Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-AMG S prošel faceliftem. S 63 vyměnilo 5,5litr za čtyřlitr s 450 kW

David Bureš
Diskuze (13)
Čtyřlitrový osmiválec díky dvěma turbům poskytuje 450 kW, což je zatím nejvíce, co kdy AMG z tohoto agregátu vydolovalo. Vrcholem nicméně zůstává dvanáctiválec.

Mercedes-Benz třídy S se letos dočkal očekávaného faceliftu. Po dubnovém představení běžných verzí, které byly ve znamení nových agregátů, nyní nastal čas na odhalení detailů o variantách od divize Mercedes-AMG. Také S 63 se dočkalo nového agregátu, zatímco vrcholné S 65 zůstává beze změn.

Model S 63 zůstává poháněn osmiválcem, starší biturbo o objemu 5,5litru ale nahradil čtyřlitrový motor s dvěma turbodmychadly typu twin-scroll, který už známe z ostatních modelů značky. V případě S-Klasse je motor o objemu 3982 cm3 naladěn na 450 kW a 900 N.m, což je zatím nejvíce u tohoto agregátu. Zároveň je to o 20 kW vyšší výkon než u předchůdce, zatímco točivý moment zůstal zachován.

Tato síla umožní velkému sedanu zrychlit z 0-100 km/h za 3,5 sekundy a jet nejvýše rychlostí 250 km/h. Maximální rychlost je ale elektronicky omezena, při objednání „řidičského“ AMG paketu lze zvýšit až na 300 km/h.

Vedle síly ale motor myslí také na úspornost. Proto je vyzbrojen systémem vypínání válců, který při nízké zátěži umí vypnout válce číslo dva, tři, pět a osm, a to pokud jednotka pracuje v rozmezí 1000 až 3250 otáček. Agregát bude na českém trhu standardně spárován s pohonem všech kol, který prostřednictvím elektromechanicky ovládané spojky umí nově poslat veškerou sílu motoru jen na zadní kola. Verze s pravostranným řízením však čtyřkolku neumí a bude jen zadokolkou. S jednotkou spolupracuje devítistupňový automat AMG Speedshift MCT, který nahradil dřívější sedmikvalt.

Nad osmiválcovým provedením ale i nadále stojí vrchol v podobě dvanáctiválcového S 65. V jeho případě se ale nic nemění, v jeho útrobách i nadále pracuje šestilitrový vidlicový dvanáctiválec twin-turbo s 463 kW a hezky kulatými 1.000 N.m, které jsou prostřednictvím sedmistupňového automatu posílány jen na zadní kola.

Mercedes-AMG – Technická data modernizované verze
ModelS 63 4Matic+S 65
Motor4.0 V8 biturbo6.0 V12 biturbo
Pohon4x44x2
Zdvihový objem [cm3]39825980
Válce/ventily8/412/4
Největší výkon [kW/min]450/5500-6000463/4800-5400
Točivý moment [N.m/min]900/2750-45001000/2300-4300
Převodovka9A7A
Max. rychlost [km/h]250 (300*)250 (300*)
Zrychlení 0-100 km/h [s]3,54,3
Komb. spotřeba [l/100 km]8,911,9
Pohotovostní h. [kg]19952175
*Bez omezovače

Každá z těchto variant ve standardu použije jiný podvozek. Ten u S 63 vznikl na bázi vzduchového podvozku Airmatic, zatímco pro S 65 je standardem sportovní verze podvozku Magic Body Control, který sleduje povrch silnice před vozidlem a v závislosti na spatřených nerovnostech upravuje nastavení tlumičů. Specialitou je pak funkce úpravy náklonu karoserie, která snižuje posádkou vnímané boční síly. O zastavení se postarají kompozitové brzdy (s 390mm disky vpředu a 360mm vzadu), u obou variant si ale půjde připlatit za větší karbon-keramické brzdy (s 420mm kotouči vpředu a 360mm vzadu).

Obě varianty budou dostupné jen pro prodlouženou třídu S. Proti běžným verzím S-Klasse se modely AMG liší také svým sportovnějším vzhledem, ať už specifickým předním nárazníkem inspirovaným tím z AMG GT R nebo svébytnou maskou chladiče. Vzadu samozřejmě nemůžou chybět unikátní koncovky výfukového systému vyhrazeného jen těmto modelům. V případě S 63 bude mít aktivní klapku, která upraví jeho zvuk v závislosti na zvoleném režimu.

David Bureš
Diskuze (13)
Avatar - Londonbridge
20. 7. 2017 21:12
Re: neuveritelne...
Urobime si radost jeden krasny den ....ale skor slintam po S 500 coupe....trpezlivost ruze prinasa alebo velku hviezdu na kapote.... >:D
Avatar - maxi!
20. 7. 2017 10:05
Re: neuveritelne...
mne to neprislo divne, ze chces mat ciste auto :-!
Avatar - maxi!
20. 7. 2017 10:04
Re: neuveritelne...
mas pravdu, ze stale este pokukavam na mobile.de po nejakej ozajstnej 63, najradsej v lahkom C, ale aj v E je to pecka zazitok, len za tie pracht sa mi to zda uz dost vystarnute auto - ale ten motor som zavahal....
ale uvidime... predavam teraz R8 a uvidim, co ma znova chyti za srdce :-!
Avatar - Zappa
20. 7. 2017 09:59
Re: neuveritelne...
asi tak!
20. 7. 2017 09:35
Re: neuveritelne...
To byla taková slovní hříčka, zkoušel sem pozornost diskutérů ;-) :yes: