Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz BlueZero: Zelená trojice se představí v Detroitu

Ondřej Láník
Diskuze (7)
Seriál studií palivových článků z vývojových dílen Mercedesu dostane další pokračování. Zatímco před 10 lety šlo o pozornost médií a dobrý obraz firmy před veřejností, dnes je náhrada klasických řešení mnohem blíže běžné automobilové realitě.

Do Detroitu se povezou ze Stuttgartu hned tři příbuzné studie: BlueZero E-Cell, BlueZero F-Cell a BlueZero E-Cell Plus.

Čistě elektrický pohon v BlueZero E-Cell znamená akční rádius 200 km, díky energetické zásobě 15,3 kWh uložené v lithiových akumulátorech. Nabití ze sítě má trvat 3 až 4 hodiny. BlueZero E-Cell má zelenou barvu Limegreen.

BlueZero E-Cell Plus získává energii z akumulátorů, které jsou dobíjeny přeplňovaný spalovacím tříválcovým motorem ze Smartu, umístěným v zádi. Ten ovšem může fungovat také jako přímý zdroj hnací síly. Kombinovaná spotřeba má zůstat na hodnotě 4,5 l/100 km. Akční rádius činí 600 km, z toho 100 km na čistě elektrický pohon. BlueZero E-Cell Plus má zelenou barvu Mintgreen.

Oranžový BlueZero F-Cell má palivové články, nejnovější generace. Vývojové práce, které začaly už v devadesátých letech a pokračovaly nepřetržitě s různou intenzitou investovaných prostředků, mají další zajímavý výsledek bližší produkčnímu vozidlu. Na rozdíl od prvních zástaveb rozměrných vodíkových pohonů se teď už posádka nebude muset příliš ve voze tísnit. Pětimístný následník třídy B umí totiž převážet i s prostorově náročnými palivovými články standardní počet pasažérů i s jejich zavazadly (500l zavazadelník). Emise jsou v jeho případě nulové (výsledkem reakcí je vodní pára), problémem, který přetrvává je nedostatečná infrastruktura sítě plnicích vodíkových stanic.

V příštím roce by se na trh měla dostat malá série třídy B, o rok později bude následovat klasický elektromobil.

Ondřej Láník
Diskuze (7)
12. 12. 2008 18:02
Re: elektricky pohon
Tiez suhlasim s vyhodami elektromotorov. Dnes si to ani nedokazeme este dobre predstavi, co vsetko sa da s takym typom pohonu urobit.
Nielen vysoky krutiaci moment, plynule rozdelenie sily a narastu vykonu a minimalnym prevodovym stratam. Ale aj napriklad variabilita zastavby - mozem dat 1 velky motor dopredy alebo dozadu, pripadne aj aj alebo dostredu.
Mozem dokonca vyrobit 4 male motory a zabudovat ich do kolies a zkombinovat ich z brzdami, ABS a ASR...
A nespocet kombinacii...
12. 12. 2008 17:48
Re: Zmrazenie ceny elektriny
S vodikom je problem, ale elektrina by mohla pochadzat z vodnych, morskych, veternyh a hlavne atomovych elektrarni. Samozrejme za predpokladu, ze nic nevybuchne a budeme mat kde odkladat vyhorete palivo (Osobne navrhujem oblasti vychodneho Slovenska z okolia Spisa a Gemera a Sarisa, ved toluen tam ide nadracku).

Samozrejme aj vodik je najma o elektrickej energii, tak je jasne, ze buducnost patri elektrickej energii a jej ceny z dlhodobeho horizontu iba porastu, takze take zmrazenie ceny elektriny, ako to teraz ponukaju v CR je dobra vec, akurat nikto nevie, ci zdrazenie pride uz od buduceho roku. Kazdopadne z dlhodobeho hladiska by to vyhodu malo.

A nehrame sa iba na ekologiu. Opustenie ropy stabilizuje Blizky vychod a dovolim si tvrdit, ze znici terorizmus, lebo mu vyschnu zdroje.

Snad nastane lepsie prerozdelenie bohatstva vo svete, kedze elektrinu si bude moct vyrabat kazdy (v ramci moznosti), kdezto ropu maju iba ti, co ju maju.
Avatar - T613
12. 12. 2008 14:26
Re: Zlatá medaile patří AUTO.CZ právem...
samotný vůz má nulové emise nebo snad ne?
Pokud bude vyráběna elektřina z jádra, solárka, větru etc., tak také. To, že během výroby elektřiny se vypouštějí emise reklamujte u svého dodavatele elektřiny, potažmo u zelených mozků ve vládě.
12. 12. 2008 13:00
elektricky pohon
ma sve vyhody napr ve velikosti/vykonu motoru, jeho regulaci a jednoduchosti konstrukce. taky kona primarne rotacni pohym -zadne ztraty klikovkou a vracenim pistu. ALE: vyroba, distribuce a skladovani energie. az se nam tohle podari vyresit, pak to bude skutecne ekologicke. a pak si klidne koupim gt elektromobil s motorem v kazdem kole.
Avatar - WinDiesel
12. 12. 2008 12:05
Zlatá medaile patří AUTO.CZ právem...
.... za rozšiřování bludů o nulových emisích takovýchto a podobných vozidel - elektřina se bere z elektrického perpetua mobile a vodík kyslík z jiného perpetua, vodíkového.
Asi měl Zeman pravdu, když označoval novináře za prodejné chásku. Na obranu auto.cz, nejsou v tom sami, dělají to všichni.
Opravdu fundovaný auto server by si toto ale neměl dovolit.