Mercedes-Benz B F-Cell World Drive: Cesta kolem světa na vodík
Je tomu 125 let, co si nechal Carl Benz 29. ledna 1886 patentovat tříkolové vozidlo s benzínovým pohonem. Mercedes-Benz toto výročí oslavil startem symbolické 125denní jízdy tří vozů B F-Cell s palivovými články napříč světem. Jízdu slavnostně odstartovala německá kancléřka Angela Merkelová spolu s šéfem Daimleru Dieterem Zetschem. Zahájení cesty se zúčastnili i Michael Schumacher, Nico Rosberg a David Coulthard, kteří trio vozů odvezli na start.
Trojice automobilů vyjela na světovou tour ze Stuttgartu, kam se po průjezdu čtyř kontinentů a 14 států za 125 dní opět vrátí. Vozy mimo jiné cestou projedou Paříží, Lisabonem, Los Angeles, Vancouverem, Sydney, Melbourne, Šanghají, Pekingem, Astanou, Moskvou a Stockholmem.
Na trase dlouhé 30.000 mají Mercedesy-Benz B F-Cell dokázat bezpečnost a spolehlivost aut s palivovými články na dlouhých trasách a za různých povětrnostních podmínek.
Cesta má rovněž pomoci rozvoji infrastruktury tankovacích míst na vodík, kterých je podle Mercedesu na celém světě pouhých 200. Proto bude vozy doprovázet cisterna s vodíkem na doplnění paliva. Tu dodala společnost Linde, která s Mercedesem spolupracuje na vývoji a rozvoji palivových článků.
Mercedes Benz B F-Cell je postaven na základech třídy B, od kterého je na první pohled prakticky k nerozeznání. Na rozdíl třídy B však B F-Cell používá synchronní elektromotor o výkonu 100 kW (136 k), který je napájen lithium-iontovými bateriemi s kapacitou 1,4 kWh a výkonem 35 kW. Přitom nevypouští do ovzduší žádné emise, jen vodní páru, neboť elektřina vzniká díky chemickým reakcím kyslíku a vodíku.