Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-AMG GT3 si půjčil motor od SLS AMG GT3

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Jednou z novinek, které si Mercedes-Benz připravil pro letošní ženevský autosalon je i premiéra závodního modelu AMG GT3.

Stroj pojmenovaný Mercedes-AMG GT3 v průběhu letošního února nejprve poodhalil své zadní partie, následně představil svou příď a nakonec se odhaluje v celé své kráse včetně interiéru a několika informací o technice ukryté pod ladnými křivkami karoserie.

Mercedes-AMG GT3 lze považovat za zcela nový závodní vůz a zároveň i evoluci svého přímého předchůdce v podobě modelu SLS AMG GT3. Od něj si totiž novinka určená pro závodní okruhy vypůjčila 6,3-litrový atmosférický vidlicový osmiválec.

Mercedes-Benz ohledně použití motoru z modelu SLS AMG GT3 namísto vývoje nové závodní pohonné jednotky z přeplňovaného čtyřlitrového osmiválce sériového AMG GT uvádí, že tato pohonná jednotka vyniká uživatelskou přívětivostí, vynikající spolehlivostí, dlouhými intervaly údržby a relativně nízkými provozními náklady.

S atmosférickým osmiválcem spolupracuje šestistupňová sekvenční závodní převodovka, která je uložena u zadní nápravy.

Kola AMG GT3 z lehkých slitin s centrálními maticemi jsou umístěna na dvojitých lichoběžníkových závěsech z hliníku. Pružiny a tlumiče pérování, světlá výška i oba stabilizátory jsou individuálně nastavitelné dle typu trati.

Pohonná jednotka s převodovkou je zabudována do skeletu, vycházejícího ze sériového AMG GT a ukrytého pod novou karoserií z kompozitních materiálu. Změny provedené v designu odpovídají zaměření na čistě závodní použití a dosažení co nejlepších aerodynamických vlastností při vysokých rychlostech.

Z interiéru samozřejmě zmizelo vše, co pilot nepotřebuje k ovládání vozu a luxusní výbavu nahradila ochranná klec, která zároveň dále přispívá ke zvýšení tuhosti celého vozu.

Mercedes-AMG GT3 je určen k prodeji soukromým týmům a ty se prvních vozů dočkají na konci letošního roku. Vlastní tým Mercedes aktuálně v dané závodní kategorii neprovozuje. Zákazníky značky pak může těšit fakt, že od závodního GT3 má být odvozena i silniční verze.

V letošním a příštím roce čeká kategorii GT3 velká mezigenerační výměna. Lamborghini letos do závodů dle pravidel kategorie GT3 nasadí nový Huracán GT3, BMW zase vyvíjí M6 GT3, nástupce dosavadní Z4 GT3.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)