Mercedes-Benz SLS AMG GT3: Racek pro racetrack

Mercedes-Benz SLS AMG GT3: Racek pro racetrack

 
 

Závodní SLS AMG GT3 je v prodeji od srpna přibližně za 10 milionů korun.

Závodní verze nového gullwingu SLS AMG pro třídu GT3 byla představena již v březnu 2010 v mexické Pueble. Ač si ji již mohou zákazníci koupit, probíhá stále i intenzivní testování.

Závodní SLS AMG je určen pro třídu GT3, která závodí jak ve sprintech, tak i na delší vzdálenosti. Je určen pro patřičně movité soukromé jezdce, tovární tým ve sportovních vozech se obnovy nedočká. Automobil vznikl ve spolupráci AMG a firmy HWA AG.

Aerodynamika

Aerodynamika byla patřičně modifikována: jiný je přední nárazník s karbonovým lízátkem, kapota motoru disponuje velkým otvorem pro rozvod tepla, všechny blatníky jsou širší. Také boční otvory pro přívod vzduchu k předním brzdám narostly. Podvozek je zcela zakryt, zádi pak dominuje mohutné nastavitelné křídlo, které zaručuje maximální možný přítlak. V B-sloupcích se nacházejí plnicí hrdla palivové nádrže. Tradiční sklo v oknech nahradil polykarbonát. Karoserie je široká 1990 mm, do víka zavazadlového prostoru je integrováno červené světlo, které je určeno pro jízdu v dešti. Prototypy na dosud publikovaných fotografiích jej ještě nemají.

Nahoru a dolů

Pod kapotou zůstává motor V8 objemu 6,3 litru s mazáním se suchou skříní. Šestistupňová sekvenční závodní převodovka je uložena u zadní nápravy (tzv. systém Transaxle), musela nahradit nepovolenou dvouspojkovou ze sériové verze. Agregát a převodovka jsou spojeny trubicí, ve které se otáčí klikový hřídel z karbonu, stejně jako u sériové verze. Jednotlivé rychlostní stupně se mění páčkami pod volantem. Vůz je vybaven uzávěrkou diferenciálu a elektronickou kontrolou trakce.

Osmnáctipalcová kola AMG z lehkých slitin s centrálními maticemi jsou umístěna na dvojitých lichoběžníkových závěsech z hliníku. Pružiny a tlumiče pérování, světlá výška i oba stabilizátory jsou individuálně nastavitelné dle typu trati. Byla upravena charakteristika posilovače hřebenového řízení, aby byla zajištěna lepší ovladatelnost v extrémních případech. Brzdový systém disponuje ABS, odvětrávané, drážkované a děrované kotouče mají vpředu šestipístkové a vzadu čtyřpístkové třmeny. Samozřejmostí jsou závodní pneumatiky. Pneumatické zvedáky vytáhnou vůz při zastávce v boxech asi o 19 mm, podvozek je tomu uzpůsoben. Palivová nádrž má objem 120 litrů.

Vše při ruce

V interiéru najdeme předepsanou klec, která zajišťuje nejen bezpečnost pilota sedícího v karbonové buňce, ale zároveň slouží jako další výztuha hliníkové karoserie. Jediné sedadlo je vybaveno šestibodovými bezpečnostními pásy a systémem ochrany hlavy a krku HANS, který známe například z F1. Přístrojovému panelu dominuje centrální displej, který ukazuje důležité informace (rychlost, otáčky motoru, teploty provozních kapalin, aktuálně zařazenou rychlost a také časy na jedno kolo). Tlačítka na volantu umožňují pilotovi aktivovat další funkce, jakými jsou obousměrná rádiová komunikace s boxy, světlomety, či pití - při vytrvalostních závodech přijde i to vhod. Dodatečné ovládací prvky jsou umístěny na středové konzole. Kromě startování agregátu jsou to například kontrola trakce, zpátečka, nastavení vyvážení brzd, či aktivace integrovaného hasicího přístroje, dojde-li k nejhoršímu.

Závodníci testují

Testů se zúčastnili legenda závodů DTM Bernd Schneider a úspěšný jezdec Porsche Carrera Cupu Thomas Jäger. Zkoušky probíhaly od června letošního roku na nejprve Lausitzringu, později také na Sachsenringu a proslulé Severní smyčce Nürburgringu. Testování stále pokračuje a je komplexní: obsahuje různá nastavení zavěšení, motoru, aerodynamiky, zkoušejí se pneumatiky, jezdí se i na dlouhé vzdálenosti. Agregát s převodovkou se testují rovněž v laboratorních podmínkách u HWA. K výkonům: výrobce slibuje ještě lepší zrychlení z 0 na 100 km/h, než je sériových 3,8 s. Maximální rychlost by pak měla bez problémů přesáhnout magickou třístovku, záleží ovšem na nastavených převodech.

Skoro 10 milionů

Auto má kromě homologace FIA GT3 také povolení startovat v ADAC GT-Masters a ve vytrvalostním šampionátu organizace VLN, jehož závody se konají na Nürburgringu. Příští rok jej uvidíme určitě i slavné čtyřiadvacetihodinovce na Nordschleife, stejně jako v belgickém Spa-Francorchamps.

Objednat si závodní SLS AMG GT3 lze již od srpna 2010. Cena pro závodní týmy je určena na 334 tisíc eur (8,2 mil. Kč) bez daně. S německou DPH (19 %) činí tato částka 397.460 eur, tedy zhruba 9,75 mil. korun. Vozy budou k dispozici od února 2011, firma zajistí dodávky náhradních dílů a má připravenu také technickou telefonní podporu. Amatérští závodníci si mohou zaplatit i školení v rámci programu AMG Driving Academy.

Spolupracujeme s TipCars.com
Exministr Krčál končí i ve stranické funkci Exministr Krčál končí i ve stranické funkci

Bývalý ministr práce a sociálních věcí Petr Krčál…

Trump otočil. Nesouhlasí, aby ruští vyšetřovatelé vyslýchali americké občany Trump otočil. Nesouhlasí, aby ruští vyšetřovatelé vyslýchali americké občany

Americký prezident Donald Trump nesouhlasí s návrhem…

Boeing a Airbus překonaly loňský rok. Získaly objednávky za 160 miliard dolarů Boeing a Airbus překonaly loňský rok. Získaly objednávky za 160 miliard dolarů

Největší světoví výrobci letadel Boeing a Airbus již…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Místo volantu kleště, místo sedačky kyblík. Takové auto zastavili policisté Místo volantu kleště, místo sedačky kyblík. Takové auto zastavili policisté

Jízdu vskutku odvážného řidiče museli řešit dopravní…

Jak přežít vedro v autě? Tyto základní rady byste měli určitě znát Jak přežít vedro v autě? Tyto základní rady byste měli určitě znát

Léto je v plném proudu, mnoho lidí vyráží svými vozy na…

 



Mercedes-Benz SLS AMG GT Final Edition po kosmetice od Renntech Mercedes-Benz SLS AMG GT Final Edition po kosmetice od Renntech

Německé kupé s křídlovými dveřmi se sice již druhým rokem…

Renntech SLS Black Series: Více koní a černá kola ADV.1 Renntech SLS Black Series: Více koní a černá kola ADV.1

Výroba SLS AMG skončila již před rokem a půl. Americký…

 



 
Ojetý Citroën C4 II (B71): S jedinou karoserií to má těžké!

Ojetý Citroën C4 II (B71): S jedinou karoserií to má těžké!

Včera

S původní C4 se ke značce Citroën vrátila avantgarda. Bohužel příliš dlouhého trvání neměla, neboť druhé vydání v daném ohledu opět polevilo. Ve všem ostatním však bylo lepší než předchůdce.




Blesk.cz

Matka (†28) tří dětí se oběsila, protože se s ní přestal bavit přítel. Byla opilá a zdrogovaná

Matka (†28) tří dětí se oběsila, protože se s ní…

Keylie Barker (†28) byla nalezena oběšená v poli poté, co se s ní její partner přestal bavit. Naštvaná a…

Tipy na víkend: Unikátní auta za miliony, narozeniny v korunách stromů i závod koňské všestrannosti

Tipy na víkend: Unikátní auta za miliony, narozeniny…

Neseďte doma a nekoukejte se jen na televizi nebo z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam…

 

iSport.cz

Šílená etapa na Tour kosila sprintery. Bylo to jen o přežití, řekl 109. Sagan

Šílená etapa na Tour kosila sprintery. Bylo to jen o…

V boji o zelený trikot na Tour de France už Peterovi Saganovi nezbyl téměř žádný soupeř. Brutální výšlap na Alpe…

Rosický zpátky v Arsenalu! Zahraje si proti Realu, stojí na něm kampaň

Rosický zpátky v Arsenalu! Zahraje si proti Realu,…

Jeden z nejlepších českých fotbalistů historie se dočká mimořádného zážitku. Arsenal oznámil, že Tomáš Rosický…

 

Reflex.cz

V ruském metru můžete potkat podivuhodné bytosti, od strašidel až po extravagantní jedince

V ruském metru můžete potkat podivuhodné bytosti, od…

Ruský web English Russia čas od času zveřejňuje nejrůznější soubory fotografií, které představují ruskou…

Majitel Vítkovic Jan Světlík na scéně Reflexu: Stát ovládají neschopní úředníci

Majitel Vítkovic Jan Světlík na scéně Reflexu: Stát…

„Dolní Vítkovice jsme budovali ve šťastné době. Tehdy se spojily naše zájmy se zájmem města i kraje. Dneska…