Mazda MPV 2.0 MZR-CD - Máme na to (12/2002)

Mazda MPV 2.0 MZR-CD - Máme na to (12/2002)

 
 

Po necelých dvou letech prodeje dostala Mazda, která nese jméno celého segmentu, několik podstatných argumentů pro větší úspěch na trhu. Kromě interiérových úprav je to především moderní turbodieselový motor, který na rozdíl od zážehového agregátu zvedá cenu vozu jen o rozumných 30.000 korun.

Test tohoto vozu byl opravdu důkladný - Mazda MPV dopravila na autosalon v Paříži čtyři redaktory AUTO. CZ, přičemž na zpáteční cestě vezla kromě běžných zavazadel ještě přes 100 kg prospektů.

Vnější vzhled karosérie doznal jen minimálních změn, z nichž nejpodstatnější je zvýraznění čelní masky pro značku typickou pětiúhelníkovou mřížkou chladiče. Vizáž vozu narozdíl od předchozího provedení zlepšují šestnáctipalcová hliníková kola, která jsou u turbodieselového provedení bez příplatku. Narozdíl od německé konkurence jsou široké zadní dveře výsuvné do boku a nevyžadují tak mnoho prostoru při parkování v omezeném prostoru. Subjektivní robustnost karoserie je srovnatelná například i se sebevědomým Chryslerem Voyager.

Interiéru dominuje mohutná palubní deska s vysoko položeným horním okrajem Rozměrný středový panel je osazen přehlednými ovladači klimatizace a modulově uspořádané audiosoustavy. Šedočerné plasty a potahy jsou sice konzervativní, zato ale precizně zpracované z kvalitního materiálu. Značná prostornost karoserie ve všech směrech zaručuje subjektivní pocit prostornosti i objektivní dostatek místa pro sedm cestujících. Ku cti Mazdy je třeba říci, že všech pět zadních sedadel je samostatných a dodávají se už v základní výbavě. Všechna jsou také individuálně sklopnávyjímatelná, což u již tak prostorného vozu rozšiřuje jeho variabilitu podle individuálních potřeb té které posádky. Jediná výtka směřuje k pouze dvoubodovému bezpečnostnímu pásu na prostředním sedadle ve druhé řadě.

V praktickém provozu s odstraněnou poslední řadou sedadel jsme ocenili skutečně extrémní velikost vzniklého zavazadlového prostoru. Při manipulaci s již zmíněnými těžkými taškami s prospekty nás potěšila i zcela rovná podlahová plocha a nízko položená nakládací hrana. Rozměrné páté dveře sice zabírají při otevírání hodně místa, vyklápí se ale dostatečně vysoko a jsou s to posloužit i jako nouzový přístřešek.

O optimálnosti volby turbodieselu pro poměrně těžký automobil s vysokými nároky na úsporný provoz jistě není třeba diskutovat. Mazda do tohoto, i na malém českém trhu novinkami nabitého segmentu vstupuje s vcelku oprávněným sebevědomím. Dvoulitrový přep. vznětový čtyřválec o maximálním výkonu 100 kW při 3500 ot. /min a točivém momentu 310 Nm/2000 ot. /min je totiž nejen dostatečně silný i při plném zatížení vozu, ale navíc se mu daří držet nízkou spotřebu paliva. Vcelku dobře utlumený hluk a dobrý zátah již pod dvěma tisíci otáček jsme ocenili i v hustém pařížském provozu, kde, pokud se přizpůsobíte, je hbitost základem. Při cestě po dálnici jsme často jeli rychlostmi nad 180 km/h, přičemž ve voze nepanoval přehnaný aerodynamický hluk. Po ujetí téměř tří tisíc kilometrů jsme dosáhli průměrné spotřeby 7,8 litru, přičemž je třeba říci, že nic jiného než velkoměstský provoz a "rychlou" dálnici s námi Mazda nepoznala.

Po celou dobu jsme necítili na žádné z obsazených sedaček únavu či nepohodlí. Díky nastavitelné intenzitě větrání i pro zadní řady sedadel je možno lépe udržovat tepelnou pohodu ve voze. Ovládání vozu ve všech situacích je jednoduché, díky rozměrnému zadnímu oknuje dobrý i výhled za auto. V městském provozu bychom ocenili možnost příplatku za parkovací asistent, naopak rejd manévrovací schopnosti Mazdy nijak neomezuje. Měkké odpružení vyrovnává drobné nerovnosti spolehlivě, daní za něj je ale relativně větší náklon v prudčeji projížděných zatáčkách. Pozor je třeba dávat i na boční vítr, na který je vůz poměrně citlivý.

Pohodlí, prostornost, dobré zpracování, variabilita interiéru a úsporný motor jsou hlavními klady tohoto omlazeného vozu. Uvážíme-li, že provedení se zážehovým motorem o výkonu 104 kW stojí jen o 30.000 Kč méně, pak můžeme Mazdu MPV s turbodieselem považovat za optimální i v poměru cena/výkon.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 899 900 Kč Cena v testované výbavě: 939 160 Kč

Základní výbava:kůží obšitý, výškově stavitelný volant, velurové čalounění sedadel, výškově stavitelné sedadlo řidiče, středové loketní opěrky vpředu, schránka pod sedadlem spolujezdce, 3 samostatná, sklopná a vyjímatelná sedadla v 2. řadě, 2 samostatná, sklopná a vyjímatelná sedadla ve 3. řadě, výklopná zadní okna, posilovač řízení, dálkově ovládané centrální zamykání, digitální hodiny, ukazatel vnější teploty, manuální klimatizace, ovládání ventilace a topení vzadu, přídavné závislé topení, el. ovládání oken vpředu a vzadu, el. ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, modulární radio Mazda s ovládáním na volantu (4x repro, FM rádio), ABS+EBD, přední mlhové světlomety, přední a boční airbagy, plnohodnotné rezervní kolo, imobilizér, dvojité zamykání, boční ochranné lišty a zrcátka v barvě vozu, anténa integrovaná v zadním okně, podélný střešní nosič, disky kol z lehkých slitin 215/60 R16

Výbava testovaného vozu:základní + metalický lak v dvoutónovém provedení (+20.000,-), CD přehrávač (+7.200,-), Medvěd Blok (+6.640,-), koberce (+4.420,-), Automatický spínač světel (+1.000,-)

Štítky Mazda Testy MPV

Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 100 / 3500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 310 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 176
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 13.2
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 8.6 / 6.2 / 7.1
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 294 / 886
Objem nádrže (l):75
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1785 / 610
Rozměr pneu:215/60 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4775
b) šířka (mm): 1830
c) výška (mm): 1785
d) rozvor (mm): 2840
e) rozchod vpředu (mm): 1540
f) rozchod vzadu (mm): 1545
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 700 / 870
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1040
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):1020
k) šířka vpředu (mm): 1540
l) šířka vzadu (mm): 1550
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 570
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 10
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 10
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,54
 







Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Pátá generace Discovery: Bez rámu, ale s Wi-Fi (+galerie) Pátá generace Discovery: Bez rámu, ale s Wi-Fi (+galerie)

Během dnešního dne začaly internetem kolovat snímky…

Paříž živě: Nové Audi Q5 se nafouklo a dostalo vzduchový podvozek(+ galerie) Paříž živě: Nové Audi Q5 se nafouklo a dostalo vzduchový podvozek(+ galerie)

Nové Audi Q5 se nakonec ukázalo a my vám přinášíme první…

 




Nová Mazda MPV: prodej na japonském trhu zahájen Nová Mazda MPV: prodej na japonském trhu zahájen

Evropský zákazník zatím musí vyčkávat, zda mu Mazda…

Mazda MPV – přednosti skryté pod kapotou Mazda MPV – přednosti skryté pod kapotou

Nový vznětový motor o obsahu 2.0 litru s výkonem 136 koní…

 



 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

25.9. 2016

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

Tady žije Facebook. Hluboko ve švédských lesích!

Tady žije Facebook. Hluboko ve švédských lesích!

Jeden z nejnavštěvovanějších webů světa v roce 2013 otevřel první datové centrum mimo USA a to v mrazivém…

Dva lvi utekli z výběhu. Zoo v Lipsku musela jednoho z nich zastřelit

Dva lvi utekli z výběhu. Zoo v Lipsku musela jednoho…

Dva lvi utekli ve čtvrtek ze svého výběhu v zoologické zahradě v saském Lipsku. Jednoho z nich se podařilo před…

 

iSport.cz

Sparta má zpět svého trenéra. Myslel jsem na ni neustále, říká Kalous

Sparta má zpět svého trenéra. Myslel jsem na ni…

Spartě se vrátil šéf týmu a jeho jednotka hned zabrala. Trenér Jiří Kalous po příletu z Toronta ze Světového…

Sparta – Inter Milán 3:1. Velké oživení na Letné, Kadlec se trefil dvakrát

Sparta – Inter Milán 3:1. Velké oživení na Letné,…

Z krize k nečekanému výsledku! Fotbalisté Sparty v druhém utkání základní skupiny Evropské ligy porazili…

 

Reflex.cz

Zapomenuté tajemství Eiffelovy věže: Na jejím vrcholu si majitel postavil luxusní penthouse

Zapomenuté tajemství Eiffelovy věže: Na jejím…

Se stavbou současného symbolu Paříže se začalo v roce 1887 a přesně podle plánů konstruktéra Alexandra Gustava…

Otázky u filmu Anthropoid: Dokážou být Češi ještě neohrožení vlastenci? Dokážou za svobodu umírat?

Otázky u filmu Anthropoid: Dokážou být Češi ještě…

V sále číslo 11 multikina na pražském Andělu se po úterní české premiéře filmu Anthropoid rozhostilo ticho.…