Mercedes-Benz BlueZero: Zelená trojice se představí v Detroitu
Do Detroitu se povezou ze Stuttgartu hned tři příbuzné studie: BlueZero E-Cell, BlueZero F-Cell a BlueZero E-Cell Plus.
Čistě elektrický pohon v BlueZero E-Cell znamená akční rádius 200 km, díky energetické zásobě 15,3 kWh uložené v lithiových akumulátorech. Nabití ze sítě má trvat 3 až 4 hodiny. BlueZero E-Cell má zelenou barvu Limegreen.
BlueZero E-Cell Plus získává energii z akumulátorů, které jsou dobíjeny přeplňovaný spalovacím tříválcovým motorem ze Smartu, umístěným v zádi. Ten ovšem může fungovat také jako přímý zdroj hnací síly. Kombinovaná spotřeba má zůstat na hodnotě 4,5 l/100 km. Akční rádius činí 600 km, z toho 100 km na čistě elektrický pohon. BlueZero E-Cell Plus má zelenou barvu Mintgreen.
Oranžový BlueZero F-Cell má palivové články, nejnovější generace. Vývojové práce, které začaly už v devadesátých letech a pokračovaly nepřetržitě s různou intenzitou investovaných prostředků, mají další zajímavý výsledek bližší produkčnímu vozidlu. Na rozdíl od prvních zástaveb rozměrných vodíkových pohonů se teď už posádka nebude muset příliš ve voze tísnit. Pětimístný následník třídy B umí totiž převážet i s prostorově náročnými palivovými články standardní počet pasažérů i s jejich zavazadly (500l zavazadelník). Emise jsou v jeho případě nulové (výsledkem reakcí je vodní pára), problémem, který přetrvává je nedostatečná infrastruktura sítě plnicích vodíkových stanic.
V příštím roce by se na trh měla dostat malá série třídy B, o rok později bude následovat klasický elektromobil.