Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda Flairwagon: Městská krabička, která má šmrnc

Aleš Dragoun
Diskuze (6)
V Zemi vycházejícího slunce se kei cars těší neutuchající oblibě a tuto kategorii si domácí výrobci nemohou nechat ujít. Novinku v segmentu přichystala Mazda.

Model Flairwagon není tak úplně vlastní konstrukce Mazdy, jedná se o přeznačkované Suzuki Palette. Rozdíly skutečně nehledejte, odlišné je pouze logo. Spolupráce mezi oběma automobilkami ve třídě úzkých vysokých krabiček ovšem není ničím novým. Aby majitel nemusel prokazovat úřadům, že má kde zaparkovat, musí vlastnit autíčko do 3,4 m a zážehový motor o objemu 660 cm3. Předpisy jsou striktní a Flairwagon i Palette je bezezbytku splňují.

A co mazdička nabídne? Z Hirošimy zaznělo, že její nový hráč dokáže pojmout čtveřici dospělých pasažérů a ti nebudou uvnitř nijak trpět nedostatkem komfortu. Jistě, sedí se výše, což usnadňuje nastupování a rozvor náprav moderních kei cars přesáhl 2,5 m. Prostor pro nohy druhé dvojice je tudíž skutečně královský. Praktičnost je posílená díky posuvnému páru zadních dveří.

Chybí tradiční středová konzola, protože městské vozítko je vybaveno samočinným ústrojím s voličem umístěným na palubní desce. Odkládací kapsy ve dveřích kvůli omezené šířce interiéru také neexistují. Druhou a pozitivnější stranou mince je případný volnější průchod a při řazení nebude překážet koleno či stehno spolujezdkyně. Manévrovatelnost ve městě je určitě špičková a řidič či řidička se protáhne skoro všude. Jízdní vlastnosti budou úměrné konstrukci vozu, nejedná se tudíž o žádného sportovce ani polykače dálničních kilometrů a citlivost na poryvy větru je zde jistě značná.

Ovšem tělnatější Evropané se dovnitř určitě vejdou, ale případné zájemce musíme zklamat. Flairwagon i jeho dvojče Suzuki Palette se mimo Japonsko určitě nepodívají, zůstane jim tedy řízení na pravé straně. Tamní ceny Mazdy se pohybují od 1.212.750 do 1.499.400 jenů (316.400 – 391.200 korun). A zajímavost na závěr: lze si ji koupit i s pohonem obou náprav.

Aleš Dragoun
Diskuze (6)
2. 7. 2012 11:26
kocky
podme si zahrat kocky....
2. 7. 2012 09:14
Re: Načo?
Břeťo, Vámi zmíněnou kiu bych si chtěl vyzkoušet také osobně, sám jsem o ní před časem psal. Ale bohužel se nám to ani jednomu nejspíše nepovede.
29. 6. 2012 23:56
Re: Načo?
Myslím, že máte Aleši pravdu (však i Vy ke Kei Cars máte celkem blízko). Mě by osobně lákalo vidět/zkusit Kia Ray. Působí méně "hračkoidně", byť rozměrově tuto kategorii (KeiCar) mírně přerůstá.
Avatar - Stejsn
29. 6. 2012 11:19
Jo, to má šmrnc
asi tak jako Lada Oka nebo Suzuki Wagon :no:
29. 6. 2012 11:03
Re: Načo?
I v Evropě existují milovníci kei cars a poevropštělé modely se na starém kontinentu v minulosti prodávaly. P.S. Historii se podrobněji věnujeme na webu veteran.auto.cz. Jukněte tam :-) Děkuji.