Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda modernizuje MX-5. Dostala silnější 2.0 Skyactiv-G a podélně nastavitelný volant

David Bureš
Diskuze (79)
Výkon atmosférického dvoulitru v MX-5 narostl ve vysokých otáčkách o 15 %. A zvyšoval se i točivý moment.

Čtvrtá generace Mazdy MX-5 je na trhu tři roky, což na poměry sportovních aut není mnoho, přesto se letos dočkala modernizace. Ta se zaměřila primárně na prostor pod kapotou, což přineslo posílené motory. Facelift MX-5 zatím debutuje na japonském trhu, kde se auto prodává jako Mazda Roadster, provedené změny se ale dají očekávat také u evropské varianty.

Mazda tvrdí, že u atmosférického čtyřválce 2.0 Skyactiv-G došlo k rozsáhlým úpravám, které zahrnují nové hlavy válců a ojnice, přepracované písty nebo optimalizovaný přívod vzduchu. Při těchto změnách se přitom nemyslelo jen na zvýšení výkonu motoru, ale také na snížení hmotnosti, a to hlavně u rotujících částí motoru. Z úprav to ale není vše, konstruktéři také posunuli omezovač otáček, z 6800 na 7500 otáček.

Výsledkem těchto úprav je zvýšení výkonu ve vysokých otáčkách až o 15 %, v celém rozsahu otáček pak narostl i točivý moment. Konkrétně inovovaný dvoulitr poskytuje výkon 135 kW a točivý moment 205 N.m, zatímco dosud byl naladěn na 118 kW a 200 N.m. I přes vyšší výkon má být přitom agregát úspornější než dosud.

K podobným konstrukčním úpravám došlo také u základní patnáctistovky. U motoru 1.5 Skyactiv-G ale už k nijak razantnímu nárůstu síly nedošlo, výsledných 97 kW a 152 N.m je o pouhý kilowatt a dva newton metry více než dosud.

Zbývající novinky modernizované MX-5 jsou už spíše detaily. Roadster se dočkal kvalitnějšího TFT displeje palubního počítače nebo teleskopického volantu, který konečně znamená možnost podélného nastavení. Novinkou je i hnědá plátěná střecha, světlé kožené čalounění nebo 16palcová černá kola.

David Bureš
Diskuze (79)
Avatar - palix
19. 6. 2018 20:09
Re: 205Nm... směšné
Čisto náhodou mám jeden 2 liter v Mazde 3 (88 kW). Akú má výhodu? Napr okamžitú reakciu na plyn, silu v nízkych otáčkach (1,0 turbo je tu slabý)... A ak sa vytočí ide do červeného poľa s ochotou. Navyše dobrá spotreba, ktorá je menej závislá na štýle jazdy ako u turbomotoru.
Na druhej strane nie je taký pružný a preto je potrebné viac radiť. V každom prípade je príjemným spoločníkom.
Avatar - Beefcake
14. 6. 2018 14:45
Re: Mazdě a Libni obloukem se vyhni
Facepalm. Double.
Avatar - Beefcake
14. 6. 2018 11:17
Re: Mazdě a Libni obloukem se vyhni
A ? Ta starina s tymto clankom ako suvisi ? Si mal napisat sem : [odkaz]
Ze nafta patri do kachli a traktora plati aj pre Mazdu.
14. 6. 2018 09:09
Re: 15% v najvyssich ot + redline UP
Tiez si myslim, ze to bude jedina prevodovka. Rozdielny bude urcite staly prevod, ale ekonomicky to nedava zmysel mat 2 verzie pre pozdlznu zastavbu, ak vyrabaju iba 1 model. Mazda sa sprava prilis racionalne pre taketo riesenie. :-)
Avatar - Emel
14. 6. 2018 08:46
Re: Supermiata...
Hele, a ty už jsi někdy o nějakém autě napsal, že je dokonalé :-) ?

Znáš mou averzi k jízdním asistentům... už SS by mě štval. Proč bych měl mít v dvoulitrové MX-5 systém kontroly provozu za vozidlem? Za vozidlem nic není, ne dlouho a určitě se to neblíží. Systém hlídání jízdy v pruhu, to musí být na točité okresce taky pecka. Asi se to dá vypnout, ale já to tam prostě vůbec nechci!