Mercedes-AMG S prošel faceliftem. S 63 vyměnilo 5,5litr za čtyřlitr s 450 kW
Mercedes-Benz třídy S se letos dočkal očekávaného faceliftu. Po dubnovém představení běžných verzí, které byly ve znamení nových agregátů, nyní nastal čas na odhalení detailů o variantách od divize Mercedes-AMG. Také S 63 se dočkalo nového agregátu, zatímco vrcholné S 65 zůstává beze změn.
Model S 63 zůstává poháněn osmiválcem, starší biturbo o objemu 5,5litru ale nahradil čtyřlitrový motor s dvěma turbodmychadly typu twin-scroll, který už známe z ostatních modelů značky. V případě S-Klasse je motor o objemu 3982 cm3 naladěn na 450 kW a 900 N.m, což je zatím nejvíce u tohoto agregátu. Zároveň je to o 20 kW vyšší výkon než u předchůdce, zatímco točivý moment zůstal zachován.
Tato síla umožní velkému sedanu zrychlit z 0-100 km/h za 3,5 sekundy a jet nejvýše rychlostí 250 km/h. Maximální rychlost je ale elektronicky omezena, při objednání „řidičského“ AMG paketu lze zvýšit až na 300 km/h.
Vedle síly ale motor myslí také na úspornost. Proto je vyzbrojen systémem vypínání válců, který při nízké zátěži umí vypnout válce číslo dva, tři, pět a osm, a to pokud jednotka pracuje v rozmezí 1000 až 3250 otáček. Agregát bude na českém trhu standardně spárován s pohonem všech kol, který prostřednictvím elektromechanicky ovládané spojky umí nově poslat veškerou sílu motoru jen na zadní kola. Verze s pravostranným řízením však čtyřkolku neumí a bude jen zadokolkou. S jednotkou spolupracuje devítistupňový automat AMG Speedshift MCT, který nahradil dřívější sedmikvalt.
Nad osmiválcovým provedením ale i nadále stojí vrchol v podobě dvanáctiválcového S 65. V jeho případě se ale nic nemění, v jeho útrobách i nadále pracuje šestilitrový vidlicový dvanáctiválec twin-turbo s 463 kW a hezky kulatými 1.000 N.m, které jsou prostřednictvím sedmistupňového automatu posílány jen na zadní kola.
Mercedes-AMG – Technická data modernizované verze | ||
Model | S 63 4Matic+ | S 65 |
Motor | 4.0 V8 biturbo | 6.0 V12 biturbo |
Pohon | 4x4 | 4x2 |
Zdvihový objem [cm3] | 3982 | 5980 |
Válce/ventily | 8/4 | 12/4 |
Největší výkon [kW/min] | 450/5500-6000 | 463/4800-5400 |
Točivý moment [N.m/min] | 900/2750-4500 | 1000/2300-4300 |
Převodovka | 9A | 7A |
Max. rychlost [km/h] | 250 (300*) | 250 (300*) |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 3,5 | 4,3 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 8,9 | 11,9 |
Pohotovostní h. [kg] | 1995 | 2175 |
*Bez omezovače |
Každá z těchto variant ve standardu použije jiný podvozek. Ten u S 63 vznikl na bázi vzduchového podvozku Airmatic, zatímco pro S 65 je standardem sportovní verze podvozku Magic Body Control, který sleduje povrch silnice před vozidlem a v závislosti na spatřených nerovnostech upravuje nastavení tlumičů. Specialitou je pak funkce úpravy náklonu karoserie, která snižuje posádkou vnímané boční síly. O zastavení se postarají kompozitové brzdy (s 390mm disky vpředu a 360mm vzadu), u obou variant si ale půjde připlatit za větší karbon-keramické brzdy (s 420mm kotouči vpředu a 360mm vzadu).
Obě varianty budou dostupné jen pro prodlouženou třídu S. Proti běžným verzím S-Klasse se modely AMG liší také svým sportovnějším vzhledem, ať už specifickým předním nárazníkem inspirovaným tím z AMG GT R nebo svébytnou maskou chladiče. Vzadu samozřejmě nemůžou chybět unikátní koncovky výfukového systému vyhrazeného jen těmto modelům. V případě S 63 bude mít aktivní klapku, která upraví jeho zvuk v závislosti na zvoleném režimu.