19.7. 2017 David Bureš Google+ profil David Bureš

Mercedes-AMG S prošel faceliftem. S 63 vyměnilo 5,5litr za čtyřlitr s 450 kW

 

Čtyřlitrový osmiválec díky dvěma turbům poskytuje 450 kW, což je zatím nejvíce, co kdy AMG z tohoto agregátu vydolovalo. Vrcholem nicméně zůstává dvanáctiválec.

Mercedes-Benz třídy S se letos dočkal očekávaného faceliftu. Po dubnovém představení běžných verzí, které byly ve znamení nových agregátů, nyní nastal čas na odhalení detailů o variantách od divize Mercedes-AMG. Také S 63 se dočkalo nového agregátu, zatímco vrcholné S 65 zůstává beze změn.

Model S 63 zůstává poháněn osmiválcem, starší biturbo o objemu 5,5litru ale nahradil čtyřlitrový motor s dvěma turbodmychadly typu twin-scroll, který už známe z ostatních modelů značky. V případě S-Klasse je motor o objemu 3982 cm3 naladěn na 450 kW a 900 N.m, což je zatím nejvíce u tohoto agregátu. Zároveň je to o 20 kW vyšší výkon než u předchůdce, zatímco točivý moment zůstal zachován.

Tato síla umožní velkému sedanu zrychlit z 0-100 km/h za 3,5 sekundy a jet nejvýše rychlostí 250 km/h. Maximální rychlost je ale elektronicky omezena, při objednání „řidičského“ AMG paketu lze zvýšit až na 300 km/h.

Vedle síly ale motor myslí také na úspornost. Proto je vyzbrojen systémem vypínání válců, který při nízké zátěži umí vypnout válce číslo dva, tři, pět a osm, a to pokud jednotka pracuje v rozmezí 1000 až 3250 otáček. Agregát bude na českém trhu standardně spárován s pohonem všech kol, který prostřednictvím elektromechanicky ovládané spojky umí nově poslat veškerou sílu motoru jen na zadní kola. Verze s pravostranným řízením však čtyřkolku neumí a bude jen zadokolkou. S jednotkou spolupracuje devítistupňový automat AMG Speedshift MCT, který nahradil dřívější sedmikvalt.

Modernizovaný Mercedes-Benz S se odhaluje: Nové motory a trénink pro cestující

Nad osmiválcovým provedením ale i nadále stojí vrchol v podobě dvanáctiválcového S 65. V jeho případě se ale nic nemění, v jeho útrobách i nadále pracuje šestilitrový vidlicový dvanáctiválec twin-turbo s 463 kW a hezky kulatými 1.000 N.m, které jsou prostřednictvím sedmistupňového automatu posílány jen na zadní kola.

Mercedes-AMG – Technická data modernizované verze
ModelS 63 4Matic+S 65
Motor4.0 V8 biturbo6.0 V12 biturbo
Pohon4x44x2
Zdvihový objem [cm3]39825980
Válce/ventily8/412/4
Největší výkon [kW/min]450/5500-6000463/4800-5400
Točivý moment [N.m/min]900/2750-45001000/2300-4300
Převodovka9A7A
Max. rychlost [km/h]250 (300*)250 (300*)
Zrychlení 0-100 km/h [s]3,54,3
Komb. spotřeba [l/100 km]8,911,9
Pohotovostní h. [kg]19952175
*Bez omezovače

Každá z těchto variant ve standardu použije jiný podvozek. Ten u S 63 vznikl na bázi vzduchového podvozku Airmatic, zatímco pro S 65 je standardem sportovní verze podvozku Magic Body Control, který sleduje povrch silnice před vozidlem a v závislosti na spatřených nerovnostech upravuje nastavení tlumičů. Specialitou je pak funkce úpravy náklonu karoserie, která snižuje posádkou vnímané boční síly. O zastavení se postarají kompozitové brzdy (s 390mm disky vpředu a 360mm vzadu), u obou variant si ale půjde připlatit za větší karbon-keramické brzdy (s 420mm kotouči vpředu a 360mm vzadu).

Obě varianty budou dostupné jen pro prodlouženou třídu S. Proti běžným verzím S-Klasse se modely AMG liší také svým sportovnějším vzhledem, ať už specifickým předním nárazníkem inspirovaným tím z AMG GT R nebo svébytnou maskou chladiče. Vzadu samozřejmě nemůžou chybět unikátní koncovky výfukového systému vyhrazeného jen těmto modelům. V případě S 63 bude mít aktivní klapku, která upraví jeho zvuk v závislosti na zvoleném režimu.

Spolupracujeme s TipCars.com
Nejlepším městem pro život je Vídeň, Praha se nachází na úrovni New Yorku Nejlepším městem pro život je Vídeň, Praha se nachází na úrovni New Yorku

Rakouské hlavní město Vídeň stanulo v čele žebříčku…

OBRAZEM: Stavba, která spojila oceány. Před 104 lety byl otevřen Panamský průplav OBRAZEM: Stavba, která spojila oceány. Před 104 lety byl otevřen Panamský průplav

Panamský průplav byl otevřen 15. srpna 1914. Vede skrz…

Ekonomika bez lidí ztrácí na tempu. Analytik: Část firem zvažuje přesun výroby z Česka Ekonomika bez lidí ztrácí na tempu. Analytik: Část firem zvažuje přesun výroby z Česka

Hospodářský růst Česka stojí na útratách lidí a nově i…

Architekt roku už má pět finalistů, podívejte se na jejich projekty Architekt roku už má pět finalistů, podívejte se na jejich projekty

Blíží se vyhlášení soutěže Architekt roku. Ta se zaměřuje…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Emisní skandál není nová věc. Škodovky si uřízly ostudu už v 80. letech Emisní skandál není nová věc. Škodovky si uřízly ostudu už v 80. letech

Snaha obejít platné emisní limity není záležitostí…

Škoda Karoq dostala výbavu Active. Takto vypadá základ za 484.900 Kč Škoda Karoq dostala výbavu Active. Takto vypadá základ za 484.900 Kč

Konfigurátor Škody Karoq se rozšířil směrem dolů. Příchod…

 



Mercedes nabídne unikátní digitální světla. K čemu poslouží? Mercedes nabídne unikátní digitální světla. K čemu poslouží?

Systém nazvaný Digital Light debutoval v Ženevě…

Někoho napadlo rozřezat sedačku Mercedesu S. Co všechno našel? Někoho napadlo rozřezat sedačku Mercedesu S. Co všechno našel?

O pohodlí posádky ve vozidle nerozhoduje pouze odpružení…

 



 
Enzo Ferrari své automobilce i světu chybí již 30 let. Připomeňte si legendu

Enzo Ferrari své automobilce i světu chybí již 30 let. Připomeňte si legendu

Včera

Enzo Anselmo Giuseppe Maria Ferrari, výrazná osobnost dějin motorismu a zakladatel jedné z nejslavnějších automobilek, zemřel před 30 lety.




Blesk.cz

Zbavte se nesnesitelného vedra v domech. Víme jak na to

Zbavte se nesnesitelného vedra v domech. Víme jak na to

Těšíte se, až si po práci dopřejete zasloužený odpočinek, ale namísto toho vás po návratu domů čeká nic než…

Sci-fi řežba plná krve. Recenze Space Hulk: Deathwing Enhanced Edition

Sci-fi řežba plná krve. Recenze Space Hulk:…

Vesmír sci-fi ságy Warhammer 40,000, která začala jako desková hra, je nesmírně rozsáhlý a čítá již bezpočet…

 

iSport.cz

Jágrův návrat po léčení šrámů. Zvládl celý zápas, do pohody je ještě daleko

Jágrův návrat po léčení šrámů. Zvládl celý zápas, do…

Tentokrát to už nebyl jen povinný start na pár vteřin. Po skoro půl roce léčení šrámů legendární útočník Jaromír…

Dynamo Kyjev – Slavia 2:0. Sen o Lize mistrů uťal i gól z ofsajdu

Dynamo Kyjev – Slavia 2:0. Sen o Lize mistrů uťal i…

Fotbalisté Slavie na postup do základní skupiny Ligy mistrů nedosáhnou ani letos. Rozhodla o tom, po domácí…

 

Reflex.cz

Bílá duha: Fascinující přírodní úkaz známý především z mrazivých koutů naší planety

Bílá duha: Fascinující přírodní úkaz známý především…

Je to jeden z nejkrásnějších přírodních jevů. Bílá duha se na obloze ukazuje vzácně. Vzniká, když sluneční…

Když u komunistů frčí Klaus: Marta Semelová „jede dál“

Když u komunistů frčí Klaus: Marta Semelová „jede dál“

Víkendový hrdý pochod Prahou si pro sebe - ostatně jako každý rok - ukradli hlavně extremisté. V ulicích Prahy…