6.3. 2019 Tomáš Dusil Tomáš Dusil

Autosalon Ženeva 2019: Mazda CX-30 vyplní mezeru mezi CX-3 a CX-5

 

Po Mazdě 3 je zcela nové SUV CX-30 druhým modelem značky Mazda z nové generace. Ideově bude zaplňovat mezeru mezi malou CX-3 a větší CX-5.

Mazdě se i nadále daří vyrábět lehká auta s velmi atraktivním a dynamickým designem, jak sami říkají ve stylu Kodo. A zatímco čtvrtou generaci Mazdy 3 už nějaký ten pátek známe, SUV CX-30 slaví v těchto dnech v Ženevě světovou premiéru. Na rozdíl od celé řady konceptů, které nám mají ukázat, že v blízké budoucnosti si nekoupíte nic jiného než auto na elektřinu, je CX-30 vozem současným a který si navíc zachovává spalovací motor.

S délkou 4395 mm, šířkou 1795 mm a výškou 1540 mm zapadá přesně mezi již zmíněné modely CX-3, respektive CX-5. Tvarově novinka odráží poslední designový trend vozů této značky, přičemž se nese v duchu konceptu „Sleek and Bold“. Vysoké boky pontonu s dalším zvýšením v zadní části karoserie mají navozovat proporce karoserie kupé.

Dynamický celek dotváří přední část, jejíž maska je tvarovaná v typickém duchu nových vozů Mazda připomínající křídlo. Světlomety s technologií LED jsou nízké a protáhlé. V dynamickém duchu je ale také záď, vyznačující se výraznou odtokovou hranou na víku kufru.

Stejně jako exteriér, je také kabina v duchu nové generace modelů této značky a asi nejblíže má k nové Mazdě 3. I přes veškerou modernu si auto stále zachovává klasické prvky jako například „analogové“ ukazatele na přístrojovém štítu či panel s tlačítky k ovládání klimatizace a ventilační soustavy. Tedy žádné sdružené ovládání na dotykovém displeji… Ten centrální má úhlopříčku 8,8 palců a lze jej ovládat pouze otočným ovladačem rozhraní HMI (Human-Machine Interface). Mazda tak odmítá používat ve svých vozech dotykové displeje, které jak víme z vlastních zkušeností někdy, až příliš odvádějí pozornost od řízení. Občas je rovněž obtížné „se trefit“ prstem na požadované „tlačítko“ na displeji.

Čtyřkolka i druhá generace G-Vectoring

Po technické stránce staví Mazda CX-30 na nové generaci architektury Skyactiv. Ta se zaměřila kromě na další snížení hmotnosti a současně zvýšení tuhosti také na potlačení faktoru NVH (Noise Vibration Harshness), tedy mechanického hluku.

Stejně jako malá CX-3 či větší CX-5, nebude ani v tomto případě chybět pohon všech kol pojmenovaný i-Activ AWD. O jeho podrobnostech zatím nejsou informace, nicméně je téměř jisté, že jeho základem bude lamelová spojka, pravděpodobně ovládaná elektromagneticky. Ve snaze snížit mechanické ztráty v pohonu, bude nová CX-30 využívat v zadním diferenciálu olej o snížené viskozitě v kombinaci s kuličkovými ložisky pro uložené rotačních částí diferenciálu.

AUTOSALON ŽENEVA 2019 – Všechny informace na jednom místě

V nové Mazdě CX-30 se rovněž objeví nové zařízení G-Vectoring Control Plus. Technicky vychází z předchozího G-Vectoring. To znamená, že i v tomto případě bude motor krátkodobě snižovat točivý moment před zatáčkou ve snaze dosáhnout neutrálnějšího průjezdu. Verze Plus ale navíc přináší zásah prostřednictvím brzd. Tím dojde k dalšímu zvýšení stáčivého momentu vozidla kolem jeho svislé osy procházející těžištěm.

Podobně jako u současné Mazdy 3, i v CX-30 se počítá s jednodušší zadní nápravou s torzní příčkou. Dle Mazdy však toto zavěšení prošlo další evolucí, která se zaměřila zejména na tvar uložení nápravy v karoserii. Vpředu vozu postačí modifikovaný McPherson.

Benzin s M-Hybridem

Nová CX-30 dostane motory splňující emisní normu Euro 6d-Temp. A to jak vznětové, tak také zážehové. Chybět nemá ani revoluční motor koncepce SPCCI (Spark Plug Controlled Compression Ignition), který dokáže při spalování benzínu v některých fázích chodu motoru směs zapalovat vysokou teplotou vzniklou stlačením směsi ve válci. Tedy v podstatě jako u dieselu.

Benzinové motory budou dále vybaveny technologií M-Hybrid. Podrobnosti o tom Mazda zatím neudává. Co víme je, že systém obsahuje elektromotor napájený baterií Lithium-ion s napětím 24 voltů. Mělo by se jednat o mild-hybrid, jak lze ostatně odvozovat z označení.

Pohon Mazdy CX-30 má využívat jak manuální šestistupňovou převodovku, tak také šestistupňovou samočinnou. Kabina pojme pět osob včetně řidiče a rozvor náprav činí 2655 mm. Více podrobností přineseme o Mazdě CX-30 jakmile budou k dispozici kompletní technické údaje.

Spolupracujeme s TipCars.com
Volit poštou budou jen Češi v cizině Volit poštou budou jen Češi v cizině

Více než čtvrt milionu českých občanů žijících…

Reakce na americký radar v Rumunsku: Rusko rozmístilo na Krymu bombardéry Reakce na americký radar v Rumunsku: Rusko rozmístilo na Krymu bombardéry

Rusko se rozhodlo rozmístit na anektovaném Krymu…

Komentář Tomáše Prouzy: Šmejdy je zapotřebí postihovat přísněji. Zaslouží si to Komentář Tomáše Prouzy: Šmejdy je zapotřebí postihovat přísněji. Zaslouží si to

Jak se do lesa volá, tak se z lesa ozývá. Společnost…

Airbus z problémů Boeingu s modelem 737 MAX 8 nejspíš nedokáže těžit Airbus z problémů Boeingu s modelem 737 MAX 8 nejspíš nedokáže těžit

Ztráty firmy Boeing způsobené nedávným pádem dvou letounů…

 
 

Přidat názorDiskuse: Autosalon Ženeva 2019: Mazda CX-30 vyplní…







Doporučujeme
Ženeva 2019: Seznam premiér tradičního autosalonu už je bohatý Ženeva 2019: Seznam očekávaných premiér

Škoda Kamiq, nové BMW 3 Touring, pátá generace Renaultu…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
S novou Mazdou 3 poprvé v Česku: Skvěle jezdí a odmítá současné trendy S novou Mazdou 3 poprvé v Česku: Skvěle jezdí a odmítá současné trendy

Japonské automobilce se na našem trhu daří. Novinka v…

Zlé dvojče Hummeru H1: Toyota Mega Cruiser byla protějškem americké ikony Zlé dvojče Hummeru H1: Toyota Mega Cruiser byla protějškem americké ikony

Jméno Hummer je bezpochyby legendou mezi terénními…

 



Autosalon Ženeva 2019 živě: Mazda CX-30 je stylovka osvěžující paletu SUV Autosalon Ženeva 2019 živě: Mazda CX-30 je stylovka osvěžující paletu SUV

Japonská automobilka nás dlouho napínala s tím, co za…

Mazda veze do Ženevy nové kompaktní SUV a výroční edici MX-5 Mazda veze do Ženevy nové kompaktní SUV a výroční edici MX-5

Japonská automobilka nebude ani letos chybět na…

 



 
Elektrické Porsche Taycan Cross Turismo dorazí dříve, než bylo v plánu

Elektrické Porsche Taycan Cross Turismo dorazí dříve, než bylo v plánu

Dnes 17:50

Porsche Taycan se jako sériovka představí letos v září a i díky poptávce se máme již v příštím roce dočkat odvozeného modelu Cross Turismo.




Blesk.cz

Miliardářský matematik Janeček přiznal, že se přepočítal, a ohlásil rozvod!

Miliardářský matematik Janeček přiznal, že se…

Ještě před koncem loňského roku se miliardář Karel Janeček (45) definitivně rozhodl opustit svou manželku Mariem…

V lese na Benešovsku se převrátil tahač s prasaty: Zvířata se rozutekla po lese

V lese na Benešovsku se převrátil tahač s prasaty:…

U Trhového Štěpánova na Benešovsku v pondělí ráno havarovalo nákladní auto převážející prasata. Vůz se při…

 

iSport.cz

Král poprvé na srazu: Tak rychle jsem to nečekal. Luiz o mně ani neví

Král poprvé na srazu: Tak rychle jsem to nečekal.…

Talentovaný Alex Král si skvělými výkony v dresu pražské Slavie, které předvádí v domácí soutěži i na evropské…

Krupp o Spartě: Z ničeho neutíkám. Cizinci? Před Českem je i Německo

Krupp o Spartě: Z ničeho neutíkám. Cizinci? Před…

Před novou sezonou přišel jako velká posila, ale ani trenérská superhvězda Uwe Krupp nedokázala hokejové Spartě…

 

Reflex.cz

15 slavných staveb, jak je neznáte: Eiffelovka, Tower Bridge nebo Opera v Sydney, když ještě nestály

15 slavných staveb, jak je neznáte: Eiffelovka,…

Eiffelova věž, Golden Gate Bridge nebo Tower Bridge – to jsou všechno stavby, které každý zná. A málokdo si…

Soukup, Okamura, Volný. Kdo pro sebe urve Václava Klause mladšího?

Soukup, Okamura, Volný. Kdo pro sebe urve Václava…

Václav Klaus mladší, stínový Tomio Okamura, byl vypoklonkován z ODS a všechny teď zajímá jediné. Kdo si Vaška…