Mercedes-Benz třídy G už nemá tajemství. Odhalil design, první motor i cenu
Na silnici i mimo ni a hlavně za jakýchkoliv provozních podmínek. Takřka všude si podle oficiální tiskové zprávy Mercedesu-Benz poradí nové géčko, které se nám konečně ukazuje v celé své kráse. Spoustu detailů známe již z dřívějška, osobně jsme si mohli prohlédnout interiér, pár dnů zpět se zase dozvěděli podrobné detaily.
„Nová třída G posouvá laťku ještě výše ve všech relevantních oblastech – co se týče výkonu na silnici i mimo ni, ale i pokud jde o komfort. Nové G je stále G, ale lepší,“ vysvětluje Ola Källenius, člen představenstva Daimler AG, jenž je za výzkum a vývoj automobilů Mercedes-Benz zodpovědný.
Jak automobilka dále uvádí, i když se off-roadová ikona za desítky let designově takřka nezměnila, po technické stránce je vůz neustále vyvíjen a zlepšován. Narostly také rozměry: nejnovější géčko je o 53 mm delší a o 121 mm širší. Polepšil si i prostor uvnitř, konkrétně o 38 mm pro nohy vpředu a 150 mm pro cestující vzadu. Pokud jde o terénní ambice, světlá výška narostla o 6 milimetrů na 241 mm a auto disponuje brodivostí v až 70 centimetrech. V tomto ohledu zaznamenáváme zlepšení o dalších 10 cm.
Auto má i nadále žebřinový rám, torzní tuhost vzrostla o přibližně 55 procent. Mercedesu se ale i tak podařilo snížit hmotnost o rovných 170 kilogramů, čemuž vděčí lehčím materiálům, kupříkladu vysokopevnostní oceli a hliníku. Vpředu nalezneme lichoběžníkovou nápravu bez pomocného rámu, vzadu pak nápravu tuhou s Panhardovou tyčí.
Na podrobné informace o pohonných jednotkách si ještě budeme muset počkat, zatím známe specifikace jedné jediné – srdcem verze G500 bude zážehový osmiválec biturbo s objemem 4 litry, jenž poskytuje výkon 310 kW a 610 N.m točivého momentu v pásmu od 2000 do 4750 otáček. Agregát kooperuje s devítistupňovou samočinnou převodovkou, která disponuje hydrodynamickým měničem momentu. Mercedes díky vyspělejším softwaru slibuje rychlejší chod.
Kromě jiného známe i první cenovku. Automobil dorazí na trh v červnu tohoto roku a v Německu bude startovat na částce 107.040,5 euro včetně DPH. V přepočtu na české koruny je to zhruba 2,7 milionu Kč. Za tuto sumu dostanete světlomety LED, řadu asistenčních systémů či vysoce kvalitní interiér s koženými sedadly. Pro náročné zákazníky pak automobilka připravila balíček Exclusive Interior Plus, jenž vnitřek vozu posouvá na ještě vyšší úroveň.