v testované výbavě: 709 649 Kč

Základní výbava:airbag řidiče a spolujezdce, posilovač řízení, elektrické ovládání předních i zadních oken, elektricky ovládaná zrcátka, výškově nastavitelný volant, diferenciál zadní nápravy se zvýšenou svorností, automatické volnoběžné náboje předních kol, otáčkoměr, digitální hodiny, vyhřívání zadního skla, příprava na rádio, 2x repro

Výbava testovaného vozu:základní + střecha korby nelakovaná bílá nebo klimatizace (zdarma), tažné zařízení snímatelné (+10.200,-), plato-vložka korby (+9.549,-)

Maturitní zkoušku z matematiky nezvládl téměř každý čtvrtý student Maturitní zkoušku z matematiky nezvládl téměř každý čtvrtý student

U maturity z češtiny i matematiky uspělo letos méně…

Největšího českého výrobce pražců kupují Němci Největšího českého výrobce pražců kupují Němci

Český výrobce pražců ŽPSV z Uherského Ostrohu na…

Jak to vidí Martin Lobotka: Chlad ze západu Jak to vidí Martin Lobotka: Chlad ze západu

Německý růst se začátkem roku sesunul k italskému tempu.…

 

Štítky Mazda Testy Pick-up

Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 2499
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 80 / 3500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 266 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 147
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 25.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 13.6 / 10 / 11.3
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 1530 / -
Objem nádrže (l):70
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1710 / 1115
Rozměr pneu:235/75 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 5005
b) šířka (mm): 1695
c) výška (mm): 1743
d) rozvor (mm): 3000
e) rozchod vpředu (mm): 1430
f) rozchod vzadu (mm): 1420
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 630 / 840
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):970
k) šířka vpředu (mm): 1610
l) šířka vzadu (mm): 1610
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 550
výška opěradla vzadu (mm): 540
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 7
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 7
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,96
 

Přidat názorDiskuse: Mazda B-Fighter - B-Free! (10/2002)

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nástupce Rapidu se rodí v bolestech. Chybí nářadí, montuje se ručně Nástupce Rapidu se rodí v bolestech. Chybí nářadí, montuje se ručně

Aktuální vydání týdeníku Škodovácký odborář informovalo o…

EU schválila další povinnou výbavu aut. S alkoholem v dechu nenastartujete EU schválila další povinnou výbavu aut. S alkoholem v dechu nenastartujete

Rozšíření povinné výbavy o dalších dvanáct prvků vstoupí…

 



Mazda BT-50: Drobné změny vzhledu pro rok 2016 Mazda BT-50: Drobné změny vzhledu pro rok 2016

Mazda uvolnila první oficiální snímek modernizovaného…

Video: 3D drift se starým pick-upem Video: 3D drift se starým pick-upem

Extrémní styl driftování, který se prozatím příliš…

 



 
Renault Talisman Grandtour dCi 130 Intens – Zlatá střední cesta

TEST: Renault Talisman Grandtour dCi 130 Intens – Zlatá střední cesta

Dnes 13:03

Vlajkovou lodí Renaultu je od roku 2015 model Talisman. Po vrcholných verzích Initiale Paris s motorem dCi 160 jsme po určité době usedli za volant verze dCi 130 Intens.




Blesk.cz

Slavná kaplička v Louce má novou malérečku: Tetičku (†90) nahradila neteř a ornamenty kreslí jinak

Slavná kaplička v Louce má novou malérečku: Tetičku…

Sláva, unikátní tradice nezaniká! Kapličku v Louce zdobí po padesáti letech o něco jiné vzory než obvykle.…

Zemřela Patrasové láska a opora! Rodina už nikdy nebude stejná!

Zemřela Patrasové láska a opora! Rodina už nikdy…

Bolestné chvíle prožívají Dáda Patrasová (62) s dcerou Annou Slováčkovou (22). Přišly o milovaného člena jejich…

 

iSport.cz

Šéf IIHF: Příští MS? Češi v Bratislavě, domácí v Košicích! A řeší brankáře

Šéf IIHF: Příští MS? Češi v Bratislavě, domácí v…

Čeští hokejisté po sedmém místě na MS v Kodani a Herningu klesli v žebříčku IIHF z páté příčky na šestou. Proč…

Přestupy v extralize ONLINE: Chomutov získal tvrďáka z Kladna!

Přestupy v extralize ONLINE: Chomutov získal tvrďáka…

ONLINE | Hokejová Tipsport extraliga zná šampiona, sestupující, i nováčky, a začínají vycházet na povrch nové…

 

Reflex.cz

Záhada jménem yetti. Rozlouskli ji vědci definitivně, nebo ne?

Záhada jménem yetti. Rozlouskli ji vědci…

Slyšel o něm každý, ale nikdo ho neviděl. Alespoň ne tak, aby věrohodně potvrdil jeho existenci. Jaký tajemný…

Německá zkušenost s alternativními zdroji: Bez jádra jsme v troubě

Německá zkušenost s alternativními zdroji: Bez jádra…

Civilizaci žene kupředu energie. Kdyby došly cenově přijatelné a únosné zdroje energie, tak se naše civilizace…