Modernizovaný Mercedes-Benz S se odhaluje: Nové motory a trénink pro cestující
Mercedes-Benz na šanghajském autosalonu prezentuje svoji vlajkovou loď v modernizovaném provedení. Třída S se možná tolik nezměnila z hlediska designu, zato radikálně změnila motory pod kapotou. A zároveň nabízí více komfortu, a to jak pro řidiče, tak pro cestující.
Motorové změny zastihly zážehové i vznětové jednotky. Naftové třílitrové V6 nahradily nové řadové šestiválce o objemu 2,9 litru, které už jsou připraveny na novou metodiku měření emisních norem v reálném prostředí. V případě modelu S 350 d nový řadový šestiválec s dvěma turby dává 210 kW a 600 N.m, zatímco v případě S 400 d je naladěn na 250 kW a 700 N.m.
Nový je i benzinový osmiválec s označením S 560, který je kvůli snížení spotřeby paliva doplněn o vypínání poloviny válců. Tato V8 biturbo produkuje 345 kW a 700 N.m. Novinkou je i Mercedes-AMG S 63, který dosavadní 5,5litrový osmiválec s dvěma turbodmychadly vyměnil za čtyřlitrové biturbo známé již z ostatních AMG modelů. V tomto případě agregát nabízí 450 kW a 900 N.m.
Mercedes-Benz S 2017 – Základní technická data nových motorů | ||||
Model | S 350 d 4Matic | S 400 d 4Matic | S 560 4Matic | AMG S 63 4Matic+ |
Zdvihový objem [cm3] | 2925 | 2925 | 3982 | 3982 |
Koncepce motoru | R6 | R6 | V8 | V8 |
Největší výkon [kW] | 210 | 250 | 345 | 450 |
Točivý moment [N.m] | 600 | 700 | 700 | 900 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 5,5 | 5,6 | 8,5 | 8,9 |
To však není všechno, do budoucna se počítá i s řadovým benzinovým šestiválcem, který bude přizpůsoben zástavě v plug-in hybridním modelu S 560 e.
Zákazníky ale v tomto segmentu zajímá především nabízené pohodlí, a v této otázce umí modernizované S-Klasse hodně zaujmout. Unikátem bude příplatkový systém Energizing, který spojuje funkce několika systémů auta – klimatizace, ambientního osvětlení (schopného svítit v 64 odstínech barvy), autorádia nebo masážních sedadel tak, aby po dobu deseti minut navodil jedinečnou atmosféru. Díky němu si cestující (nebo řidič) vybere jeden z šesti přednastavených módů podle své nálady. K dispozici je přitom i režim Training, které má nabídnout cestujícím i fyzický trénink.
Pro řidiče tu budou zase vylepšené jízdní asistenty, díky nimž bude esko zase o krok blíže autonomním vozidlům. Vedle vylepšených kamer a radarů jde hlavně o využití dat z navigace a mapových podkladů. Třeba adaptivní tempomat se tak nově dokáže přizpůsobit odbočení na křižovatce nebo mýtné bráně, před nimiž vozidlo samo zpomalí.
Vylepšen byl i podvozek Active Body Control, který sleduje povrch vozovky před vozem a podle toho upravuje odpružení. Systém dostal vylepšenou kameru, díky níž systém funguje do rychlosti 180 km/h, a to i za šera, zatímco funkce Curve redukuje odstředivé síly vnímané posádkou, aby zvýšil jejich pohodlí.
A co se změnilo z hlediska designu? Nový je přední nárazník s výraznějšími chladicími otvory i maska chladiče, která se liší v závislosti na motorem pod kapotou. Podobně byla přepracována i koncová světla a zadní nárazník. Uvnitř jde hlavně o dva 12,3“ displeje, které nově opticky tvoří jednolitou plochu. Na volantu se pak objevily nové dotykové plochy.