Mazda B-Fighter - B-Free! (10/2002)

Mazda B-Fighter - B-Free! (10/2002)

 
 

Ačkoli je známo, že model Mazda B-Fighter je konstrukčně totožný s Fordem Ranger, lze si představit, že důvody ke koupi toho či onoho vozu mohou být silnější než jen obliba dané značky.

Kromě odlišných doplňků nebo například možnosti získat střechu korby či klimatizaci zdarma poskytuje Mazda také například standardní tříletou záruku. A jaké jsou praktické zkušenosti s vozem, který v barvách složek Integrovaného záchranného systému úspěšně sloužil i při letošních povodních?

Vnějšímu designu dominuje racionalita. Oblé tvary jsou jen zjemněním vcelku spíše praktických tvarů karoserie - na rozdíl od Rangera zde například nejsou přísně kulaté výřezy blatníků. Třímetrový rozvor sice přiměřeně omezuje průchodnost terénem, ale vysoko uložená karoserie Mazdě sluší a lze snad říci, že ze současné produkce pick-upů je B-Fighter nejštíhlejší.

Optická lehkost pokračuje i v interiéru. Jednoduché a přitom nikterak na dotek nepříjemné plasty palubní desky dávají tušit, že jsme v užitkovém voze, ale ke komfortu osobního auta zde mnoho nechybí. Sedačky s velurovým čalouněním jsou přiměřeně pohodlné, potěší elektrické ovládání oken i zrcátek již ve standardní výbavě. I na zadních sedadlech se vcelku pohodlně usadí dvě dospělé osoby, v nouzi pak i čtyři unavení hasiči.

Měříme-li pohodlí polní cestou a nikoli dálnicí, je B-Fighter tím pravým. Na dálnici lze za cenu vysokých otáček pokořit i stopadesátikilometrovou hranici, a v rozbahněném údolí jsme také nezapadli. Ale pravým královstvím jsou pro tuto Mazdu nezpevněné povrchy - odpružení nerovností je i při relativně vysokých rychlostech velmi dobré a i řidič neztrácí kontrolu nad vozem.

Korba chráněná plastovou vanoustřešní nástavbou snese kromě měřítka užitkovosti také pohled kvality - při jízdě nic nepovrzává a snad kromě relativně subtilního mechanismu zajišťování horního víka nástavby není třeba mít obavy o výdrž této často namáhané části vozu.

Při parkování ve městě pomohou rozměrná zpětná zrcátka a velký rejd, naopak obtížně odhadnutelná délka zadního převisu může způsobit problém. Relativně největším překvapením je pak solidní spotřeba, která se v našem víceméně silničním testu pohybovala okolo devítilitrové hranice. Také hlučnost v kabině byla přiměřená charakteru auta a s vyjímkou lehkého hučení při rozjíždění si není nač stěžovat.

Osmdesátikilowattový turbodieseljsme popisovali už v  testu Fordu Ranger a lze jen konstatovat, že v Mazdě odvádí neméně dobrou službu. Slušný zátah odspodu je i při relativně malém maximálním výkonu zárukou dobrých služeb i v težším terénu s nákladem na korbě.

Můžeme tedy shrnout, že Mazda B-Fighter je i přes dřívější rok narození spolehlivým a robustním pomocníkem, který navíc i při těžké službě nevytřese z majitele duši. Oproti sesterskému Fordu Ranger nabízí nyní Mazda možnost získání střešní nástavby či klimatizace zdarma. O výhodné tříleté záruce jsem se již zmínil.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 689 900 Kč Cena v testované výbavě: 709 649 Kč

Základní výbava:airbag řidiče a spolujezdce, posilovač řízení, elektrické ovládání předních i zadních oken, elektricky ovládaná zrcátka, výškově nastavitelný volant, diferenciál zadní nápravy se zvýšenou svorností, automatické volnoběžné náboje předních kol, otáčkoměr, digitální hodiny, vyhřívání zadního skla, příprava na rádio, 2x repro

Výbava testovaného vozu:základní + střecha korby nelakovaná bílá nebo klimatizace (zdarma), tažné zařízení snímatelné (+10.200,-), plato-vložka korby (+9.549,-)

Štítky Mazda Testy Pick-up

Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 2499
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 80 / 3500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 266 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 147
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 25.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 13.6 / 10 / 11.3
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 1530 / -
Objem nádrže (l):70
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1710 / 1115
Rozměr pneu:235/75 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 5005
b) šířka (mm): 1695
c) výška (mm): 1743
d) rozvor (mm): 3000
e) rozchod vpředu (mm): 1430
f) rozchod vzadu (mm): 1420
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 630 / 840
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):970
k) šířka vpředu (mm): 1610
l) šířka vzadu (mm): 1610
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 550
výška opěradla vzadu (mm): 540
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 7
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 7
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,96
 

Přidat názorDiskuse: Mazda B-Fighter - B-Free! (10/2002)

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Brzdy už produkují více částic než výfuky. Dostanou proto vysavače Brzdy už produkují více částic než výfuky. Dostanou proto vysavače

Z brzdových systémů současných aut s motory pro normu…

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu.…

 



Mazda BT-50: Drobné změny vzhledu pro rok 2016 Mazda BT-50: Drobné změny vzhledu pro rok 2016

Mazda uvolnila první oficiální snímek modernizovaného…

Video: 3D drift se starým pick-upem Video: 3D drift se starým pick-upem

Extrémní styl driftování, který se prozatím příliš…

 



 
Dallara Stradale: Speedster slavného výrobce formulí konečně vyráží na běžné silnice

Dallara Stradale: Speedster slavného výrobce formulí konečně vyráží na běžné silnice

Včera

O vývoji silničního vozu se znakem Dallary se napsalo hodně. První vůz firmy s registrační značkou se teď představuje oficiálně.




Blesk.cz

Ztraceného dobrodruha zachránili na poslední chvíli: Už se loučil s manželkou Lenkou a jejich dětmi

Ztraceného dobrodruha zachránili na poslední chvíli:…

Byl ztracený v odlehlé džungli mezi znesvářenými kmeny domorodců a navíc dostal smrtící malárii. Britský…

První lyžování v Krkonoších přilákalo asi 2500 lidí: Sjezdovka se znovu otevře ve středu

První lyžování v Krkonoších přilákalo asi 2500 lidí:…

První lyžování v Krkonoších v nové zimní sezoně si o prodlouženém víkendu vyzkoušelo asi 2500 lyžařů. Na Černé…

 

iSport.cz

Zelinka vzal dle komise Spartě penaltu. V jejím duelu chyboval už podruhé

Zelinka vzal dle komise Spartě penaltu. V jejím…

Sudí Miroslav Zelinka upřel fotbalistům Sparty Praha v závěru pátečního utkání 14. kola první ligy proti Jihlavě…

Česká móda pro olympiádu v Koreji je venku, hitem má být zlatá bunda

Česká móda pro olympiádu v Koreji je venku, hitem má…

S ukrytým zlatem poletí čeští reprezentanti na olympiádu do korejského Pchjongčchangu. Hitem kolekce, která byla…

 

Reflex.cz

Ghanská laguna Korle: Skládka bez života, která pomalu zabíjí své obyvatele

Ghanská laguna Korle: Skládka bez života, která…

V řece Odaw, která protéká Accrou, hlavním městem Ghany, byste jakoukoliv rybu hledali jen marně. Břehy místní…

Britští vědci zjistili, že psi vědomě manipulují lidmi ve vlastní prospěch

Britští vědci zjistili, že psi vědomě manipulují…

Téměř každý majitel psa vám potvrdí, že ten jeho se umí smát, radovat, být smutný i naštvaný. Jenže proč výraz…