Mazda 5: Nové informace a fotografie modernizovaného MPV

Mazda 5: Nové informace a fotografie modernizovaného MPV

 
 

Na jarním autosalonu v Ženevě představila Mazda modernizovanou podobu řady 5. Nyní přichází s podrobnějšími informacemi a technickými údaji. „Pětka“ bude prozatím dostupná pouze s dvěma benzinovými agregáty.

Mazda 5 prošla, jako první sériový vůz značky, modernizací ve stylu designové filozofie „Nagare“. Nejpatrnějším prvkem je nová vlna, táhnoucí se po bocích auta. Zcela nové je řešení přídě, připomínající řady 3 a 6. Kámen na kameni nezůstal vzadu, místo vertikálních koncových světel v C-sloupcích došlo na horizontální uspořádání, které mění jak boční siluetu, tak i výraz celé zádě.

Modernizovaná Mazda 5 má rozvor dlouhý 2750 mm, je široká 1750 mm a vysoká 1615 mm. Délka se, hlavně díky novému tvarování přídě, prodloužila o 80 mm na současných 4585 mm.

I šest let po premiéře zůstává pětka jediným MPV nižší střední třídy, které se může pochlubit bočními posuvnými dveřmi. Ty umožňují přístup do interiéru velkým nástupním otvorem (délka 686 mm, výška 1083 mm), který je jen 439 mm nad vozovkou. Dveře lze otvírat elektricky dálkovým ovladačem, stiskem tlačítka na přístrojové desce nebo manuálně klikou.

Karoserie opět nabízí místo pro pět nebo sedm cestujících.

Nově taky uvnitř
Zásadní inovace se týkají interiéru. Zcela nová přístrojová deska dostala nejen lepší materiály, ale i výrazně odlišné tvarování. Před řidičem jsou nyní jen dva tubusy s bílým podsvícením, středová konzole má integrovaný velkoplošný panel audiosoustavy, výdechy ventilace jsou teď až nad ním a těsně pod čelním sklem je pak monochromatický multifunkční displej, podobný tomu ve trojce a šestce. Na přístrojové desce, řadicí páce i na výplních dveří přibyly chromované dekorativní doplňky.

Přední sedadla mají širší opěradla, loketní opěrka, dosud vyhrazená pouze sedadlu řidiče, se dostala i ke spolujezdci a je v obou případech o 15 mm širší. Druhá a třetí řada poskytují podle výrobce nejvíce místa pro nohy cestujících ve své třídě. Druhá řada je vybavena regulací sklonu opěradel. Prostřední sedadlo ve druhé řadě tvoří klíč k unikátní variabilitě druhé řady. Nově má větší sedák a je tak lépe uzpůsobeno k původnímu účelu sedadel – k sezení.

Mazda slibuje tišší a ve vyšších rychlostech pohodlnější interiér. Snížen byl aerodynamický hluk, mj. cestou tvarové optimalizace A-sloupků a přesahu kapoty kolem paty čelního skla. Nové tlumicí materiály kolem uchycení dveří snižují hluk přenášený do interiéru od kol, interiérovou akustiku zlepšila taky nová tlumicí vrstva ve střeše. 10% snížení aerodynamického hluku má na svědomí optimalizace systému sání motoru.

Flexibilní interiér se systémem sklápění sedadel Karakuri umožňuje jednoduchou manipulaci s druhou a třetí řadou. V sedmimístném provedení nabídne Mazda 5 zavazadlový prostor o objemu 426 l, v pětimístném je objem větší (538 l). Maximálně může pětka převážet až 1485 litrů nákladu.

Atmosféru na palubě může zpříjemňovat multimediální systém s 14,7cm dotykovým displejem, integrovanou navigací a Bluetooth handsfree. Nechybí konektor AUX pro připojení externích přehrávačů. Řidič pak bezpochyby ocení tempomat, parkovací senzory nebo xenonová světla.

Dvě zážehové atmosféry, šestistupňové převodovky, čekání na turbodiesely
Trochu překvapivě se modernizovaná pětka dostane na trh nejprve pouze se zážehovými atmosférickými motory. Jedná se o čtyřválcové jednotky o objemu 1,8 a 2,0 l.

Menší motor produkuje 85 kW při 5300 min-1 a 165 Nm při 4000 min-1. Výrobce udává kombinovanou spotřebu 7,2 l/100 km, což znamená emise CO2 na úrovni 168 g/km. Jde o modernizovanou celohliníkovou jednotku, která již dříve figurovala v nabídce jako základní motorizace Mazdy 5. Teď dostala elektronický pedál plynu, větší chladič a šestistupňovou převodovku.

Absolutní novinkou pro Mazdu 5 je čtyřválec 2,0 MZR DISI, známý z trojky a šestky. Nabídne maximální výkon 110 kW při 6200 min-1 a maximální točivý moment 191 Nm při 4500 min-1. Kombinovanou spotřebu se při tom podařilo udržet – zejména díky systému vypínání motoru - na nižší hodnotě (6,9 l/100 km) než v případě motoru s menší kubaturou. Standardem je opět šestistupňová převodová skříň.

Na nové turbodiesely je třeba počkat až na rok 2011.

Tužší karoserie a lepší ovladatelnost
Mazda se zřejmě připravuje na příchod modernizovaného Touranu a zejména nového dua C-Max a Grand C-Max od Fordu a dále tak vylepšila i chování pětky za jízdy.

Karoserie dostala nové prvky zvyšující tuhost kolem B-sloupků, nové svary přibyly okolo uchycení předních tlumičových vzpěr a nové řešení bylo zavedeno u D-sloupků. Přepracovaný podvozek se vzpěrami McPherson vpředu a víceprvkovou nápravou vzadu má zajistit pohodlnější cestování, ale současně zprostředkovat řidiči co nejpřímější kontakt s rodinným MPV za jízdy. Modifikováno bylo uložení hřídele řízení, uchycení stabilizátorů, pozměněno bylo nastavení pružení a tlumení na obou nápravách.

Příspěvkem k větší bezpečnosti je nový systém Mazda Brake Override System, který v případě, že dojde k současnému zmáčknutí pedálu plynu a brzdy, vždy upřednostní pedál brzdy a umožní tak bezpečné zastavení.

K udržení nejvyšší míry pasivní bezpečnosti v porovnání s modernějšími konkurenty přispívá zpevněná konstrukce karoserie, vysokopevnostní materiály na nosných komponentách, šestice airbagů, tříbodové pásy s předpínači a omezovači tahu na předních sedadlech, přední sedačky minimalizující následky nárazu zezadu nebo úchyty dětské sedačky ISO-FIX ve druhé řadě sedadel.

Nová Mazda5 - benzínové motorizace
Motor1,8 MZR2,0 MZR DISI i-stop
Převodovka6M6M
Zdvihový objem [cm3]17981998
Válce/ventily4/44/4
Největší výkon [kW/min-1]85/5300110/6200
Největší toč. mom. [Nm/min-1]165/4000191/4500
Max. rychlost [km/h]182194
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,811
Komb. spotřeba [l/100 km]7,26,9

Modernizovaná Mazda 5 má přijít na evropský trh v průběhu podzimu 2010.

Spolupracujeme s TipCars.com
Leo Express chce v Česku zavést létající taxi. Je to svatý grál, říká šéf firmy Leo Express chce v Česku zavést létající taxi. Je to svatý grál, říká šéf firmy

"Chtěli bychom do České republiky během pár let přinést…

České firmy se nestarají o fyzickou kondici svých zaměstnanců České firmy se nestarají o fyzickou kondici svých zaměstnanců

Společnosti v České Republice nevěnují větší pozornost…

Co přinese brexit? Firmy čekají až desetinový nárůst nákladů Co přinese brexit? Firmy čekají až desetinový nárůst nákladů

Až deset procent nárůst nákladů kvůli změnám celních…

Bělobrádek: Další vlny EET nechci. Ve vládě jsme příliš ustupovali Bělobrádek: Další vlny EET nechci. Ve vládě jsme příliš ustupovali

Podle šéfa lidovců jsou začátky dalších vln EET úmyslně…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R

Teprve nedávno představil Volkswagen světu nové SUV…

 




Mazda 5 letos bez náhrady skončí Mazda 5 letos bez náhrady skončí

Nyní už je to oficiální - Mazda nechystá pro kompaktní…

Mazda 5: Nástupce údajně nedostane Mazda 5: Nástupce údajně nedostane

Mazda 5 je po představení nové řady 2 a MX-5 jediným…

 



 
Video: Takhle vznikalo jméno pro Škodu Karoq. Zase je tam Aljaška!

Video: Takhle vznikalo jméno pro Škodu Karoq. Zase je tam Aljaška!

Dnes 14:59

Stejně jako u Kodiaqu se také u jména nástupce Yetiho, Karoqu, Škoda inspirovala jazykem indiánských kmenů z Aljašky.




Blesk.cz

Manželka Charlese Camilla otevřeně: O nenávisti a nejhorších chvílích života

Manželka Charlese Camilla otevřeně: O nenávisti a…

Dnes se manželka prince Charlese (68) Camilla (69)může pyšnit titulem vévodkyně z Cornwallu a valná většina…

Musíme pracovat aspoň do 70 let, spočítali experti. Děsí je stárnutí populace

Musíme pracovat aspoň do 70 let, spočítali experti.…

Důchodový věk ve vyspělých zemích by se měl zvýšit na 70 let. Ve své nejnovější studii to tvrdí odborníci…

 

iSport.cz

Čermák na EURO nejede. Po bouračce má tři zlomená žebra

Čermák na EURO nejede. Po bouračce má tři zlomená žebra

Přežil děsivou nehodu, naštěstí. Jeho fotbalovou kariéru to ale může nepříjemně poznamenat. Sparťan Aleš Čermák,…

Baník slaví návrat do ligy! Znojmo zničil 3:0, Opavě výhra nestačila

Baník slaví návrat do ligy! Znojmo zničil 3:0, Opavě…

Dokázali to! Fotbalisté Baníku Ostrava zvládli poslední ligový zápas proti Znojmu a stvrdili tak svůj návrat do…

 

Reflex.cz

Student odevzdal diplomku doslova o ničem, vedoucí ji pochválil a navrhl na cenu děkana. Případ vzbudil rozpaky a údiv

Student odevzdal diplomku doslova o ničem, vedoucí…

Je samozřejmě možné, že jsme Kryštofa Ambrůze z Fakulty výtvarných umění VUT nepochopili. Druhá možnost je ale…

Putin hraje na piano jako dítě, zato kyrgyzstánský prezident Atambajev je hudební hvězdou

Putin hraje na piano jako dítě, zato kyrgyzstánský…

Prezidenta Kyrgyzstánu Almazbeka Atambajeva (60) zná u nás jen málokdo. Ale ve své zemi to není jenom známý…