Mercedes-Benz B F-Cell: Do Kazachstánu na vodík, zpátky na odtahovce
Jeden z vodíkových Mercedesů-Benz B F-Cell svět neobjede, naboural totiž v Kazachstánu. V symbolické 125denní trase kolem světa pokračují zbývající dva exempláře F-Cell spolu s náhradním autem, které prozatím nahradilo nabouraný vůz.
Fotografie zveřejněné stuttgartskou automobilkou ukazují poničený bok automobilu. Mercedes-Benz v tiskové zprávě uvádí, že nikdo z posádky nebyl zraněn. Kdo nehodu zavinil, zatím není známo, kazachstánská policie případ nadále řeší.
Mercedes-Benz uvažuje, že nabouraný automobil opraví, aby mohl v cestě pokračovat. Do té doby však bude nahrazen náhradním vozem.
Před nehodou trojice vodíkových Mercedesů ujela více než 23.000 km. Propagační cesta kolem světa byla odstartována na konci ledna ve Stuttgartu, kam se zelenožluté vozy po 125 dnech opět vrátí. Tato doba je ryze symbolická, před 125 lety si totiž Carl Benz nechal patentovat tříkolové vozidlo s benzínovým pohonem.
Během 125 dní vodíkové Mercedesy ujedou 30.000 km, přičemž projedou napříč čtyřmi kontinenty a 14 státy. V současné době už mimo jiné navštívily Paříž, Madrid, Lisabon, New Orleans, Los Angeles, Sydney a Peking.
Propagační cesta kolem světa má pomoci rozvoji infrastruktury tankovacích míst na vodík, kterých je podle Mercedesu na celém světě pouhých 200. Proto vozy doprovází cisterna s vodíkem na doplnění paliva od společnosti Linde. Ta s německou automobilkou spolupracuje na vývoji a rozvoji palivových článků.
Mercedes Benz B F-Cell je postaven na základech třídy B, od kterého je na první pohled prakticky k nerozeznání. Na rozdíl třídy B však B F-Cell používá synchronní elektromotor o výkonu 100 kW (136 k), který je napájen lithium-iontovými bateriemi s kapacitou 1,4 kWh a výkonem 35 kW. Přitom nevypouští do ovzduší žádné emise, jen vodní páru, neboť elektřina vzniká díky chemickým reakcím kyslíku a vodíku.