Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda3 - první oficiální fotografie

Ondřej Láník
Diskuze (28)
Mazda Motor Corporation dnes oficiálně představila nástupce oblíbené 323, který se bude na japonském trhu prodávat pod jménem "Axela" a na ostatních kontinentech včetně Evropy pod názvem Mazda3.

Mazda Motor Corporation dnes oficiálně představila nástupce oblíbené 323, který se bude na japonském trhu prodávat pod jménem "Axela" a na ostatních kontinentech včetně Evropy pod názvem Mazda3.

Jde o čtvrtý model velké generační výměny u Mazdy. Velmi úspěšná Mazda6 (v Japonsku prodávaná pod názvem Atenza) byla následována Mazdou2 (v Japonsku Demio) a třetím vozem bylo kupé Mazda RX-8.

Světová premiéra je připravena na 60. autosalon ve Frankfurtu na letošní září. Tam mají být zveřejněny také technická data a ceny na jednotlivých trzích. Mazdu3 jsme si již mohli dokonce i osahat letos v Ženevě, kde byla představena studie MX Sportif. Fotografie interiéru studie napovídají, že trojka si vezme cosi z větší šestky i menší dvojky. Charakteristickým znakem exteriéru Mazdy3 je výrazný C-sloupek s malým trojúhelníkovým oknem. Velká příplatková 17 palcová kola se již dostávají i do třídy, kde ještě před několika lety byly standardem 13 nebo 14 palcové disky. Mazda MX Sportif byla osazena čtyřválcovým motorem o obsahu 2.0 litru o max. výkonu 110 kW při 6000 otáčkách a točivém momentu 187 Nm při 4500 otáčkách. O dalších hnacích agregátech lze zatím jen spekulovat. Mohou jimi být například motory, které jsou v Mazdě2: zážehová 1.4 l MZI (59 kW), 1.6 l MZI (74 kW) nebo 1.8 l (88 kW) a chybět jistě nebude silný diesel.

Podobně jako tomu bylo u Mazdy2 i Mazdy6, je vidět i u trojky důraz na dobrý první dojem z interiéru, který byl často terčem kritiky u předchozích modelů. Materiály i dílenské zpracování mají nyní splnit nejpřísnější evropská měřítka.

Zahájení produkce trojky v závodě v japonském Hofu se ujala modrá pětidveřová Mazda3 v evropském provedení.

Ondřej Láník
Diskuze (28)