Mercedes-Benz třídy C: Coupé podrobně
V polovině modelového cyklu představil Mercedes-Benz třetí karosářskou verzi aktuální generace třídy C. Nové C Coupé (kód C204) se stává nástupcem třídy CLC, která po tři roky usilovala o zájem zákazníků kombinací techniky a tvaru karoserie předchozí generace C Sportcoupé a kompletně přepracovaného designu.
CLC, resp. C Sportcoupé byly kompaktně střiženými vozy s useknutou zádí – mezi německými prémiovými automobilkami nesly prapor, kterého se vzdalo BMW po ukončení modelu 3 Compact.
Nové C Coupé je naopak navrženo podle nejtradičnějších přístupů, je dvoudveřovou alternativou k sedanu s vizuálně nevýraznými změnami proti výchozímu modelu. Tento model se tedy stane přímým konkurentem BMW řady 3 Coupé, potažmo Audi A5.
Příď přejímá kosmetické retuše faceliftu třídy C. To znamená především nový tvar světel se zalomením horní hrany. Specifikem kupé je dvoulamelová maska chladiče (sedan a kombi mají lamely tři), verze C 63 AMG již tradičně dostane jen jedinou lištu. Kupé odlišuje také specifický přední nárazník.
Mercedes-Benz C Coupé - srovnání rozměrů s konkurenty | |||
Model | Mercedes C Coupé | BMW řada 3 Coupé | Audi A5 |
Délka [mm] | 4590 | 4612 | 4625 |
Šířka [mm] | 1770 | 1782 | 1854 |
Výška [mm] | 1406 | 1395 | 1372 |
Rozvor [mm] | 2760 | 2760 | 2751 |
Zcela nové jsou boky. Kupé má samozřejmě prodloužené dveře (mimochodem na rozdíl od E Coupé zůstávají zachovány okenní rámy a zadní trojúhelníková okna jsou pevná) ale také výrazně pozměněnou linii střechy. Její tvar se plynuleji napojuje na zadní partie a proti sedanu došlo k výraznému snížení – o 41 mm!
Uvnitř Mercedes nabídne jeden z nejprostornějších interiérů v segmentu – mimo jiné proto, že sdílí základ také s větším E Coupé. Standardem jsou dělená a sklopná zadní sedadla, která umožní rozšířit zavazadlový prostor o základním objemu 450 litrů.
V základní výbavě je obsažen také například tříramenný multifunkční volant nebo dvouzónová klimatizace Thermatic.
Ke standardní výbavě a jednotlivým příplatkovým položkám Mercedes jako obvykle nabídne několik paketů. Samozřejmostí je AMG Sport paket – 17palcová kola, snížený sportovní podvozek, sportovní řízení, sada doplňků karoserie, ocelové pedály a s automatickou převodovkou také pádla pro manuální řazení.
Style paket znamená nejsnadnější cestu individualizace. Dvoubarevný interiér s černým čalouněním Artico, kontrastní obšívání, volant potažený perforovanou kůží Nappa, černý strop a dekor s piano lakem.
Při příchodu nového Mercedesu na trh se stala již tradicí verze Edition 1 (příplatek 4000 euro). Pro ni jsou vyhrazeny speciální laky designo magno night black a diamond white bright, dále přidává AMG paket, 18palcová dvoubarevná kola AMG, čalounění Artico a dekor piano. Edition 1 se bude dodávat jen v prvním roce výroby.
I třída C Coupé nabídne celou řadu příplatkových bezpečnostních systémů. Nabídka je společná se sedanem, popis jednotlivých systémů naleznete v článku Mercedes-Benz C: Vyšší aktivní bezpečnost díky systémům z třídy E a S.
Paleta nabízených motorizací je proti sedanu zjednodušená. Turbodiesely zastupují 2,2litrové biturbo čtyřválce C 220 CDI (125 kW) a C 250 CDI (150 kW). Zážehové pohonné jednotky jsou C 180 (115 kW), C 250 (150 kW) – oba čtyřválce o objemu 1,8 litru – a šestiválec C 350 (225 kW). Automatické převodovky jsou vždy sedmistupňové, jedná se o nový typ 7G-Tronic Plus.
Vrcholem se stane C 63 AMG (336 kW), stále s velkoobjemovým atmosférickým 6,2 V8.
Kdo chce zážehový osmiválec 500 nebo vznětový šestiválec 350 CDI, musí sáhnout po třídě E Coupé.
Mercedes-Benz třída C Coupé - technická data | ||||||
Motor | C 220 CDI BE | C 250 CDI BE | C 180 BE | C 250 BE | C 350 BE | C 63 AMG |
Převodovka | 6M (7A) | 6M (7A) | 6M (7A) | 7A | 7A | 7A |
Zdvihový objem [cm3] | 2143 | 2143 | 1796 | 1796 | 3498 | 6208 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 6/4 | 8/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 125/3000-4200 | 150/4200 | 115/5000 | 150/5500 | 225/6500 | 336/6800 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 400/1400-2800 | 500/1600-1800 | 250/1600-4200 | 310/2000-4300 | 370/3200-5250 | 600/5000 |
Max. rychlost [km/h] | 232 (231) | 240 (240) | 225 (223) | 240 | 250 | 250 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 8,4 (8,1) | 7,0 (7,1) | 9,0 (8,9) | 7,2 | 6,0 | 4,5 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 4,4 (4,9) | 4,9 (4,9) | 6,7 (6,5) | 6,5 | 6,8 | 12,0 |
Podle zvolené verze je C Coupé na německém trhu o jeden až dva tisíce euro dražší než sedan třídy C.