19.7. 2017 David Bureš Google+ profil David Bureš

Mercedes-AMG S prošel faceliftem. S 63 vyměnilo 5,5litr za čtyřlitr s 450 kW

 

Čtyřlitrový osmiválec díky dvěma turbům poskytuje 450 kW, což je zatím nejvíce, co kdy AMG z tohoto agregátu vydolovalo. Vrcholem nicméně zůstává dvanáctiválec.

Mercedes-Benz třídy S se letos dočkal očekávaného faceliftu. Po dubnovém představení běžných verzí, které byly ve znamení nových agregátů, nyní nastal čas na odhalení detailů o variantách od divize Mercedes-AMG. Také S 63 se dočkalo nového agregátu, zatímco vrcholné S 65 zůstává beze změn.

Model S 63 zůstává poháněn osmiválcem, starší biturbo o objemu 5,5litru ale nahradil čtyřlitrový motor s dvěma turbodmychadly typu twin-scroll, který už známe z ostatních modelů značky. V případě S-Klasse je motor o objemu 3982 cm3 naladěn na 450 kW a 900 N.m, což je zatím nejvíce u tohoto agregátu. Zároveň je to o 20 kW vyšší výkon než u předchůdce, zatímco točivý moment zůstal zachován.

Tato síla umožní velkému sedanu zrychlit z 0-100 km/h za 3,5 sekundy a jet nejvýše rychlostí 250 km/h. Maximální rychlost je ale elektronicky omezena, při objednání „řidičského“ AMG paketu lze zvýšit až na 300 km/h.

Vedle síly ale motor myslí také na úspornost. Proto je vyzbrojen systémem vypínání válců, který při nízké zátěži umí vypnout válce číslo dva, tři, pět a osm, a to pokud jednotka pracuje v rozmezí 1000 až 3250 otáček. Agregát bude na českém trhu standardně spárován s pohonem všech kol, který prostřednictvím elektromechanicky ovládané spojky umí nově poslat veškerou sílu motoru jen na zadní kola. Verze s pravostranným řízením však čtyřkolku neumí a bude jen zadokolkou. S jednotkou spolupracuje devítistupňový automat AMG Speedshift MCT, který nahradil dřívější sedmikvalt.

Modernizovaný Mercedes-Benz S se odhaluje: Nové motory a trénink pro cestující

Nad osmiválcovým provedením ale i nadále stojí vrchol v podobě dvanáctiválcového S 65. V jeho případě se ale nic nemění, v jeho útrobách i nadále pracuje šestilitrový vidlicový dvanáctiválec twin-turbo s 463 kW a hezky kulatými 1.000 N.m, které jsou prostřednictvím sedmistupňového automatu posílány jen na zadní kola.

Mercedes-AMG – Technická data modernizované verze
ModelS 63 4Matic+S 65
Motor4.0 V8 biturbo6.0 V12 biturbo
Pohon4x44x2
Zdvihový objem [cm3]39825980
Válce/ventily8/412/4
Největší výkon [kW/min]450/5500-6000463/4800-5400
Točivý moment [N.m/min]900/2750-45001000/2300-4300
Převodovka9A7A
Max. rychlost [km/h]250 (300*)250 (300*)
Zrychlení 0-100 km/h [s]3,54,3
Komb. spotřeba [l/100 km]8,911,9
Pohotovostní h. [kg]19952175
*Bez omezovače

Každá z těchto variant ve standardu použije jiný podvozek. Ten u S 63 vznikl na bázi vzduchového podvozku Airmatic, zatímco pro S 65 je standardem sportovní verze podvozku Magic Body Control, který sleduje povrch silnice před vozidlem a v závislosti na spatřených nerovnostech upravuje nastavení tlumičů. Specialitou je pak funkce úpravy náklonu karoserie, která snižuje posádkou vnímané boční síly. O zastavení se postarají kompozitové brzdy (s 390mm disky vpředu a 360mm vzadu), u obou variant si ale půjde připlatit za větší karbon-keramické brzdy (s 420mm kotouči vpředu a 360mm vzadu).

Obě varianty budou dostupné jen pro prodlouženou třídu S. Proti běžným verzím S-Klasse se modely AMG liší také svým sportovnějším vzhledem, ať už specifickým předním nárazníkem inspirovaným tím z AMG GT R nebo svébytnou maskou chladiče. Vzadu samozřejmě nemůžou chybět unikátní koncovky výfukového systému vyhrazeného jen těmto modelům. V případě S 63 bude mít aktivní klapku, která upraví jeho zvuk v závislosti na zvoleném režimu.

Vše o autosalonu Ženeva 2018 čtěte zde

Spolupracujeme s TipCars.com
Vládní novela má prolomit bankovní tajemství. Nepodporují ji ale ani někteří lidé z ANO Vládní novela má prolomit bankovní tajemství. Nepodporují ji ale ani někteří lidé z ANO

Banky, poskytovatelé platebních služeb, právní kanceláře,…

Praha vymění všechny zastaralé automaty na jízdenky. Půjde platit i kartou Praha vymění všechny zastaralé automaty na jízdenky. Půjde platit i kartou

Pražský dopravní podnik (DPP) postupně vymění v metru…

Prodej majetku ČEZ otřásá bulharskou politikou, ministryně rezignovala Prodej majetku ČEZ otřásá bulharskou politikou, ministryně rezignovala

Bulharská ministryně energetiky Temenužka Petkovová…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nový Hyundai Santa Fe konečně oficiálně. Je to korejské Infiniti? Nový Hyundai Santa Fe konečně oficiálně. Je to korejské Infiniti?

Hyundai odhalil první oficiální obrázky nového Santa Fe.…

Nový Peugeot 508 oficiálně! 4,8 metru velkoleposti umí vidět i v noci Nový Peugeot 508 oficiálně! 4,8 metru velkoleposti umí vidět i v noci

Po včerejším odhalení prvních snímků Peugeotu 508 dnes…

 






 
Vyzkoušeli jsme modernizovaný Citroën C4 Cactus. Opravdu je tak pohodlný?

Vyzkoušeli jsme modernizovaný Citroën C4 Cactus. Opravdu je tak pohodlný?

Dnes 14:51

Citroën u modernizovaného C4 Cactus láká na odvážný vzhled a vynikající komfort. Jak to funguje v praxi, jsme zjišťovali v okolí francouzského Marseille.




Blesk.cz

Jiří (†32) se v Thajsku zřítil z útesu kvůli touze po fotce. Přátelé ho marně resuscitovali

Jiří (†32) se v Thajsku zřítil z útesu kvůli touze…

Čech, který ve čtvrtek zemřel v Thajsku, se jmenoval Jiří Bárta. Informovala o tom thajská televize Thai PBS.…

Jiří (†32) zemřel v Thajsku. Zřítil se ze srázu u vodopádu

Jiří (†32) zemřel v Thajsku. Zřítil se ze srázu u vodopádu

Dvaatřicetiletý český turista Jiří Bárta zemřel na thajském ostrově Samui, uvádí agentura DPA. Zřítil se ze…

 

iSport.cz

Česko - Rusko OSR 0:3. Sen o finále je pryč, soupeř rozhodl za 27 vteřin

Česko - Rusko OSR 0:3. Sen o finále je pryč, soupeř…

Čeští hokejisté se v olympijském semifinále v Pchjongčchangu statečně bili s výběrem Ruska, ale na postup mezi…

Česká štafeta v polovině závodu vedla, skončila sedmá. Zlato slaví Švédsko

Česká štafeta v polovině závodu vedla, skončila…

Čeští biatlonisté obsadili v závěrečné štafetě na 4x7,5 kilometru na olympijských hrách v Pchjongčchangu sedmé…

 

Reflex.cz

Nastartovala Melanie Trumpová v rodném Slovinsku turistický boom? Čísla statistiků to vidí jinak

Nastartovala Melanie Trumpová v rodném Slovinsku…

Už jste se taky byli podívat, odkud pochází manželka amerického prezidenta Donalda Trumpa? Dle některých…

Názor myslivce: Zastřelit jelena Standu? Zvířata nejsou naši kamarádi, za svůj osud ale nemůže

Názor myslivce: Zastřelit jelena Standu? Zvířata…

Osud jelena Standy v posledních dnech v mediích a na sociálních sítích zastínil i Ester Ledeckou. Myslivec a…