Mercedes-Benz G 350 BlueTec: Nesmrtelné géčko vypouští méně emisí

Mercedes-Benz G 350 BlueTec: Nesmrtelné géčko vypouští méně emisí

 
 

Mercedes-Benz G se ani po 31 letech sériové výroby nechystá do důchodu. Ba právě naopak, turbodiesel dostal nově technologii BlueTec, takže vypouští do ovzduší méně škodlivých látek. Kvůli vysokým emisím tedy G rozhodně neskončí.

BlueTec slouží ke snížení emisí u moderních turbodieselů značky Mercedes-Benz, zejména oxidů dusíku. K tomu je určena tekutina AdBlue, vodný roztok močoviny, který je vstřikován do výfukového potrubí. Tímto procesem vzniká amoniak, který převádí až 80 procent oxidů dusíku na neškodný dusík a vodu. Robustní terénní vůz si AdBlue vozí stále s sebou, plnicí hrdlo nádrže je v pravém zadním blatníku hned vedle toho tradičního na naftu. Jedna náplň vydrží zhruba 12.000 km.

Vidlicový šestiválcový turbodiesel v novém G 350 BlueTec vyvine největší výkon 155 kW (210 k) při 3400 min-1 a může se pochlubit točivým momentem 540 Nm v rozmezí 1600 a 2400 min-1. Do ovzduší tak vypouští podstatně méně emisí než předchozí agregát G 350 CDI – u NOx je to až o polovinu. Plní normu Euro 5, přitom nabízí srovnatelný výkon. Mimochodem – verze G 350 CDI vydržela v nabídce jen krátce – od léta loňského roku.

Třída G W463 momentálně disponuje trojicí karosářských variant – uzavřenou s krátkým či dlouhým rozvorem a kombi. Nový turbodiesel je k mání ve všech a zároveň doplňuje nabídku zážehových motorů. Těmi jsou 5,5litrový vidlicový osmiválec G 500 s výkonem 285 kW (388 k) a kompresorový motor přibližně stejného objemu, opět v konfiguraci V8, ale pro verzi G 55 AMG s výkonem 373 kW (507 k) a impozantním točivým momentem 700 Nm.

Základní specifikace současné třídy G nabízejí elektronicky řízenou regulaci trakce 4ETS, stabilizaci ESP a tři uzávěrky diferenciálu, sedmistupňový automat 7G-Tronic přenáší sílu agregátů pochopitelně na obě nápravy.

I po více než třech desítkách let sbírá terénní géčko všemožná ocenění v anketách. Čtenáři časopisu Offroad jej zvolili Terénním vozem roku 2010 v luxusní kategorii, a to již posedmé.

Speciální edice G Edition 30.PUR ke třicátému výročí výroby na bázi řady W461 získala druhé místo mezi klasickými terénními vozy. Časopis 4Wheel Fun vyhlásil terénního nezmara jako Superstar v letech 2007 a 2009. V periodiku Motor Klassik získala G-Klasse potřetí cenu Classic of the Future. A konečně čtenáři magazínu Auto motor und sport vybrali hranatou trojcípou hvězdu jako nejlepší offroad na světě. Již počtrnácté!

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Ryanair spustí novou linku z Prahy do Paříže Ryanair spustí novou linku z Prahy do Paříže

Nízkonákladový letecký dopravce Ryanair oznámil, že od…

České houslařství soutěží v tendru Šanghajské filharmonie České houslařství soutěží v tendru Šanghajské filharmonie

České hudební nástroje by mohly mít ve světě znovu velký…

Babiš připouští, že nemusí být premiérem Babiš připouští, že nemusí být premiérem

Šéf hnutí ANO připustil debatu o osobě příštího premiéra.…

Skanska chystá restrukturalizaci, propustí tisíce zaměstnanců Skanska chystá restrukturalizaci, propustí tisíce zaměstnanců

Největší skandinávská stavební společnost Skanska se v…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Test ojetiny Ford Kuga I: Rozumná volba v nesmyslné kategorii do 200.000 Kč Test ojetiny Ford Kuga I: Rozumná volba v nesmyslné kategorii do 200.000 Kč

Vstup Fordu do kategorie SUV se po stránce spolehlivosti…

Hyundai mění ceník crossoveru Kona. Nejsilnější motor nyní v nižší výbavě Hyundai mění ceník crossoveru Kona. Nejsilnější motor nyní v nižší výbavě

Hyundai Kona je nyní se silnějším motorem levnější. Na…

 






 
Audi A4 Avant 2.0 TFSI g-tron S tronic – Proč mě plyn zklamal. Trochu

TEST: Audi A4 Avant 2.0 TFSI g-tron S tronic – Proč mě plyn zklamal. Trochu

Dnes 15:52

Zemní plyn považuju za jednu z nejrozumnějších alternativních cest. Přesto u Audi A4 Avant g-tron nebylo všechno růžové. Tedy zelené.




Blesk.cz

Sněhová kalamita v Česku: 12 rad pro řidiče, jak neuvíznout v bílé pasti

Sněhová kalamita v Česku: 12 rad pro řidiče, jak…

V Česku bude ve středu chumelit, za hodinu mohou spadnout až tři centimetry sněhu. Další velmi silné sněžení se…

Ovál, čtverec nebo trojúhelník? 6 rad, jak tvarovat obočí podle typu obličeje

Ovál, čtverec nebo trojúhelník? 6 rad, jak tvarovat…

Změní váš obličej, pokud víte, jak ho správně natvarovat. Hranatý obličej zjemní, kulatý zeštíhlí, sníží příliš…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Březina vstup do ME nezvládl: Dolehla na mě tíže, že mám něco předvést

Březina vstup do ME nezvládl: Dolehla na mě tíže, že…

Českým krasobruslařům se krátký program na mistrovství Evropy nevydařil. Michal Březina zůstal patnáct bodů za…

 

Reflex.cz

Drahoš se musí bát. Voliči poražených kandidátů budou volit i Zemana. Hodně jich k volbám už vůbec nepůjde

Drahoš se musí bát. Voliči poražených kandidátů…

První průzkum po prvním kolem voleb není dobrá zpráva pro Jiřího Drahoše. Okolo 6 až 7 procent voličů, kteří o…

Tohle je důvod, proč se kurz bitcoinu propadl o polovinu. Nová revoluční technologie ho ale brzy vzkřísí

Tohle je důvod, proč se kurz bitcoinu propadl o…

Cena bitcoinu spadla za posledních šest týdnů skoro o polovinu. Z téměř 20 tisíc dolarů na méně než 11 tisíc. Po…