Mazda B-Fighter - B-Free! (10/2002)

Mazda B-Fighter - B-Free! (10/2002)

 
 

Ačkoli je známo, že model Mazda B-Fighter je konstrukčně totožný s Fordem Ranger, lze si představit, že důvody ke koupi toho či onoho vozu mohou být silnější než jen obliba dané značky.

Kromě odlišných doplňků nebo například možnosti získat střechu korby či klimatizaci zdarma poskytuje Mazda také například standardní tříletou záruku. A jaké jsou praktické zkušenosti s vozem, který v barvách složek Integrovaného záchranného systému úspěšně sloužil i při letošních povodních?

Vnějšímu designu dominuje racionalita. Oblé tvary jsou jen zjemněním vcelku spíše praktických tvarů karoserie - na rozdíl od Rangera zde například nejsou přísně kulaté výřezy blatníků. Třímetrový rozvor sice přiměřeně omezuje průchodnost terénem, ale vysoko uložená karoserie Mazdě sluší a lze snad říci, že ze současné produkce pick-upů je B-Fighter nejštíhlejší.

Optická lehkost pokračuje i v interiéru. Jednoduché a přitom nikterak na dotek nepříjemné plasty palubní desky dávají tušit, že jsme v užitkovém voze, ale ke komfortu osobního auta zde mnoho nechybí. Sedačky s velurovým čalouněním jsou přiměřeně pohodlné, potěší elektrické ovládání oken i zrcátek již ve standardní výbavě. I na zadních sedadlech se vcelku pohodlně usadí dvě dospělé osoby, v nouzi pak i čtyři unavení hasiči.

Měříme-li pohodlí polní cestou a nikoli dálnicí, je B-Fighter tím pravým. Na dálnici lze za cenu vysokých otáček pokořit i stopadesátikilometrovou hranici, a v rozbahněném údolí jsme také nezapadli. Ale pravým královstvím jsou pro tuto Mazdu nezpevněné povrchy - odpružení nerovností je i při relativně vysokých rychlostech velmi dobré a i řidič neztrácí kontrolu nad vozem.

Korba chráněná plastovou vanoustřešní nástavbou snese kromě měřítka užitkovosti také pohled kvality - při jízdě nic nepovrzává a snad kromě relativně subtilního mechanismu zajišťování horního víka nástavby není třeba mít obavy o výdrž této často namáhané části vozu.

Při parkování ve městě pomohou rozměrná zpětná zrcátka a velký rejd, naopak obtížně odhadnutelná délka zadního převisu může způsobit problém. Relativně největším překvapením je pak solidní spotřeba, která se v našem víceméně silničním testu pohybovala okolo devítilitrové hranice. Také hlučnost v kabině byla přiměřená charakteru auta a s vyjímkou lehkého hučení při rozjíždění si není nač stěžovat.

Osmdesátikilowattový turbodieseljsme popisovali už v  testu Fordu Ranger a lze jen konstatovat, že v Mazdě odvádí neméně dobrou službu. Slušný zátah odspodu je i při relativně malém maximálním výkonu zárukou dobrých služeb i v težším terénu s nákladem na korbě.

Můžeme tedy shrnout, že Mazda B-Fighter je i přes dřívější rok narození spolehlivým a robustním pomocníkem, který navíc i při těžké službě nevytřese z majitele duši. Oproti sesterskému Fordu Ranger nabízí nyní Mazda možnost získání střešní nástavby či klimatizace zdarma. O výhodné tříleté záruce jsem se již zmínil.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 689 900 Kč Cena v testované výbavě: 709 649 Kč

Základní výbava:airbag řidiče a spolujezdce, posilovač řízení, elektrické ovládání předních i zadních oken, elektricky ovládaná zrcátka, výškově nastavitelný volant, diferenciál zadní nápravy se zvýšenou svorností, automatické volnoběžné náboje předních kol, otáčkoměr, digitální hodiny, vyhřívání zadního skla, příprava na rádio, 2x repro

Výbava testovaného vozu:základní + střecha korby nelakovaná bílá nebo klimatizace (zdarma), tažné zařízení snímatelné (+10.200,-), plato-vložka korby (+9.549,-)

Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma

Oborová zdravotní pojišťovna začala podporovat…

Komentář Martina Lobotky: Rozpočet 2018 aneb Jiný rok, stejný marasmus. Takhle se firma neřídí Komentář Martina Lobotky: Rozpočet 2018 aneb Jiný rok, stejný marasmus. Takhle se firma neřídí

Známe první obrysy rozpočtu na rok 2018, přičemž se žádná…

Tisíce českých firem získaly možnost přijímat platby bitcoinem Tisíce českých firem získaly možnost přijímat platby bitcoinem

Pokladní systém Storyous umožní podnikatelům přijímat…

 

Štítky Mazda Testy Pick-up

Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 2499
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 80 / 3500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 266 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 147
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 25.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 13.6 / 10 / 11.3
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 1530 / -
Objem nádrže (l):70
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1710 / 1115
Rozměr pneu:235/75 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 5005
b) šířka (mm): 1695
c) výška (mm): 1743
d) rozvor (mm): 3000
e) rozchod vpředu (mm): 1430
f) rozchod vzadu (mm): 1420
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 630 / 840
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):970
k) šířka vpředu (mm): 1610
l) šířka vzadu (mm): 1610
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 550
výška opěradla vzadu (mm): 540
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 7
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 7
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,96
 

Přidat názorDiskuse: Mazda B-Fighter - B-Free! (10/2002)

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R

Hodně nenápadně potvrdila mladoboleslavská automobilka…

25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte… 25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte…

Letos tomu je 50 let, kdy se Giorgetto Giugiaro rozhodl…

 




Mazda BT-50: Drobné změny vzhledu pro rok 2016 Mazda BT-50: Drobné změny vzhledu pro rok 2016

Mazda uvolnila první oficiální snímek modernizovaného…

Video: 3D drift se starým pick-upem Video: 3D drift se starým pick-upem

Extrémní styl driftování, který se prozatím příliš…

 



 
Závodní „Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

„Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

Dnes 18:50

Speciál pro slavný americký závod do vrchu Pikes Peak sice vypadá jako Ford Focus, avšak techniku má odjinud. Víte, odkud?




Blesk.cz

Klára Vytisková to má za pár: V červnu porodí druhého potomka

Klára Vytisková to má za pár: V červnu porodí…

Ta to má opravdu za pár. Na udílení cen Anděl 2016 se ukázala zpěvačka Klára Vytisková (31), která je podruhé…

Bude televize jen za peníze? Šéf Radiokomunikací: Hrozí to už brzy

Bude televize jen za peníze? Šéf Radiokomunikací:…

Česku hrozí, že po roce 2020 přijde o bezplatný pozemní příjem televizního vysílání. Stane se tak, pokud…

 

iSport.cz

Lavička: Schick a Juventus? Velká výzva, umí ale dát gól z každé situace

Lavička: Schick a Juventus? Velká výzva, umí ale dát…

V kvalifikačním cyklu byl jeho velkou oporou a sázet na něj bude chtít i na EURO v Polsku. Bez nejlepšího…

Ujfaluši: Asistent ve Spartě? Mám jiné plány. Stramaccioni je zajímavý tah

Ujfaluši: Asistent ve Spartě? Mám jiné plány.…

Fotbalová Sparta projde během letní přestávky velkými změnami. Kádru se ujme italský kouč Andrea Stramaccioni a…

 

Reflex.cz

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo jen špinavá stoka pod Vesuvem?

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo…

Kdo viděl Neapol, nemůže být nikdy smutný! Tak zvolal v euforii nad krásami Neapole německý básník Goethe. Na…

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Rozhodně nejsem příznivcem Miloše Zemana a dnešního Hradu vůbec, nicméně mne negativně zaujal včerejší TV výrok…