Test Auto.cz

Mazda CX-3 2.0 SkyActiv-G AT Revolution – Jen pro vyvolené

1.10. 2018
Verdikt
 

Po třech letech prošla Mazda CX-3 modernizací. Největší novinkou je motor 1.8 SkyActiv-D. My jsme však měli možnost vyzkoušet zážehový dvoulitr se samočinnou převodovkou.

V roce 2015 Mazda doplnila nabídku modelů SUV - po ukončení výroby řady CX-7CX-9 reprezentovanou jen kompaktní Mazdou CX-5, menší řadou CX-3. Nedávno prošel tento vůz modernizací, která přinesla na první pohled pouze drobné tvarové retuše. Čím se tedy aktuální CX-3 navenek odlišuje od původní verze? Na první pohled vlastně ničím. Teprve přímé srovnání odhalí, že novinka dostala mírně upravenou masku chladiče. Třeba přední svítilny se však nezměnily vůbec, stejně tak nárazník. Hlavní světlomety jsou buď halogenové, nebo plně diodové. Lepší řešení je standardně od výbavy Attraction, přičemž jejich součástí jsou LED svítilny pro denní svícení. Navíc světlomety s LED jsou rovněž adaptivní. Od uvedené výbavy je technologie diod pro osvětlení použita také u zadních svítilen. Vzhledem k tomu, že testovaný vůz byl oděný do výbavy Revolution, která je o stupínek nad Attraction, mohli jsme uvedené vymoženosti vyzkoušet. Navíc je tato verze vybavena 18palcovými litými koly, zadní parkovací kamerou, bezklíčovým ovládáním Smart card či čalouněním v kombinaci koženka a látka.

Mezi zajímavosti můžeme zařadit head-up (HUD) displej, promítající vybrané provozní údaje (například rychlost vozu) na pomocnou skleněnou destičku, vysouvající se z palubní desky. Manévrování s vozem dále usnadňovaly parkovací senzory, které má tato výbava také vpředu (ty zadní jsou sériově od výbavy Takumi).

TEST 2017: Mazda CX-3 vs. Renault Captur – Sportovní, nebo nejprodávanější?

Jak už je léta zvykem, na příplatky se u Mazdy moc nehraje, takže kdo chce bohatší výbavu, musí si koupit automaticky dražší verzi. Příplatkové položky tak byly u zkoušeného vozu pouze dvě - navigace za 12.500 korun a Prémiový lak „červená Soul Red Crystal“ za 21.300 korun. A nutno dodat, že vozu tato barva opravdu slušela, navíc se lak tvářil docela kvalitně, což v případě Mazdy (ale také jiných japonských značek) ne vždy platí.

Vyberte si pohon

Oč méně nabízí CX-3 v možnosti konfigurace individuální výbavu, o to více je k dispozici verzí. Ve třídě malých SUV( nebo chcete-li crossoverů) nebývá běžné, aby si zákazník mohl vybrat, zda chce mít svůj vůz s pohonem pouze předních kol, nebo s poháněnými všemi koly. Třeba francouzské značky toto vůbec nenabízejí a tak jedinou značkou, která to v této třídě umožňuje, je Opel s Mokkou X, tedy produktem ještě před spojením s PSA.

U CX-3 však není výběr pohonu tak úplně jednoduchý. Pokud zůstaneme u testovaného zážehového dvoulitr SkyActiv-G, tak ten je k dispozici ve dvou výkonových variantách. Testovaná základní s 89 kW je však k mání pouze s pohonem předních kol a zvolit si tak můžete jen převodovku – šestistupňovou manuální, nebo tak jako my šestistupňovou samočinnou.

obrázek [600 x 403]  

V nabídce je ještě výkonnější varianta motoru se 110 kW. I tu lze mít buď s manuálem, nebo automatem, ale zároveň oboje výhradně s pohonem všech kol. Nový diesel 1.8 SkyActiv-D, o němž jsme nedávno psali, je v CX-3 k dispozici ve verzi s 85 kW, přičemž manuálem může být s oběma pohony, se samočinnou převodovkou ale pouze s pohonem všech kol.

Ale pozor, to není všechno. Aby to bylo ještě zamotanější, tak vrcholná výbava Revolution Top je k dispozici výhradně s pohonem všech kol, naopak od výbavy Attraction včetně směrem dolů pro změnu čtyřkolku nekoupíte vůbec. Pouze testovaná výbava Revolution je nabízena ve všech dostupných kombinacích motorů, převodovek a pohonů kol.

S jedním tlačítkem navíc

Plánované péči o model se nevyhnula ani kabina CX-3, byť podobně jako v případě exteriéru jsou i zde změny pouze minimální. Novinkou v technice je elektrická parkovací brzda, jejíž ovládací tlačítko našlo své místo vedle ovladače rozhraní HMI (Human Media Interface). To si vyžádalo rovněž tvarové změny středové konzoly. Dále Mazda zmiňuje novou výplň sedadel, která by měla zajistit více pohodlí.

Mazda zmodernizovala CX-3: Čím se novinka odlišuje od předchůdce?

I nadále je pracoviště řidiče spíše jednodušší. Dle názoru Mazdy je ovládání funkcí rozhraní HMI za jízdy bezpečnější otočným ovladačem než přes dotykovou obrazovku, která je tak aktivní jen pokud vozidlo stojí.

V autě se sedí pohodlně, vše je přehledné, byť některé designové výstřelky jsou dle našeho názoru trochu zbytečné. Řeč je o prostředních výdeších ventilace, kdy na straně řidiče je použit kulatý, na straně ke spolujezdci horizontální, který je navíc rafinovaně ukrytý do lišty palubní desky. Prostornost vpředu je solidní, vzadu je to však již stísněnější. Zavazadelník se svými 350 litry překonává sestřenici Mazdu 2 o celých 70 litrů. Ještě větší rozdíl je po zvětšení, kdy je v CX-3 k dispozici 1260 litrů, zatímco ve „dvojce“ jen 887 litrů. Přesto se po otevření pátých dveří kufr nikterak velký nezdá.

1/3 Pokračovat ve čtení

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com

Mazda CX-3 2.0 SkyActiv-G AT Revolution

Cena v základní výbavě: 571 400 Kč Cena v testované výbavě: 605 200 Kč

Základní výbava:Samočinná klimatizace, palubní počítač, přední a zadní parkovací senzory, 6 airbagů, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, systém stop-start (i-stop), G-Vectoring Control, kožený volant, opěradlo zadní lavice dělné v poměru 60:40, výškově stavitelná přední sedadla, tempomat s omezovačem rychlosti, zadní parkovací kamera, bezklíčové ovládání Smart card, 18palcová lehká kola, čalounění v kombinaci koženka a látka, světlomety LED adaptivní, barevný head-up displej, atd.

Výbava testovaného vozu:Výbava testovaného vozu: Prémiový lak červená Soul Red Crystal (+ 21.300,-), navigační systém GPS (12.500,-)

Belgický premiér po krizi kvůli migračnímu paktu oznámil demisi Belgický premiér po krizi kvůli migračnímu paktu oznámil demisi

Belgický premiér Charles Michel před poslanci oznámil…

E15 pokřtila magazín Elita byznysu. Na oslavu dorazili špičkoví podnikatelé i designéři E15 pokřtila magazín Elita byznysu. Na oslavu dorazili špičkoví podnikatelé i designéři

Elita byznysu, exkluzivní magazín deníku E15 pod značkou…

Konečné stanice metra B se stanou dopravními uzly Konečné stanice metra B se stanou dopravními uzly

Ačkoli se Praha 13 a Praha 14 nacházejí na opačných…

Na varování před Huawei a ZTE reaguje i část bank, Moneta prověřuje své systémy Na varování před Huawei a ZTE reaguje i část bank, Moneta prověřuje své systémy

K technologiím čínských firem Huawei a ZTE se po varování…

 

Štítky Mazda Testy Crossover

Technické údaje
Motor Mazda CX-3 2.0 SkyActiv-G AT Revolution
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 89 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 206 / 2800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 187
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.2 / 5.5 / 6.1
Emise CO2:140
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 350 / 1260
Objem nádrže (l):48
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1213 / 514
Rozměr pneu:215/50 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4275
b) šířka (mm): 1765
c) výška (mm): 1535
d) rozvor (mm): 2570
e) rozchod vpředu (mm): 1525
f) rozchod vzadu (mm): 1520
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1080
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 550 / 800
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):940
k) šířka vpředu (mm): 1400
l) šířka vzadu (mm): 1350
délka sedáku vpředu (mm): 450
délka sedáku vzadu (mm): 430
výška opěradla vpředu (mm): 680
výška opěradla vzadu (mm): 620
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Mazda CX-3 2.0 SkyActiv-G AT Revolution –…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda Octavia G-Tec 1.5 TSI má české ceny. Zdražení se dalo čekat Škoda Octavia G-Tec 1.5 TSI má české ceny. Zdražení se dalo čekat

Octavia spalující stlačený zemní plyn i benzin na podzim…

Lincoln vrací do hry sebevražedné dveře. Oslavuje výročí Continentalu Lincoln vrací do hry sebevražedné dveře. Oslavuje výročí Continentalu

Lincoln se po letech rozhodl svou limuzínu Continental…

 



Mazda sází na upsizing. V CX-3 nahradí patnáctistovku novým 1.8 Skyactiv-D Mazda sází na upsizing. V CX-3 nahradí patnáctistovku novým 1.8 Skyactiv-D

Letošní modernizace Mazdy CX-3 neznamená jen lehkou…

Mazda zmodernizovala CX-3: Čím se novinka odlišuje od předchůdce? Mazda zmodernizovala CX-3: Čím se novinka odlišuje od předchůdce?

Mazda představila na autosalonu v New Yorku inovaci…

 



 
Škodu Octavii opět pořídíte na CNG. Na kolik přijde nový motor 1.5 TSI?

Škodu Octavii opět pořídíte na CNG. Na kolik přijde nový motor 1.5 TSI?

Dnes 18:50

Škoda Octavia G-Tec letos prodělala více změn než před dvěma lety v rámci faceliftu. Nový motor je jen jednou z provedených úprav.




Blesk.cz

Žádný soucit, jen prachy, botox a hezké nehty. I tohle štěně málem zabila překupnice Brixová

Žádný soucit, jen prachy, botox a hezké nehty. I…

Pro svou maminku, které umřel zvířecí parťák, sháněla štěně Jana Šťastná (52) z Karlových Varů. Nakonec jej…

Příběhy lidí, které zachránil Ombudsman Blesku: Záchrana střechy nad hlavou, mrtvolný puch i stařenka ve spárech šmejdů

Příběhy lidí, které zachránil Ombudsman Blesku:…

Příběhy se šťastným koncem k Vánocům patří. Už čtvrtým rokem Blesk.cz  zveřejňuje trápení lidí, kteří se nemohou…

 

iSport.cz

SESTŘIH: Chomutov - Kometa 6:4. Piráti se odlepili od dna, Plekanec bodoval

SESTŘIH: Chomutov - Kometa 6:4. Piráti se odlepili…

V předehrávce 27. kola Tipsport extraligy mezi Chomutovem a obhájcem titulu Brna se děly věci! Chomutovští vedli…

Slavia hlásí posily: Jistí už jsou Masopust a Ševčík, blízko je Král

Slavia hlásí posily: Jistí už jsou Masopust a…

První dvě zimní posily fotbalistů Slavie Lukáš Masopust a Petr Ševčík podepsali v Edenu smlouvy na tři a půl…

 

Reflex.cz

Mejdany, večírky a zahradní slavnosti. I tak žil prezident Václav Havel

Mejdany, večírky a zahradní slavnosti. I tak žil…

Žádný jiný fotograf neznal Václava Havla tak dobře jako Oldřich Škácha. Od 70. let zvěčnil prvního…

Europranýřování Babiše je lákavé, ale neprozíravé

Europranýřování Babiše je lákavé, ale neprozíravé

Andrej Babiš se nikdy neměl stát ministrem financí, natož premiérem. Jak kvůli svému byznysu, který je nezdravě…