Mazda modernizuje MX-5. Dostala silnější 2.0 Skyactiv-G a podélně nastavitelný volant
Čtvrtá generace Mazdy MX-5 je na trhu tři roky, což na poměry sportovních aut není mnoho, přesto se letos dočkala modernizace. Ta se zaměřila primárně na prostor pod kapotou, což přineslo posílené motory. Facelift MX-5 zatím debutuje na japonském trhu, kde se auto prodává jako Mazda Roadster, provedené změny se ale dají očekávat také u evropské varianty.
Mazda tvrdí, že u atmosférického čtyřválce 2.0 Skyactiv-G došlo k rozsáhlým úpravám, které zahrnují nové hlavy válců a ojnice, přepracované písty nebo optimalizovaný přívod vzduchu. Při těchto změnách se přitom nemyslelo jen na zvýšení výkonu motoru, ale také na snížení hmotnosti, a to hlavně u rotujících částí motoru. Z úprav to ale není vše, konstruktéři také posunuli omezovač otáček, z 6800 na 7500 otáček.
Výsledkem těchto úprav je zvýšení výkonu ve vysokých otáčkách až o 15 %, v celém rozsahu otáček pak narostl i točivý moment. Konkrétně inovovaný dvoulitr poskytuje výkon 135 kW a točivý moment 205 N.m, zatímco dosud byl naladěn na 118 kW a 200 N.m. I přes vyšší výkon má být přitom agregát úspornější než dosud.
K podobným konstrukčním úpravám došlo také u základní patnáctistovky. U motoru 1.5 Skyactiv-G ale už k nijak razantnímu nárůstu síly nedošlo, výsledných 97 kW a 152 N.m je o pouhý kilowatt a dva newton metry více než dosud.
Zbývající novinky modernizované MX-5 jsou už spíše detaily. Roadster se dočkal kvalitnějšího TFT displeje palubního počítače nebo teleskopického volantu, který konečně znamená možnost podélného nastavení. Novinkou je i hnědá plátěná střecha, světlé kožené čalounění nebo 16palcová černá kola.