Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz Actros uspěl v red dot design award 2012

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (4)
Nový Mercedes-Benz Actros pro dálkovou přepravu získal ocenění v soutěži red dot design award 2012.

Mercedes-Benz s novou generací modelové řady Actros uspěl v prestižní soutěži red dot design award 2012. letošního ročníku se přitom účastnilo 1.800 výrobců a designérů z 58 zemí a odborná porota měla k posouzení více 4.500 návrhů a výrobků.

Profesor Peter Zac, který je iniciátorem a ředitelem soutěže red dot design awards, uvedl, že Mercedes-Benz Actros nabízí trvanlivý a funkční design, který bude atraktivní a moderní i za několik let.

Mercedes-Benz Actros se představil v roce 2011 a samotná automobilka při jeho odhalení sebevědomě uváděla, že jeho design je výrazný, trvanlivý a dynamický. Při čelním pohledu na sebe hlavní pozornost strhne maska chladiče. Kolem ní jsou seskupeny podobně jako u osobních automobilů značky Mercedes-Benz všechny hlavní prvky.

Mercedes-Benz Actros: Nová generace představena

Vedle letošního ocenění ze soutěže red dot design award, kterým se může pochlubit i Actros z roku 1998, je nový Mercedes-Benz Actros i držitelem titulu Truck of the Year 2012.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (4)
5. 8. 2012 21:30
Re: Red Dot je dobré ocenění
Jestli to nebude tím, že "aerodinamiku" v aerodynamickém tunelu nikdo nezkoumal tři tečky Mne zase irituje ignorování pasivní bezpečnosti u letadel. To je jenom starost o to aby nespadlo, ale když už spadne, tak se rozmlátí na kusy a následky jsou většinou strašné.
Avatar - m.z.
5. 8. 2012 12:55
Re: Red Dot je dobré ocenění
Možná bys jim měl napsat, ať to celé anulují, protože se Ti výsledek nějak nezdá >:-[]
Avatar - Bubáq
5. 8. 2012 11:40
Red Dot je dobré ocenění
ale tentokrát s udělením ceny Actrosu nesouhlasím. Nejenže nový Actros nepředstavuje posun designu NA vpřed, ale navíc znamená další odklad opravdu potřebné změny konstrukce kabiny s významným posílením pasivní bezpečnosti. Projektů takových konstrukcí bylo prezentováno hlavně na přelomu 80/90 let několik (především Scania), ale do série se nic z toho nedostalo. Výrobci stále více spoléhají na elektronické pomocníky, ale když dojde k havárii, následky jsou stále strašné. Pozor, nejen pro řidiče NA, ale také pro s nimi kolidujícími menší vozy. A to samé platí i pro autobusy.
Zjednodušeně: Actros je oceněn Red Dot nikoliv za progres, nýbrž za nepříliš významnou (a značně diskutabilní) změnu "tváře".
Co mě irituje? Namísto hladkých rozměrných ploch s aerodinamicky příznivými tvary prezentuje nový Actros celkový chaos tvarů, neuspořádanost a rozbití ploch do nesladěných prvků, po vylepšení aerodinamiky ani stopa...