Memminger Roadster 2.7: Vypadá jako Brouk, je ale silnější. Trochu...
Volkswagen Typ 1 se může pochlubit skutečně pestrou paletou více či méně spřízněných modelů, mezi nimiž jsou armádní vozidla, dodávky i atraktivní kupé a kabriolety Karmann-Ghia.
Podlahovou plošinu s nápravami i pohonnými jednotkami využívala a vlastně stále využívá řada menších společností k výrobě svých vlastních modelů a není ani na našich cestách příliš velký problém potkat repliky Bugatti Type 35, pod jejichž dlouhou kapotou se neukrývá řadový osmiválec, ale posádce za zády burácí plochý čtyřválec.
Kapitolu samu pro sebe představují úpravy zakladatele slávy značky Volkswagen. Řada z nich je dílem nadšených kutilů a za jinými stojí více či méně renomované firmy, které se velmi často specializují i na jeho opravy a renovace. Právě to je případ kreace pojmenované Memminger Roadster 2.7.
Za vznikem tohoto roadsteru totiž stojí společnost Memminger Feine-Cabrios & Stahlbau GmbH, kterou v roce 1992 v bavorském Reichertshofenu založil a stále provozuje Georg Memminger.
Rodinný podnik, v němž pracuje i syn Schorsch Memminger, se specializuje na opravy a renovace klasických vozů Volkswagen Brouk z let 1938 až 2003, v jejichž zádích pracují vzduchem chlazené ploché čtyřválce.
Podobně jako řada jiných společností, jejichž hlavní činností byly opravy a renovace klasických vozů se i Memminger Feine-Cabrios & Stahlbau GmbH rozhodla posunout o kousek dál a vytvořila evoluci vozu, na nějž se specializuje, odpovídající jejím představám.
Výsledkem je pak právě představený Memminger Roadster 2.7, který se designem i technikou jasně hlásí ke svým kořenům, ale zároveň představuje obrovský skok od původně lidového vozu ke skutečnému sportovnímu automobilu.
Základem pro Memminger Roadster 2.7 je tradiční plošina VW Typ 1, ale s rozvorem náprav prodlouženým ze standardních 2420 mm na 2444 mm. Dvoumístný automobil s celkovou délkou 4037 mm, šířkou 1725 mm a výškou 1245 mm má rozchodem kol vpředu 1430 mm a vzadu 1453 mm
Zásadní změnou je uložení motoru před namísto za zadní nápravu, kde je podélně usazen plochý vzduchem chlazený čtyřválec o objemu 2717 cm3, který je evolucí pohonné jednotky používané u modelu Volkswagen Typ 4, resp. 411/412 a zde je naladěn na nejvyšší výkon 155 kW (210 k) a točivý moment 247 N.m. Tyto hodnoty míří na kola zadní nápravy prostřednictvím pětistupňové manuální převodovky.
Výkonům poskytovaným pohonnou jednotkou mají odpovídat úpravy provedené na zavěšení a odpružení kol spolu s brzdovým systémem s kotoučovými brzdami původem z klasického Porsche 911. Kontakt s vozovkou mají na starostí 18palcová litá kola, která obouvají pneumatiky o rozměrech 225/45-18 vpředu a 255/40-18 vzadu.
Společnost Memminger Feine-Cabrios & Stahlbau GmbH prozatím neuvádí dynamické schopnosti svého díla, ale očekává se, že roadster, jehož hmotnost se má pohybovat kolem 800 kg, nabídne pěkně svižné svezení a bude schopen dosáhnout rychlosti přes 200 km/h.
Memminger Roadster 2.7 si vedle svého atraktivního zevnějšku a stylové techniky zaslouží pozornost i díky svému interiéru. Ten je totiž navržen v duchu klasických sportovních vozů a vedle analogových přístrojů v něm není žádný multimediální systém a dokonce ani autorádio.
V současnosti je tento přitažlivý sportovní vůz pouze ukázkou schopností svých tvůrců, ale v případě zájmu ze strany zákazníků není vyloučen vznik dalších exemplářů. Zmiňována je totiž možnost výroby série až dvaceti vozů.
Foto: Auto-Medienportal.Net/Memminger