Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Budoucí Mazda 6 MPS jako diesel?

Aleš Jungmann
Diskuze (33)
Ostrá verze nové Mazdy 6 dost možná bude, nejspíše však jako diesel.

Novináři z holandského AutoWeeku požádali o rozhovor týkající se konceptu Takeri (předobrazu budoucí řady 6) šéfa evropského výzkumného a vývojového centra, pana Hiroyukiho Matsumota. A dozvěděli se zajímavou věc.

Řeč se totiž stočila i na vrcholnou verzi MPS, na kterou se především fandové opravdu upřímně těší. Matsumoto uvedl, že zatím nejsou ohledně 6 MPS žádné konkrétní plány, avšak vzhledem ke sportovnosti a jízdním vlastnostem vozu se ostrá verze rozhodně k šestce „hodí“.

Jenže pozor, Matsumoto pokračuje: “Pokud bychom se tedy k výrobě rychlé verze přiklonili, pak je logickou motorizací dieselový agregát. Vznětové motory mají mnohem vyšší točivý moment“.

Jak to celé nakonec dopadne, uvidíme časem. Finální verzi Mazdy 6 budeme moci naživo prozkoumat na podzim v Paříži, dealeři by měli první vozy obdržen na začátku příštího roku.

Aleš Jungmann
Diskuze (33)
21. 2. 2012 14:12
Re: Tfuj...
BMW to dela taky je to logicke a zaznelo to v diskuzi, pokusim se to shrnout:
1. trh to zada. spousta lidi co dnes kupuji auta se sportovnimi ambicemi jsou normalni plebs se slamou trcici z bot. vysvetlovat temto lidem rozdil mezi kultivovanym benzinovym osmivalcem atmosferou a oturbenym traktorem je nosenim drivi do lesa
2. limity CO2 prodrazuji prodej aut se spotrebou nad 5.7l na sto kilometru cca o 60tisic korun za kazdy litr navic. To neni zanedbatelna castka
3. dostupnost technologie - zatimco cena turbodieselu se podarila srazit dolu a vysocevykonne diesely maji spoustu aplikaci, napriklad terenaky a SUVcka, velkoobjemove atmosfericke benziny zustavaji vyrobne , materialove i technologicky velmi nakladne a jejich pouziti je limitovane na sportaky a nejluxusnejsi limuziny - naklady na dalsi vyvoj se nerentuji
Avatar - WinDiesel
21. 2. 2012 11:57
Re: Naftové kladivo
Souhlas, pravověrní petrolheadi se ošívají, ale situace vede buď k hybridům nebo k dieselům. Benzínových silošů bude i nadále dost, ale jen u těch značek, kde mohou být vysokoemisní racingové benzíny rozpuštěny ve velké flotile ostatních nízkoemisních vozidel.
A právě u japonců, s jejich omezenou nabídkou, bude hrát roli, jaké emise CO2 budou RS a podobné vozy vypouštět. Ono je 220 a 140 g CO2 docela odlišné číslo.
Také nesouhlasím s metodikami EU(EK), ale to je vše, co s tím udělám.
Avatar - WinDiesel
21. 2. 2012 10:26
Re: Evropská cesta
Současné nadčtvercové diesely 2,2 - bohužel jen průměr, nejlepší v CX-7. Spolehlivé, to ano. Jinak ve všem průměrné.
Ovšem SKY-D .............. to je ta nejvyšší liga, to by mohlo Mazdu nakopnout.
Avatar - gld
21. 2. 2012 10:01
Re: MPS a diesel
Na okruh môžeš ísť aj s felíciou. Minule som na youtube pozeral video, ako sa v moste blázni chlapík na fábii kombi tdi. A dá sa to >:D
21. 2. 2012 09:11
Tfuj...
Mzda 6 mps s dieslom ? tfuj !!! tak dlho sa caka na dalsiu mps a oni do nej chcu dat traktor? nemam slov...