Mazda MPV 2.0 MZR-CD - Máme na to (12/2002)

Mazda MPV 2.0 MZR-CD - Máme na to (12/2002)

 
 

Po necelých dvou letech prodeje dostala Mazda, která nese jméno celého segmentu, několik podstatných argumentů pro větší úspěch na trhu. Kromě interiérových úprav je to především moderní turbodieselový motor, který na rozdíl od zážehového agregátu zvedá cenu vozu jen o rozumných 30.000 korun.

Test tohoto vozu byl opravdu důkladný - Mazda MPV dopravila na autosalon v Paříži čtyři redaktory AUTO. CZ, přičemž na zpáteční cestě vezla kromě běžných zavazadel ještě přes 100 kg prospektů.

Vnější vzhled karosérie doznal jen minimálních změn, z nichž nejpodstatnější je zvýraznění čelní masky pro značku typickou pětiúhelníkovou mřížkou chladiče. Vizáž vozu narozdíl od předchozího provedení zlepšují šestnáctipalcová hliníková kola, která jsou u turbodieselového provedení bez příplatku. Narozdíl od německé konkurence jsou široké zadní dveře výsuvné do boku a nevyžadují tak mnoho prostoru při parkování v omezeném prostoru. Subjektivní robustnost karoserie je srovnatelná například i se sebevědomým Chryslerem Voyager.

Interiéru dominuje mohutná palubní deska s vysoko položeným horním okrajem Rozměrný středový panel je osazen přehlednými ovladači klimatizace a modulově uspořádané audiosoustavy. Šedočerné plasty a potahy jsou sice konzervativní, zato ale precizně zpracované z kvalitního materiálu. Značná prostornost karoserie ve všech směrech zaručuje subjektivní pocit prostornosti i objektivní dostatek místa pro sedm cestujících. Ku cti Mazdy je třeba říci, že všech pět zadních sedadel je samostatných a dodávají se už v základní výbavě. Všechna jsou také individuálně sklopnávyjímatelná, což u již tak prostorného vozu rozšiřuje jeho variabilitu podle individuálních potřeb té které posádky. Jediná výtka směřuje k pouze dvoubodovému bezpečnostnímu pásu na prostředním sedadle ve druhé řadě.

V praktickém provozu s odstraněnou poslední řadou sedadel jsme ocenili skutečně extrémní velikost vzniklého zavazadlového prostoru. Při manipulaci s již zmíněnými těžkými taškami s prospekty nás potěšila i zcela rovná podlahová plocha a nízko položená nakládací hrana. Rozměrné páté dveře sice zabírají při otevírání hodně místa, vyklápí se ale dostatečně vysoko a jsou s to posloužit i jako nouzový přístřešek.

O optimálnosti volby turbodieselu pro poměrně těžký automobil s vysokými nároky na úsporný provoz jistě není třeba diskutovat. Mazda do tohoto, i na malém českém trhu novinkami nabitého segmentu vstupuje s vcelku oprávněným sebevědomím. Dvoulitrový přep. vznětový čtyřválec o maximálním výkonu 100 kW při 3500 ot. /min a točivém momentu 310 Nm/2000 ot. /min je totiž nejen dostatečně silný i při plném zatížení vozu, ale navíc se mu daří držet nízkou spotřebu paliva. Vcelku dobře utlumený hluk a dobrý zátah již pod dvěma tisíci otáček jsme ocenili i v hustém pařížském provozu, kde, pokud se přizpůsobíte, je hbitost základem. Při cestě po dálnici jsme často jeli rychlostmi nad 180 km/h, přičemž ve voze nepanoval přehnaný aerodynamický hluk. Po ujetí téměř tří tisíc kilometrů jsme dosáhli průměrné spotřeby 7,8 litru, přičemž je třeba říci, že nic jiného než velkoměstský provoz a "rychlou" dálnici s námi Mazda nepoznala.

Po celou dobu jsme necítili na žádné z obsazených sedaček únavu či nepohodlí. Díky nastavitelné intenzitě větrání i pro zadní řady sedadel je možno lépe udržovat tepelnou pohodu ve voze. Ovládání vozu ve všech situacích je jednoduché, díky rozměrnému zadnímu oknuje dobrý i výhled za auto. V městském provozu bychom ocenili možnost příplatku za parkovací asistent, naopak rejd manévrovací schopnosti Mazdy nijak neomezuje. Měkké odpružení vyrovnává drobné nerovnosti spolehlivě, daní za něj je ale relativně větší náklon v prudčeji projížděných zatáčkách. Pozor je třeba dávat i na boční vítr, na který je vůz poměrně citlivý.

Pohodlí, prostornost, dobré zpracování, variabilita interiéru a úsporný motor jsou hlavními klady tohoto omlazeného vozu. Uvážíme-li, že provedení se zážehovým motorem o výkonu 104 kW stojí jen o 30.000 Kč méně, pak můžeme Mazdu MPV s turbodieselem považovat za optimální i v poměru cena/výkon.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 899 900 Kč Cena v testované výbavě: 939 160 Kč

Základní výbava:kůží obšitý, výškově stavitelný volant, velurové čalounění sedadel, výškově stavitelné sedadlo řidiče, středové loketní opěrky vpředu, schránka pod sedadlem spolujezdce, 3 samostatná, sklopná a vyjímatelná sedadla v 2. řadě, 2 samostatná, sklopná a vyjímatelná sedadla ve 3. řadě, výklopná zadní okna, posilovač řízení, dálkově ovládané centrální zamykání, digitální hodiny, ukazatel vnější teploty, manuální klimatizace, ovládání ventilace a topení vzadu, přídavné závislé topení, el. ovládání oken vpředu a vzadu, el. ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, modulární radio Mazda s ovládáním na volantu (4x repro, FM rádio), ABS+EBD, přední mlhové světlomety, přední a boční airbagy, plnohodnotné rezervní kolo, imobilizér, dvojité zamykání, boční ochranné lišty a zrcátka v barvě vozu, anténa integrovaná v zadním okně, podélný střešní nosič, disky kol z lehkých slitin 215/60 R16

Výbava testovaného vozu:základní + metalický lak v dvoutónovém provedení (+20.000,-), CD přehrávač (+7.200,-), Medvěd Blok (+6.640,-), koberce (+4.420,-), Automatický spínač světel (+1.000,-)

Median: Krize ovlivnila preference, ČSSD ztrácela více než ANO Median: Krize ovlivnila preference, ČSSD ztrácela více než ANO

Vládní krize, která oslabila jmenováním nového ministra…

Babiš odmítl maloobchodníky, větší slevu na pokladny EET nedostanou Babiš odmítl maloobchodníky, větší slevu na pokladny EET nedostanou

Asociace českého tradičního obchodu narazila…

Bitcoin je na novém rekordu, stojí přes 2400 dolarů Bitcoin je na novém rekordu, stojí přes 2400 dolarů

K růstu bitcoinu v poslední době přispívá příliv nového…

Pilný je osmým novým ministrem v Sobotkově vládě Pilný je osmým novým ministrem v Sobotkově vládě

První personální změnou v současné vládě byl odchod…

 

Štítky Mazda Testy MPV

Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 100 / 3500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 310 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 176
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 13.2
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.6 / 6.2 / 7.1
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 294 / 886
Objem nádrže (l):75
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1785 / 610
Rozměr pneu:215/60 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4775
b) šířka (mm): 1830
c) výška (mm): 1785
d) rozvor (mm): 2840
e) rozchod vpředu (mm): 1540
f) rozchod vzadu (mm): 1545
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 700 / 870
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1040
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):1020
k) šířka vpředu (mm): 1540
l) šířka vzadu (mm): 1550
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 570
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 10
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 10
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,54
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R

Hodně nenápadně potvrdila mladoboleslavská automobilka…

Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí

Není žádným tajemstvím, že dříve slavná italská…

 




Nová Mazda MPV: prodej na japonském trhu zahájen Nová Mazda MPV: prodej na japonském trhu zahájen

Evropský zákazník zatím musí vyčkávat, zda mu Mazda…

Mazda MPV – přednosti skryté pod kapotou Mazda MPV – přednosti skryté pod kapotou

Nový vznětový motor o obsahu 2.0 litru s výkonem 136 koní…

 



 
Převodovky: Čeká nás trojspojkový automat? A dvourychlostní zpátečka?

Převodovky: Čeká nás trojspojkový automat? A dvourychlostní zpátečka?

Dnes 18:53

V blízké budoucnosti nabídnou automobilové převodovky ještě více převodů. S jejich rostoucím počtem už dvě spojky stačit nebudou. Víte proč?




Blesk.cz

Syn Agáty Prachařové Kryšpín: Zahraje si ve filmu s nevlastním tátou!

Syn Agáty Prachařové Kryšpín: Zahraje si ve filmu s…

Jde ve stopách svého babičky Veroniky Žilkové (55) a nevlastního otce Jakuba Prachaře (33)? Syn Agáty Prachařové…

Bělobrádek se chystá na sudetoněmecký sjezd. Jako první český vicepremiér

Bělobrádek se chystá na sudetoněmecký sjezd. Jako…

Český vicepremiér Pavel Bělobrádek (KDU-ČSL) se začátkem června zúčastní sudetoněmeckého sjezdu v Augšpurku.…

 

iSport.cz

Sedmnáctou etapu Gira ovládl Rolland. Dumoulin uhlídal růžový trikot

Sedmnáctou etapu Gira ovládl Rolland. Dumoulin…

Sedmnáctou etapu Gira d'Italia ovládl po samostatném úniku v závěru francouzský cyklista Pierre Rolland z týmu…

Co změní italský kouč ve Spartě: Čistka, zlepší vztahy i tvrdší tréninky

Co změní italský kouč ve Spartě: Čistka, zlepší…

Od chvíle, kdy vyšlo najevo, že si Sparta plácla s italským trenérem Andreou Stramaccionim (41), jsou všichni na…

 

Reflex.cz

Čeští fotografové: Zdeněk Thoma a osudová Asie aneb Cesta dobrodruhů do Japonska

Čeští fotografové: Zdeněk Thoma a osudová Asie aneb…

Jeho první velká cesta stopem do Japonska nebyla ani přímočará, ani lehká. Zdeňka Thomu ale definitivně…

Převratný objev: Vědci tvrdí, že první předchůdci lidí pocházeli z jižní Evropy a byli staří 7 milionů let

Převratný objev: Vědci tvrdí, že první předchůdci…

Nejnovější výzkumy tvrdí, že první předchůdci člověka nepocházeli z Afriky, jak se vědci domnívali doteď, ale…