Mercedes-Benz SLS AMG GT3: Racek pro racetrack

Mercedes-Benz SLS AMG GT3: Racek pro racetrack

 
 

Závodní SLS AMG GT3 je v prodeji od srpna přibližně za 10 milionů korun.

Závodní verze nového gullwingu SLS AMG pro třídu GT3 byla představena již v březnu 2010 v mexické Pueble. Ač si ji již mohou zákazníci koupit, probíhá stále i intenzivní testování.

Závodní SLS AMG je určen pro třídu GT3, která závodí jak ve sprintech, tak i na delší vzdálenosti. Je určen pro patřičně movité soukromé jezdce, tovární tým ve sportovních vozech se obnovy nedočká. Automobil vznikl ve spolupráci AMG a firmy HWA AG.

Aerodynamika

Aerodynamika byla patřičně modifikována: jiný je přední nárazník s karbonovým lízátkem, kapota motoru disponuje velkým otvorem pro rozvod tepla, všechny blatníky jsou širší. Také boční otvory pro přívod vzduchu k předním brzdám narostly. Podvozek je zcela zakryt, zádi pak dominuje mohutné nastavitelné křídlo, které zaručuje maximální možný přítlak. V B-sloupcích se nacházejí plnicí hrdla palivové nádrže. Tradiční sklo v oknech nahradil polykarbonát. Karoserie je široká 1990 mm, do víka zavazadlového prostoru je integrováno červené světlo, které je určeno pro jízdu v dešti. Prototypy na dosud publikovaných fotografiích jej ještě nemají.

Nahoru a dolů

Pod kapotou zůstává motor V8 objemu 6,3 litru s mazáním se suchou skříní. Šestistupňová sekvenční závodní převodovka je uložena u zadní nápravy (tzv. systém Transaxle), musela nahradit nepovolenou dvouspojkovou ze sériové verze. Agregát a převodovka jsou spojeny trubicí, ve které se otáčí klikový hřídel z karbonu, stejně jako u sériové verze. Jednotlivé rychlostní stupně se mění páčkami pod volantem. Vůz je vybaven uzávěrkou diferenciálu a elektronickou kontrolou trakce.

Osmnáctipalcová kola AMG z lehkých slitin s centrálními maticemi jsou umístěna na dvojitých lichoběžníkových závěsech z hliníku. Pružiny a tlumiče pérování, světlá výška i oba stabilizátory jsou individuálně nastavitelné dle typu trati. Byla upravena charakteristika posilovače hřebenového řízení, aby byla zajištěna lepší ovladatelnost v extrémních případech. Brzdový systém disponuje ABS, odvětrávané, drážkované a děrované kotouče mají vpředu šestipístkové a vzadu čtyřpístkové třmeny. Samozřejmostí jsou závodní pneumatiky. Pneumatické zvedáky vytáhnou vůz při zastávce v boxech asi o 19 mm, podvozek je tomu uzpůsoben. Palivová nádrž má objem 120 litrů.

Vše při ruce

V interiéru najdeme předepsanou klec, která zajišťuje nejen bezpečnost pilota sedícího v karbonové buňce, ale zároveň slouží jako další výztuha hliníkové karoserie. Jediné sedadlo je vybaveno šestibodovými bezpečnostními pásy a systémem ochrany hlavy a krku HANS, který známe například z F1. Přístrojovému panelu dominuje centrální displej, který ukazuje důležité informace (rychlost, otáčky motoru, teploty provozních kapalin, aktuálně zařazenou rychlost a také časy na jedno kolo). Tlačítka na volantu umožňují pilotovi aktivovat další funkce, jakými jsou obousměrná rádiová komunikace s boxy, světlomety, či pití - při vytrvalostních závodech přijde i to vhod. Dodatečné ovládací prvky jsou umístěny na středové konzole. Kromě startování agregátu jsou to například kontrola trakce, zpátečka, nastavení vyvážení brzd, či aktivace integrovaného hasicího přístroje, dojde-li k nejhoršímu.

Závodníci testují

Testů se zúčastnili legenda závodů DTM Bernd Schneider a úspěšný jezdec Porsche Carrera Cupu Thomas Jäger. Zkoušky probíhaly od června letošního roku na nejprve Lausitzringu, později také na Sachsenringu a proslulé Severní smyčce Nürburgringu. Testování stále pokračuje a je komplexní: obsahuje různá nastavení zavěšení, motoru, aerodynamiky, zkoušejí se pneumatiky, jezdí se i na dlouhé vzdálenosti. Agregát s převodovkou se testují rovněž v laboratorních podmínkách u HWA. K výkonům: výrobce slibuje ještě lepší zrychlení z 0 na 100 km/h, než je sériových 3,8 s. Maximální rychlost by pak měla bez problémů přesáhnout magickou třístovku, záleží ovšem na nastavených převodech.

Skoro 10 milionů

Auto má kromě homologace FIA GT3 také povolení startovat v ADAC GT-Masters a ve vytrvalostním šampionátu organizace VLN, jehož závody se konají na Nürburgringu. Příští rok jej uvidíme určitě i slavné čtyřiadvacetihodinovce na Nordschleife, stejně jako v belgickém Spa-Francorchamps.

Objednat si závodní SLS AMG GT3 lze již od srpna 2010. Cena pro závodní týmy je určena na 334 tisíc eur (8,2 mil. Kč) bez daně. S německou DPH (19 %) činí tato částka 397.460 eur, tedy zhruba 9,75 mil. korun. Vozy budou k dispozici od února 2011, firma zajistí dodávky náhradních dílů a má připravenu také technickou telefonní podporu. Amatérští závodníci si mohou zaplatit i školení v rámci programu AMG Driving Academy.

Spolupracujeme s TipCars.com
Francie žaluje Amazon za zneužití postavení na trhu Francie žaluje Amazon za zneužití postavení na trhu

Francouzská vláda podala k pařížskému obchodnímu soudu…

Komentář Tomáše Prouzy: Babišova promarněná šance Komentář Tomáše Prouzy: Babišova promarněná šance

Obraz České republiky v zahraničí není nijak povzbudivý.…

Sokolovská uhelná připraví pozemky pro stavbu polygonu pro BMW Sokolovská uhelná připraví pozemky pro stavbu polygonu pro BMW

Sokolovská uhelná (SUAS) se bude podílet na přípravě…

Byznys nám roste pod rukama, říká šéf Linetu Frolík Byznys nám roste pod rukama, říká šéf Linetu Frolík

Skupina Linet, která je čtvrtým největším výrobcem…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Toto je 10 nejlepších motorů roku 2018. Downsizing nečekejte, přeplňování ano Toto je 10 nejlepších motorů roku 2018. Downsizing nečekejte, přeplňování ano

Wards Auto vyhlašuje anketu Motor roku už více než dvacet…

Sháníte čtyřkolku? Máme 5 tipů na spolehlivé ojetiny do 150 tisíc Kč Sháníte čtyřkolku? Máme 5 tipů na spolehlivé ojetiny do 150 tisíc Kč

Díváte se po maximálně desetiletém voze s cenou do 150…

 



Mercedes-Benz SLS AMG GT Final Edition po kosmetice od Renntech Mercedes-Benz SLS AMG GT Final Edition po kosmetice od Renntech

Německé kupé s křídlovými dveřmi se sice již druhým rokem…

Renntech SLS Black Series: Více koní a černá kola ADV.1 Renntech SLS Black Series: Více koní a černá kola ADV.1

Výroba SLS AMG skončila již před rokem a půl. Americký…

 



 
Avia a její dnešní nákladní automobily. Prohlédněte si je ve velké galerii

Avia a její dnešní nákladní automobily. Prohlédněte si je ve velké galerii

Dnes 08:00

Avia se po ukončení produkce v roce 2013 letos pod vedením nového vlastníka vrátila zpět k výrobě nákladních vozidel a svým zákazníkům nabízí širokou paletu verzí modelové řady D.




Blesk.cz

V Praze 5 se srazily tramvaje: Mezi Smíchovským nádražím a Barrandovem jezdí autobusy

V Praze 5 se srazily tramvaje: Mezi Smíchovským…

Od devíti hodin nejezdí tramvaje mezi Hlubočepy a Zlíchovem. Došlo tady ke srážce dvou tramvají. Místo nich mezi…

„Zničila jsem si život!“: Školačka Linda se po roce u ISIS setkala se svou matkou

„Zničila jsem si život!“: Školačka Linda se po roce…

Německá školačka Linda Wenzel ve svých teprve patnácti letech utekla z domova, aby se stala tzv. „nevěstou…

 

iSport.cz

K Eratovi vzhlížíme s respektem, říká Furch. Sám byl důležitou oporou

K Eratovi vzhlížíme s respektem, říká Furch. Sám byl…

PŘÍMO Z MOSKVY | Gólmani znovu potvrdili svou kvalitu. Dominik Furch s Pavlem Francouzem na ruském Channel One…

Veteráni s přehledem, šanci chytili i brankáři. Co ukázal národní tým?

Veteráni s přehledem, šanci chytili i brankáři. Co…

Bravo! Český národní tým zvládl závěrečnou prověrku před únorovými olympijskými hrami skvěle, na Channel One…

 

Reflex.cz

Babiš vydírá. Pokud nepřijde vánoční zázrak, v červnu mohou být demonstrace, říká Pečinka

Babiš vydírá. Pokud nepřijde vánoční zázrak, v…

Komentátor Bohumil Pečinka spatřuje ve vizi vládnutí Andreje Babiše podobnost s fašistickou Itálií. Podle něj…

Dívku nepustili na promoci, čerstvá magistra práv si odmítla sundat hidžáb

Dívku nepustili na promoci, čerstvá magistra práv si…

Udělala státní zkoušku z právní vědy, na promoci ji ale nepustili. Odmítla totiž sundat svůj hidžáb, který si na…