Mercedes-Benz třídy C: Coupé podrobně

Mercedes-Benz třídy C: Coupé podrobně

 
 

Nejnovější a zároveň nejmenší kupé ve výrobním programu Mercedesu přímo vychází ze sedanu třídy C. Technická data všech motorizací, nové fotografie.

V polovině modelového cyklu představil Mercedes-Benz třetí karosářskou verzi aktuální generace třídy C. Nové C Coupé (kód C204) se stává nástupcem třídy CLC, která po tři roky usilovala o zájem zákazníků kombinací techniky a tvaru karoserie předchozí generace C Sportcoupé a kompletně přepracovaného designu.

CLC, resp. C Sportcoupé byly kompaktně střiženými vozy s useknutou zádí – mezi německými prémiovými automobilkami nesly prapor, kterého se vzdalo BMW po ukončení modelu 3 Compact.

Nové C Coupé je naopak navrženo podle nejtradičnějších přístupů, je dvoudveřovou alternativou k sedanu s vizuálně nevýraznými změnami proti výchozímu modelu. Tento model se tedy stane přímým konkurentem BMW řady 3 Coupé, potažmo Audi A5.

Příď přejímá kosmetické retuše faceliftu třídy C. To znamená především nový tvar světel se zalomením horní hrany. Specifikem kupé je dvoulamelová maska chladiče (sedan a kombi mají lamely tři), verze C 63 AMG již tradičně dostane jen jedinou lištu. Kupé odlišuje také specifický přední nárazník.

Mercedes-Benz C Coupé - srovnání rozměrů s konkurenty
ModelMercedes C CoupéBMW řada 3 CoupéAudi A5
Délka [mm]459046124625
Šířka [mm]177017821854
Výška [mm]140613951372
Rozvor [mm]276027602751

Zcela nové jsou boky. Kupé má samozřejmě prodloužené dveře (mimochodem na rozdíl od E Coupé zůstávají zachovány okenní rámy a zadní trojúhelníková okna jsou pevná) ale také výrazně pozměněnou linii střechy. Její tvar se plynuleji napojuje na zadní partie a proti sedanu došlo k výraznému snížení – o 41 mm!

Uvnitř Mercedes nabídne jeden z nejprostornějších interiérů v segmentu – mimo jiné proto, že sdílí základ také s větším E Coupé. Standardem jsou dělená a sklopná zadní sedadla, která umožní rozšířit zavazadlový prostor o základním objemu 450 litrů.

Mercedes-Benz C Coupé: První dojmy (Ženeva 2011)

V základní výbavě je obsažen také například tříramenný multifunkční volant nebo dvouzónová klimatizace Thermatic.

Ke standardní výbavě a jednotlivým příplatkovým položkám Mercedes jako obvykle nabídne několik paketů. Samozřejmostí je AMG Sport paket – 17palcová kola, snížený sportovní podvozek, sportovní řízení, sada doplňků karoserie, ocelové pedály a s automatickou převodovkou také pádla pro manuální řazení.

Style paket znamená nejsnadnější cestu individualizace. Dvoubarevný interiér s černým čalouněním Artico, kontrastní obšívání, volant potažený perforovanou kůží Nappa, černý strop a dekor s piano lakem.

Při příchodu nového Mercedesu na trh se stala již tradicí verze Edition 1 (příplatek 4000 euro). Pro ni jsou vyhrazeny speciální laky designo magno night black a diamond white bright, dále přidává AMG paket, 18palcová dvoubarevná kola AMG, čalounění Artico a dekor piano. Edition 1 se bude dodávat jen v prvním roce výroby.

Mercedes-Benz C 63 AMG Coupe: Souboj s M3 může začít

I třída C Coupé nabídne celou řadu příplatkových bezpečnostních systémů. Nabídka je společná se sedanem, popis jednotlivých systémů naleznete v článku Mercedes-Benz C: Vyšší aktivní bezpečnost díky systémům z třídy E a S.

Paleta nabízených motorizací je proti sedanu zjednodušená. Turbodiesely zastupují 2,2litrové biturbo čtyřválce C 220 CDI (125 kW) a C 250 CDI (150 kW). Zážehové pohonné jednotky jsou C 180 (115 kW), C 250 (150 kW) – oba čtyřválce o objemu 1,8 litru – a šestiválec C 350 (225 kW). Automatické převodovky jsou vždy sedmistupňové, jedná se o nový typ 7G-Tronic Plus.

Vrcholem se stane C 63 AMG (336 kW), stále s velkoobjemovým atmosférickým 6,2 V8.

Kdo chce zážehový osmiválec 500 nebo vznětový šestiválec 350 CDI, musí sáhnout po třídě E Coupé.

Mercedes-Benz třída C Coupé - technická data
MotorC 220 CDI BEC 250 CDI BEC 180 BEC 250 BEC 350 BEC 63 AMG
Převodovka6M (7A)6M (7A)6M (7A)7A7A7A
Zdvihový objem [cm3]214321431796179634986208
Válce/ventily4/44/44/44/46/48/4
Největší výkon [kW/min-1]125/3000-4200150/4200115/5000150/5500225/6500336/6800
Největší toč. mom. [Nm/min-1]400/1400-2800500/1600-1800250/1600-4200310/2000-4300370/3200-5250600/5000
Max. rychlost [km/h]232 (231)240 (240)225 (223)240250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]8,4 (8,1)7,0 (7,1)9,0 (8,9)7,26,04,5
Komb. spotřeba [l/100 km]4,4 (4,9)4,9 (4,9)6,7 (6,5)6,56,812,0

Podle zvolené verze je C Coupé na německém trhu o jeden až dva tisíce euro dražší než sedan třídy C.

JAKE.AUTO.CZ: Mercedes-Benz W204 (všechny testy a další články)

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Fed se začne zbavovat dluhopisů z pokrizového období Fed se začne zbavovat dluhopisů z pokrizového období

Americká centrální banka (Fed) začne v říjnu snižovat…

UniCredit projevila zájem o fúzi s Commerzbank UniCredit projevila zájem o fúzi s Commerzbank

Italská banka UniCredit nedávno dala německé vládě najevo…

Z českého pohraničí se stává dílna a skladiště Německa Z českého pohraničí se stává dílna a skladiště Německa

V okolí česko-německých hranic se již staví více…

Vinařství Kolby opět mění majitele, cena transakce dosahuje desítek milionů Vinařství Kolby opět mění majitele, cena transakce dosahuje desítek milionů

Po pěti letech mění vinařství Kolby vlastníka. Od…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset "jednookých" králů

V našem posledním díle o spolehlivosti automobilů podle…

Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně

Měření společnosti Dekra ukázalo, že největší množství…

 



Mercedes-Benz C63 AMG Coupe: Atmosférický osmiválec žije i nadále Mercedes-Benz C63 AMG Coupe: Atmosférický osmiválec žije i nadále

Pokud jste fanoušky atmosférických motorů, máme pro vás…

Video: Mercedes-Benz C 63 AMG vs. F1 vs. osmiválcový závoďák – kdo vyhraje? Video: Mercedes-Benz C 63 AMG vs. F1 vs. osmiválcový závoďák – kdo vyhraje?

V Austrálii se proti sobě postavilo trio, které spojuje…

 



 
Opel vzal Peugeot 3008 a vylepšil ho. Grandland X je prý lepší než sex! (+video)

Opel vzal Peugeot 3008 a vylepšil ho. Grandland X je prý lepší než sex! (+video)

Včera

V okolí Frankfurtu nad Mohanem jsme se poprvé svezli s Opelem Grandland X. Vůz vychází z Peugeotu 3008, liší se však řadou prvků i jízdními vlastnostmi.




Blesk.cz

Luxusní zámeček ve Francii je na prodej: Může být váš za 1 euro!

Luxusní zámeček ve Francii je na prodej: Může být…

Malebný francouzský zámeček hledá nového majitele! Rozlehlý a luxusní Château de Blancafort z 15. století se…

Šéf Samsungu potvrdil první skládací smartphone na rok 2018

Šéf Samsungu potvrdil první skládací smartphone na rok 2018

Šéf mobilního Samsungu, DJ Koh, na tiskové konferenci v u příležitosti vstupu Galaxy Note 8 na jihokorejský trh…

 

iSport.cz

SESTŘIHY: Dortmund v čele, Bayern ztrácí bod. Kadeřábek byl jen na lavičce

SESTŘIHY: Dortmund v čele, Bayern ztrácí bod.…

Fotbalisté Dortmundu zvítězili v Hamburku 3:0, ani v pátém kole německé lize neprohráli a neinkasovali a vrátili…

Neporažená Neapol vládne před Juventusem. Inter poprvé ztratil body

Neporažená Neapol vládne před Juventusem. Inter…

Fotbalisté Interu Milán remizovali v Boloni 1:1 a v pátém kole italské ligy poprvé ztratili body. Ani na lavičce…

 

Reflex.cz

Tenisové hvězdy v Praze. Podívejte se, jak vypadal příjezd Federera, Nadala a spol.

Tenisové hvězdy v Praze. Podívejte se, jak vypadal…

Zaplněné Staroměstské náměstí dnes přivítalo všechny aktéry nadcházejícího Laver Cupu. Oficiálně byla…

Babiše jsem možná zradil, ale pro mě je nevinný, říká europoslanec za ANO Telička

Babiše jsem možná zradil, ale pro mě je nevinný,…

Místopředseda Evropského parlamentu Pavel Telička patří k nejhlasitějším vnitrostranickým kritikům hnutí ANO a…