Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-AMG C 63 Cabriolet jde ve stopách kupé

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)
Mercedes-Benz představuje nejvýkonnější provedení svého nového kabrioletu třídy C, které podobně jako kupé nastupuje ve dvou verzích.

Mercedes-Benz třídy C Cabriolet se světu představil v rámci letošního autosalonu v Ženevě a nyní se na New York International Auto Show odehrála premiéra jeho nejvýkonnějších provedení.

Mercedes-AMG C 63 Cabriolet není vlastně žádným velkým překvapením, ale logickým doplněním palety verzí třídy C. Novinka navazuje na loňský Mercedes-AMG C 63 Coupé, čemuž odpovídá vedle použité techniky i design nárazníků a rozšíření blatníků.

Pod kapotou kabrioletu rovněž pracuje dvojicí turbodmychadel přeplňovaný vidlicový osmiválec o objemu 3982 cm3, který v základním provedení disponuje výkonem 350 kW (476 k) při 5500 až 6250 min-1 a točivým momentem 650 N.m dostupným od 1750 do 4500 min-1.

Čtyřmístný kabriolet s pohotovostní hmotností 1910 kg zvládne akceleraci z 0 na 100 km/h za 4,2 s a jeho maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Spotřeba paliva v kombinovaném provozu se má pohybovat od 8,9 l do 9,3 l benzinu na 100 km.

Pro zájemce o ještě ostřejší verzi bude k dispozici Mercedes-AMG C 63 S Cabriolet, jehož osmiválec se pyšní výkonem 375 kW (510 k) při při 5500 až 6250 min-1 a točivým momentem 700 N.m dostupným od 1750 do 4500 min-1.

Pro toto provedení uvádí automobilka pohotovostní hmotnost 1925 kg, akceleraci z 0 na 100 km/h za 4,1 s, maximální rychlost rovněž omezenou na 250 km/h a spotřebu paliva stejnou jako u základního C 63 Cabriolet. V případě obou verzí lze za příplatek posunout zásah omezovače rychlosti až na 280 km/h.

Motor obou provedení spolupracuje se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou AMG Speedshift MCT, jejímž prostřednictvím jsou roztáčena kola zadní nápravy.

Podobně jako kupé je i kabriolet vybaven pečlivě vyladěným sportovním zavěšením se specifickou zadní nápravou s unikátním uchycením a širším rozchodem o 25 mm oproti standardním verzím třídy C, tužší elastokinematikou a negativními odklony.

Standardem jsou adaptivní tlumiče, umožňující řidiči výběr z režimů Comfort, Sport a Sport Plus. Mercedes-AMG C 63 Cabriolet je vybaven mechanickým diferenciálem s omezenou svorností a v ostřejší verzi S je použit elektronicky řízený diferenciál.

Kontakt s asfaltem zajistí verzi C 63 Cabriolet 18-palcová kola s pneumatikami o rozměrech 255/40 R18 vpředu a 285/35 R18 vzadu. Provedení C 63 S Cabriolet dostane standardně 19-palcová kola s pneumatikami 255/35 R19 vpředu a 285/30 R19 vzadu. V nabídce příplatkové výbavy pak budou figurovat i 20-palcová kola.

Prodej obou provedení se má rozběhnout v srpnu letošního roku a samozřejmostí bude úvodní provedení Edition 1, které má být k dispozici pouze s bílou karoserií na 20-palcových kolech a stylovými doplňky z uhlíkových vláken.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)
Avatar - CHerokee
25. 3. 2016 12:04
Re: pekne!
Pěkné jo, malé ne a cenově přístupné bych neřekl. To je celá řada pěknějších, podstatně levnějších. Ať už člověk vezme prémii (Z4, SLK), Ameriky s V8 nebo hbitého Japonce MX5.
25. 3. 2016 11:10
Re: pekne!
Proč ne "sem"? Aby sis užil ty krásné dny. V teplých krajích je to spíš záležitost turistů, místní mají slunce dost.
Avatar - maxi!
25. 3. 2016 09:45
pekne!
cenovo pristupne male kabrio - len nie sem, ale niekde na juh Europy :-!